پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 07:14
سردار آزمون | همسر سردار آزمون | حواشی سردار آزمون
کد خبر: 31276

سردار آزمون به روایت رسانه روسی/ سردار آزمون از نگاه روسی ها چگونه است؟

یک رسانه روسی جام جهانی قطر را فرصت خوبی برای مهاجم تیم ملی ایران و بازگشت به اوج دانست.

سردار آزمون بازیکن مطرح فوتبال ایران و تیم ملی کشورمان است که در لیگ آلمان و تیم بایرن لورکوزن بازی می کند. سردار آزمون در تاریخ 11 دی 1373 در شهر گنبد کاووس متولد شده است. سردار آزمون به تازگی خبر ازدواجش را رسانه ای کرده است و قصد دارد بعد از جام جهانی مراسم عروسی خودش را بگیرد

سردار آزمون

 تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه هفته آینده به مصاف انگلیس می‌رود. ایران در ادامه با تیم‌های ولز و آمریکا دیدار می‌کند.

یکی از بازیکنان دعوت شده به ایران، سردار آزمون است. آزمون در هفته‌های گذشته دچار آسیب دیدگی شد و زیر نظر مربیان تیم ملی روند درمانی خود را طی کرد.

این مهاجم که عضو باشگاه بایر لورکوزن آلمان است، امسال فصل خوبی را با این تیم سپری نکرده و آمار او با دوران حضورش در تیم زنیت سنت پترزبورگ و لیگ روسیه قابل مقایسه نیست.

سایت vedomosti روسیه به همین بهانه به بررسی شرایط سردار آزمون در جام جهانی قطر پرداخت و در گزارش خود نوشت: « سردار آزمون بدترین سال دوران حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند. او بعد از زنیت، در آلمان ناکام ماند و تقریباً تیم ملی را از دست داد. جام جهانی قطر فرصت خوبی برای این بازیکن ایرانی و بازگشت به اوج است.»

در بخشی از این گزارش آمده است: «جام جهانی قطر از بسیاری جهات برای آزمون تعیین کننده خواهد بود. این احتمال وجود دارد که او پس از پایان مسابقات به کار خود در تیم ملی پایان دهد. سردار پس از جام جهانی ۲۰۱۸ از جدایی خود از تیم ملی ایران خبر داده بود. او در ایران به دلیل بازی کم رنگش در جام جهانی روسیه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. این مهاجم بسیار آزرده خاطر شد و گفت دیگر به تیم ملی نمی‌آید. اما بعد از چهار ماه نظرش عوض شد.»

این رسانه عملکرد تیم ملی ایران و سردار آزمون در جام جهانی را برای این مهاجم و سرنوشتش در تیم بایر لورکوزن تعیین کننده دانست و نوشت: «برگزاری یک تورنمنت قدرتمند از نظر آینده شغلی باشگاهی نیز برای سردار مهم است. دوره لغزش و افت در بایر طولانی شده است و بعید است که این تیم جاه طلب همچنان مهاجم گران قیمت اما بدون گل را روی نیمکت نگه دارد.»

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

* ایران - انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران - ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران - آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰

سردار آزمون

ورزش حرفه ای سردار آزمون

سردار آزمون در مهر 1391 از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست. او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه 2012 در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن 7 گل در 6 بازی، به مقام آقای گلی این تورنمنت دست یافت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی های جام جهانی 2014 برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی 2014 بازماند.

هدشات آزمون در جام جهانی 2018

او در جام ملت های آسیا 2015 در میان ملی پوشان ایران حضور داشت و موفق شد 2 گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به شمار می آمد. وی در اسفند 1393 به صورت قرضی به روستوف پیوست.

در 22 خرداد 1396 تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی 2018 روسیه پیوست.

همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده است.

سردار آزمون

افتخاران سردار آزمون در لیگ ایران

کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سالهای 91-1390 به همراه تیم سپاهان اصفهان

افتخارات سردار آزمون در روسیه

کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال روسیه برگزار شده در سالهای 16–2015 به همراه تیم روستوف

افتخارات فردی سردار آزمون مهاجم تیم ملی

کسب عنوان بهترین گلزن قهرمانی جوانان زیر 19 سال در بازیهای آسیا در سال 2012

به دست آوردن مقام بهترین گلزن جام صلح و دوستی در سال2012

تیم منتخب فصل در لیگ برتر فوتبال روسیه در سالهای 15–2014, 16–2015

کسب عنوان بازیکن ماه در لیگ برتر فوتبال روسیه در تاریخ می 2016

دستیابی به عنوان بهترین بازیکن فصل در روستوف در سالهای 16–2015


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39k6b7