جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 03:21
جام جهانی قطر | جام جهانی قطر 2022 | بازیکنان جام جهانی قطر
کد خبر: 31147

یحیی برای عمان یا کویت بله می‌گوید؟

یک هفته دیگر تا شروع رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر باقی‌مانده و همه هوش‌وحواس‌ها به این مسابقات و البته به حضور تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم‌های ملی انگلستان، آمریکا و ولز معطوف شده است.

یک هفته دیگر تا شروع رقابت‌های جام‌جهانی قطر باقی‌مانده و همه هوش‌وحواس‌ها به این مسابقات و البته به حضور تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم‌های ملی انگلستان، آمریکا و ولز معطوف شده است. اما با این وجود هواداران باشگاه پرسپولیس با دقت پیگیر اخبار تیم صدرنشین لیگ برتر هستند. به‌خصوص که بازی بعدی این تیم در لیگ برتر مقابل استقلال تهران است و هیجان دربی قطعا حواس این هواداران را درگیر خود خواهد کرد. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی تازه انداخته به اخبار و حواشی‌ای که پیرامون این باشگاه مردمی وجود دارد. 

 کارگزار پرسپولیس بی‌اقدام 15 درصد می‌گیرد؟

دعوای بین باشگاه پرسپولیس و کارگزارش هنوز به نتیجه نرسیده و سرخ‌های پایتخت هنوز نتوانستند این قرارداد را فسخ کنند. نکته جالب این دعوا سهمی است که کارگزار بدون هیچ زحمتی از درآمدزایی‌های صدرنشین لیگ دریافت می‌کند. گفته می‌شود طبق قرارداد منعقده از هراقدام درآمدزایی که در باشگاه پرسپولیس صورت می‌گیرد باید 15 درصد آن به کارگزار تعلق بگیرد. این رقم ظاهرا در شرایطی به کارگزار تعلق می‌گیرد که این شرکت این فصل هیچ اقدامی برای درآمدزایی در باشگاه نکرده است! پرسپولیسی‌ها همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا این قرارداد را فسخ کنند اما تا اینجای کار هیچ اتفاقی رخ نداده و ظاهرا کارگزار همچنان طبق قرارداد این 15 درصد را از درآمدزایی‌های این باشگاه طلب می‌کند. البته باید دید خود کارگزار در این مورد چه توضیحاتی دارد و آیا این موضوع را تکذیب می‌کند یا به سکوت و البته تایید اخبار منتشره ادامه خواهد داد!

 پرسپولیس از قرارداد اسپانسر یک ریال هم نمی‌پردازد

بعد از اینکه خبر دریافت 15 درصد از درآمدزایی‌های باشگاه پرسپولیس توسط کارگزار به دست‌مان رسید این سوال پیش آمد که کارگزار پرسپولیسی‌ها از قرارداد جدید خود با اسپانسر جدیدش یعنی ایرانسل همچنین درصدی را دریافت خواهد کرد یا نه. شنیدیم باشگاه پرسپولیس هیچ قصدی برای پرداخت 15 درصد این قرارداد به کارگزار ندارد. گفته می‌شود رقم قرارداد ایرانسل 110 میلیارد بوده و 15 درصدش معادل 16 میلیارد و 500 میلیون تومان است! البته باید دید این موضوع درنهایت به چه اتفاقی ختم می‌شود. برخی می‌گویند این احتمال وجود دارد که کارگزار از پرسپولیس شکایت کند اما مدیران باشگاه با اسنادی که در اختیار دارند آمادگی کامل برای دفاع را دارند. گفتنی است قرارداد پرسپولیس با ایرانسل بعد از تلاش باشگاه برای فسخ قرارداد با کارگزار بسته شده است و شاید این موضوع باعث شود تا این قرارداد مشمول بند پرداخت 15 درصدی نشود. باید دید توضیحات باشگاه پرسپولیس و کارگزار در مورد این موضوع چه خواهد بود. 

