سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 02:33
کی روش | کارلوس کی روش | دروغ کی روش
کد خبر: 31226

کارنامه پربار دستیاری که کی‌روش پنهانش کرد

مربی سابق باشگاه لسترسیتی، سوانسی و کویینز پارک رنجرز حالا در تیم ملی کنار کی‌روش است.

کارلوس کی روش مربی مطرح دمیا که برای بار اول در جام جهانی گذشته مربی گری تیم ملی ایران را بر عهده داشت و بعد از سالها توانست تیم ملی ایران را به مسابقات جام جهانی ببرد. کی روش که بعد از مسابقات جام جهانی از مربی گری تیم ملی ایران برکنار شد بار دیگر با حواشی زیادی برای جام جهانی 2022 قطر بعد از راه پیدا کردن تیم ملی به این مسابقات به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

حدود یک هفته از حضور ناگهانی مربی جدید تیم ملی در تمرینات می‌گذرد. در ابتدا تنها یک نام برونو و البته چند عکس به بیرون منتشر شد و حتی نام کامل او توسط افراد نزدیک به تیم ملی اعلام نمی‌شد. اما از برخورد کی‌روش با وی معلوم می‌شد که عنصر مهمی در کادر فنی به شمار می‌رود.

نام کامل این مربی برونو فلیکس متئوس اولیویرا است که سابقه چندین ساله حضور در لیگ برتر انگلیس را به همراه سرمربی سرشناس پرتغالی یعنی پائولو سوسا دارد.

برونو از سال ۲۰۰۸ همراه با سوسا به کویینز پارک رنجرز رفت و سال بعد در سوانسی کمک مربی بود و بعد از آن هم در لسترسیتی فعالیت کرد. این مربی پس از نشستن روی نیمکت لستر در ۱۲ بازی کلا به فوتبال آسیا کوچ کرد و ماندگار شد.

کی روش

برونو در سال ۲۰۱۳ به تیم گوانگژو رنه چین پیوست و حدود یکسال آنجا بود. پس از آن به عنوان کمک مربی لخویا قطر انتخاب شد و حدود شش سال در لخویا و الدحیل فعالیت داشت. او سابقه کار با نبیل معلول، جمال بلماضی و روی فاریا را دارد و رامین رضاییان و علی کریمی، بازیکنان فعلی تیم ملی در الدحیل با او کار کرده‌اند.

این مربی پرتغالی حالا به واسطه شناختش از فوتبال انگلستان، مسئول آنالیز حریف ایران در جام جهانی شده است و کی‌روش اطمینان بالایی به او دارد. برونو در کنار راجر دسا یکی از کارنامه‌دار ترین افراد کادر فنی تیم ملی ایران محسوب می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dgzd