پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/20 08:49
ایموجی | معنی ایموجی | ایموجی عجیب
کد خبر: 30739

معنای این ایموجی ها دیگر آن چیزی نیست که فکر می کنید

معنای عنوان ایموجی که نمی دانستید را اینجا ببینید

روزانه میلیاردها ایموجی میان کاربران رد و بدل می شود و بیشتر ما اذعان داریم که وقتی پای ابراز احساسات در میان باشد، استفاده از ایموجی ها را به داشتن یک مکالمه ی رو در رو که برای بیشترمان راحت نیست، ترجیح می دهیم.

ایموجی ها زبان عصر دیجیتال هستند. این تصاویر کوچک کارتونی حالا به قدری رایج شده اند که حتی اعضای خاندان سلطنتی انگلیس هم در پست های خود در شبکه های اجتماعی از آن ها استفاده می کنند.

اما معنای ایموجی ها پیوسته در حال تغییر است. این تغییر معنایی، فرآیندی طبیعی در مسیر رشد زبان است که هزاران سال است که رخ می دهد.

نسل Z یا همان دهه هشتادی ها به نسل دیجیتال مشهورند. آن ها با گوشی های هوشمند، اینترنت و ایموجی ها بزرگ شده اند و چیز دیگری جز این ها ندیده اند.

به علاوه، آن ها به ندرت از ایموجی ها بر اساس معنای واقعی شان استفاده می کنند.

ایموجی های زیر نمونه هایی از این تغییر معنایی است و دهه هشتادی ها حالا از آن ها با معنایی کاملاً متفاوت استفاده می کنند.

ایموجی

پر استفاده ترین ایموجی که حتی در سال ۲۰۱۵ به عنوان «کلمه ی سال» دیکشنری آکسفورد انتخاب شد و شاید به همین خاطر باشد که دهه هشتادی ها از آن بیزارند و بیشتر از هر ایموجی دیگری از استفاده از آن خودداری می کنند. مانند ایموجی لایک، از این ایموجی به قدری استفاده شده که آن ها تصور می کنند اگر از این ایموجی استفاده کنید یعنی فکر می کنید حرف شان اصلاً خنده دار نیست. به همین دلیل دهه هشتادی ها ترجیح می دهند به جای آن از ایموجی جمجمه استفاده کنند.

ایموجی

حالا احتمال اینکه دهه هشتادی ها در پاسخ به یک شوخی از این ایموجی استفاده کنند، بیشتر است و می خواهند با آن بگویند: «از خنده مُردم!» این معنی برای ایموجی جمجمه بیشتر توسط تیک تاکرها رواج پیدا کرد.

ایموجی

با این حال، اگر از ایموجی تابوت برای نشان دادن «از خنده مردن» استفاده کنید، آن را مضحک می دانند. کاربران تیک تاک برای مدت کوتاهی سعی کردند از ایموجی تابوت برای نشان دادن این مفهوم استفاده کنند اما این کاربرد برای این ایموجی جا نیافتاد.

ایموجی

تا به حال برایتان پیش آمده کاری را به درستی انجام ندهید و در واکنش به اشتباه تان، کسی به شکلی کنایه آمیز، به آرامی برایتان دست بزند؟ این پیامی است که ممکن است با استفاده از ایموجی دست زدن به طرف مقابل تان برسانید. اگر یک دهه هشتادی این ایموجی را برایتان فرستاد، ممکن است معنایش این باشد که می خواهد بگوید: «عجب احمقی!»

ایموجی

اگر فکر می کنید این ایموجی ناراحت بودن شما را می رساند، در اشتباه هستید. از ایموجی های غمگین حالا بیشتر برای تمسخر مشکلات ساده و پیش پا افتاده استفاده می شود. به عبارت دیگر، چیزی که شما آن را یک مشکل می دانید اما در واقع مسأله ی جدی ای نیست و بنابراین شایستگی طعنه زدن را دارد.

ایموجی

اگر جوانی برایتان ایموجی کلاه بیس بال فرستاد، احتمالاً معنایش این است که فکر می کند دارید دروغ می گویید. اما اگر قبل از این ایموجی یک «نه» بگذارد، معنایش این است که حرف تان را باور دارد. این معنی برای ایموجی کلاه بیس بال از اصطلاح عامیانه ی انگیسی Capping به معنای دروغ گفتن گرفته شده، اصطلاحی که از فرهنگ موسیقی رپ به وجود آمده.

ایموجی

ایموجی ساعت شنی بیشتر به انحناهای بدن زنان اشاره دارد.

ایموجی

بالاخره خوشحال هستید یا نه؟ از این لبخند مبهم و مختصر ممکن است استفاده ای از کنایه آمیز شود، مثل زمانی که می گویید حالتان خوب است اما در واقع عصبانی یا ناراحت هستید. اگر خواستید به یک جوان رضایت و خوشنودی خود را نشان دهید، از ایموجی ای که لبخند کامل و غیرمبهمی دارد استفاده کنید.

ایموجی

 حواس تان باشد که ایموجی قلب قرمز می تواند برایتان دردسرساز شود. از نظر دهه هشتادی ها این ایموجی عاشقانه بودن قصد و منظور شما را می رساند. بنابراین اگر چنین منظوری ندارید، از یک ایموجی قلب با رنگی دیگر مثل آبی یا سبز که کاربرد غیرعاشقانه دارند، استفاده کنید.

ایموجی

این ایموجی برای دهه ها نماد موافقت و رضایت بود اما جوان ها حالا آن را توهین آمیز می دانند و معتقدند بی ادب بودن شما و منفعل – پرخاشگر بودن ماهیت تان را می رساند.

ایموجی

این ایموجی دیگر صرفاً برای نشان دادن یک حیوان نیست. جوان ها حالا این ایموجی را برای کسی می فرستند که او را شخصی استثنایی می دانند. Goat گرچه در انگلیسی به معنای «بز» است اما حالا از آن به عنوان مخفف Greatest Of All Time به معنای «عالی ترین در تمام دوران ها» هم استفاده می شود.

ایموجی

از ایموجی تیک برای نشان دادن انجام شدن یک کار یا تأیید چیزی استفاده می شود و دهه هشتادی ها معتقدند استفاده از این ایموجی پیر بودن شما را می رساند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oz7bg