 افزایش دلخوری از مدیران قبلی 

به نظر می‌رسد رضا درویش ابایی از بروز دلخوری‌اش از مدیران عامل قبلی پرسپولیس ندارد. او مدتی قبل رسما با دلخوری از اقدام مهدی رسول‌پناه بابت شکایتش از باشگاه برای دریافت 150 هزار دلارش انتقاد کرد. حالا هم موضوع قرارداد باشگاه با کارگزار است که در زمان مدیریت مجید صدری بسته شده و حالا پرسپولیس قادر به فسخ این قرارداد نیست و طبق این قرارداد باید 15 درصد از رقم قراردادهای مالی امضا شده را به کارگزار بپردازد! به نظر می‌رسد کم‌کم مشخص می‌شود که در زمان مدیران قبلی دقیقا چه اتفاقات بدی در باشگاه پرسپولیس رخ داده است. مثل دریافت لباس مازاد که حالا با حکم 27 میلیارد تومانی و بسته شدن حساب باشگاه همراه شده است. 

 پرسپولیس به‌دنبال اسپانسر تازه

باشگاه پرسپولیس برای حل مسائل و مشکلات مالی‌اش بیکار ننشسته و به‌دنبال جذب یک اسپانسر دیگر است. شنیدیم سرخ‌ها مشغول مذاکره با یکی دو شرکت و بانک هستند تا بتوانند تبلیغات آنها را برای پشت پیراهن بازیکنان بگیرند. باید دید از این تلاش چه رقمی دست پرسپولیسی‌ها را خواهد گرفت. این باشگاه برای حل مشکلات مالی خود به رقمی حدود 200 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد تا بتواند این فصل، هم هزینه‌های جاری‌اش را بپردازد و هم بخشی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کند. 

 درخواست اردو برای یک کشور نبود

پیش از این در «فرهیختگان» خبر دادیم که شورای برون‌مرزی با درخواست باشگاه پرسپولیس برای برپایی اردو در کشور امارات و شهر دبی مخالفت کرده است. البته باشگاه پرسپولیس می‌گوید هنوز پاسخ رسمی از این شورا دریافت نکرده است، اما درنامه درخواست خود کشورهای کویت و عمان را نیز قید کرده‌ است. کشورهایی که پیش از این گفته می‌شد یحیی گل‌محمدی با حضور تیمش در آنها مخالفت کرده است. پرسپولیسی‌ها همه گزینه‌های خود را معرفی کرده‌اند تا بلکه با یکی از این گزینه‌ها موافقت شود. درحالی‌که به نظر می‌رسد تمرینات پرسپولیس در تهران دنبال شود از باشگاه اخباری رسیده که نشان می‌دهد اردوی خارجی هنوز به‌طور قطعی لغو نشده و شاید یحیی تصمیم بگیرد تیمش را به یکی از دو کشور عمان یا کویت ببرد. از این جهت که او تاکید دارد سرخپوشان قبل از دربی باید یک هفته‌ای را در اردو بوده و دو بازی دوستانه خوب برگزار کنند. اگرچه تیم‌های کویتی و عمانی حریفان تدارکاتی خوبی برای پرسپولیس نخواهند بود اما امکانات آنها می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید تا دوران آماده‌سازی بهتری داشته باشند. در همین راستا باشگاه پرسپولیس درحال بررسی دوباره پیشنهادات رسیده است تا گل‌محمدی را در جریان قرار دهد. 

 پرسپولیس حالا 2 زمین آماده تمرین دارد

از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که زمین ورزشگاه شهید کاظمی که گفته می‌شد شرایط خوبی ندارد ترمیم شده و حالا برای تمرینات سرخپوشان آماده شده. این در حالی است که زمین نفت تهرانسر نیز برای تمرین سرخپوشان اجاره شده و این زمین هم برای تمرین مناسب تشخیص داده شده است. به نظر می‌رسد حالا که تمرینات تیم با حضور همه خارجی‌ها و غیرملی‌پوشان آغاز شده یحیی گل‌محمدی دیگر مشکلی از بابت زمین تمرین نداشته باشد. 

منبع : فرهیختگان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkp96