پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/26 00:22
زمستان | فصل زمستان | مواد غذایی زمستان
کد خبر: 31354

مواد غذایی مفید براب فصل زمستان/بهترین مواد غذایی فصل زمستان کدامند؟

زمستان نزدیک است و در این مطلب قصد داری بهترین موا غذایی برای فصل زمستان را معرفی کنیم.

فصل زمستان نزدیک است. بهترین مواد غذایی برای فصل زمستان را در این مطلب می خوانید.

وقتی دما کاهش می‌یابد و ساعات روشنایی روز کوتاه‌تر می‌شود، سطح انرژی می‌تواند همراه با خلق و خوی کاهش پیدا کند. بچه‌ها ممکن است در ماه‌های سرد و زمستان فعالیت کمتری داشته باشند، بنابراین تمرکز روی تغذیه مناسب در این فصل از سال بسیار مهم است. تغییرات در خلق و خوی، انرژی، تمرکز، اشتها و خواب غیرمعمول نیستند، اما می‌تواند نشانه‌های یک بیماری زمینه‌ای جدی‌تر باشند. انتخاب‌های غذایی سالم می‌توانند به سلامت روان کمک کند.

اسید‌های آمینه مانند تریپتوفان، تیروزین و گلوتامین که بلوک‌های سازنده پروتئین در ماهی سالمون و سایر منابع پروتئینی هستند، انتقال دهنده‌های عصبی را تولید می‌کنند که به تنظیم خلق و خوی کمک می‌کنند. شواهد موجود، مصرف ماهی را با خطر کمتر افسردگی مرتبط می‌داند.

ماهی و بویژه ماهی سالمون مملو از اسید‌های چرب امگا ۳ است که برخی مطالعات نشان داده است که به مدیریت افسردگی کمک می‌کند. ماهی یک منبع عالی پروتئین برای سلامت قلب است. برخی از کودکان ماهی کبابی یا گریل شده می‌خورند – سعی کنید از طعم دهنده وسس‌هایی که دوست دارند استفاده کنید یا ماهی را به قطعات کوچک برش دهید و کباب همراه با سبزیجات درست کنید.

مرکبات، مملو از ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. آن‌ها همچنین فیبر غذایی را فراهم می‌کنند.

کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئید‌ها که پیش ساز ویتامین A است نشان داده شده مصرف آن برای سلامت قلب و ایمنی بدن مفید است و در عین حال سلامت پوست را تقویت می‌کند. همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می‌کند. اکثر انواع کدو حلوایی زمستانه به طور طبیعی شیرین هستند.

گل کلم این عضو از خانواده سبزیجات به دلیل محتوای فیتوکمیکال بالا و پتانسیل آن برای کمک به پیشگیری از سرطان و التهاب مورد توجه قرار گرفته است. گل کلم به تنهایی خوشمزه است، اما به راحتی با طعم‌های دیگر ترکیب می‌شود. سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از ویتامین K برای سیتم ایمنی سالم و استخوان‌های سالم است. گل کلم همچنین منبع خوبی از فولات، یک ویتامین B مهم برای رشد و نمو، است این ماده غذایی غنی از فیبر غذایی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4be599