جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 02:31
استیو جابز | وسایل استیو جابز | لباس استیو جابز
کد خبر: 30900

صندل های استیو جابز به حراج گذاشته شد+ عکس

صندل های استیو جابز موسس اپل به قیمت ۸۰ هزار دلار به مزایده عمومی گذاشته شد.

تاکنون محصولات قدیمی زیادی از کمپانی اپل، مانند اولین کامپیوتر مکینتاش یا کارت ویزیت اصلی «استیو جابز» در حراجی‌ها به فروش گذاشته شده است. حالا در یک مورد عجیب، صندل‌های متعلق به استیو جابز که توسط بنیانگذار فقید غول فناوری پوشیده شده به حراج گذاشته شده و طبق گفته حراجی Julien’s Auctions، انتظار می‌رود پیشنهاد‌هایی بین ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار دریافت کند. طبق گزارش‌های موجود، این جفت صندل Birkenstock در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ توسط جابز پوشیده شده و «مارک شف»، سرآشپزی که در دهه ۱۹۸۰ یکی از املاک او در آلبانی، کالیفرنیا را مدیریت می‌کرد، آن‌ها را از زباله‌ها بیرون آورده است.

استیو جابز

تاکنون محصولات قدیمی زیادی از کمپانی اپل، مانند اولین کامپیوتر مکینتاش یا کارت ویزیت اصلی «استیو جابز» در حراجی‌ها به فروش گذاشته شده است. حالا در یک مورد عجیب، صندل‌های متعلق به استیو ‌جابز که توسط بنیانگذار فقید غول فناوری پوشیده شده به حراج گذاشته شده و طبق گفته حراجی Julien’s Auctions، انتظار می‌رود پیشنهادهایی بین 60 تا 80 هزار دلار دریافت کند.

طبق گزارش‌های موجود، این جفت صندل Birkenstock در دهه 1970 و 1980 توسط جابز پوشیده شده و «مارک شف»، سرآشپزی که در دهه 1980 یکی از املاک او در آلبانی، کالیفرنیا را مدیریت می‌کرد، آن‌ها را از زباله‌ها بیرون آورده است.

حراج صندل‌های استیو جابز

در توضیحات این حراجی در وب‌سایت Julien’s Auctions آمده است:

«استیو جابز این صندل‌ها را در بسیاری از لحظات مهم تاریخ اپل می‌پوشید. در سال 1976، او همراه با استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، شروع به کار با رایانه اپل در گاراژ لوس آلتوس کرد و در آن هنگام معمولا این صندل‌ها را می‌پوشید.»

برنده این حراجی همچنین یک NFT رایگان از صندل‌ها دریافت خواهد کرد.

مناقصه صندل‌های استیو جابز از ساعت 6:30 عصر روز جمعه، 20 آبان (به وقت تهران) با قیمت اولیه 15 هزار دلار آغاز می‌شود. این صندل‌ها آخرین بار در سال 2016 به حراج گذاشته شدند، زمانی که به یک مهمان ناشناس به قیمت 3400 دلار فروخته شدند. باید دید در نهایت فردی راضی خواهد بود تا برای این صندل‌های قدیمی 60 هزار دلار هزینه کند یا خیر.

از جمله محصولاتی که در گذشته به حراجی گذاشته شده، می‌توان به نمونه اولیه «اپل وان» متعلق به استیو جابز اشاره کرد که با قیمت نیم میلیون دلار به حراج گذاشته شد. پیش از آن نیز یک چک 9 دلاری اپل با امضای استیو ‌جابز و نسخه کمیاب اپل-1 با امضای وزنیاک از جمله محصولات مربوط به غول کوپرتینویی بودند که به حراج گذاشته شدند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rzkx