پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/20 03:27
انوش معظمی | انوش معظمی بازیگر | سریال جیران
کد خبر: 30705

چرا در سریال جریان انوش معظمی بازی نکرد؟

انوش معظمی درباره دلیل بازی نکردن در سریال «جیران» و اینکه گفته می‌شود قرار است بعد از «مختارنامه» در سریال «سلمان فارسی» دوباره در جلوی دوربین داود میرباقری قرار گیرد، توضیحاتی داد.

انوش معظمی فقط بازیگرِ حرمله نبوده و شمرِ «رستاخیز» احمدرضا درویش بوده است. پیش از این هم با داود میرباقری در فیلم مسافرری به ایفای نقش پرداخته و در سال 1394 سریال «دندون طلا» را بازی کرد. در این سال‌ها انوش معظمی با هنرمندان بسیاری تجربه‌‌ کار داشته است.

در کنار حضور در سینما، نویسندگی و کارگردانی و بازیگری در تئاتر، انوش معظمی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 67 درصد آثار وی تلویزیونی و 33 درصد آثارش سینمایی است. در واقع این بازیگر از مجموع 9 اثری که در کارنامه دارد، در 6 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال «دختر گمشده»، «از یادها رفته»، «آسمان من»، «جلال‌الدین» و «مختارنامه» و در سه اثر سینمایی با نام‌های «رستاخیز»، «کلاشینکف» و «سافر ری» بازی کرده است.

معظمی به تازگی سینمایش «410» را روی صحنه برج میلاد داشت. او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره حضورِ خودش در سریال «سلمان فارسی» گفت: خوشبختانه جزو لیستی از بازیگرانی که قرار است در فصل‌های ایران و حجاز جلوی دوربین این سریال بروند نام من هم دیده می‌شود. حالا چه زمانی صدایم کنند معلوم نیست. اما به من گفتند شما حتماً هستید. قبل از اینکه سریال «سلمان فارسی» کلید بخورد آقای حامد میرباقری صحبتِ ضمنی با من داشتند و همان موقع گفتند برای من یک نقش خوب درنظر گرفته‌اند. نمی‌دانم من فصل حجاز یا ایران حضور خواهم داشت. 

انوش معظمی

وی افزود: خیلی دلتنگِ آقای داود میرباقری هستم؛ اما سعی کردم با ایشان تماسی نداشته باشم چون می‌دانم خیلی گرفتارند و مشغله دارند. شاید یک دقیقه دو دقیقه من تماس بگیرم مزاحم‌شان شده باشم. برای همین هیچ تماسی نداشتم اما کماکان خبری در روزنامه، رسانه یا جایی منتشر می‌شود اسم خودم را در آن وسط ها می‌بینم و حالا ببینیم تقدیر چه باشد. 

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: سریال‌های اخیر را در حد یک جرقه می‌بینیم؛ به دلیل مشکلات مالی که تلویزیون دارد و بر هیچ‌کس پوشیده نیست،‌ متأسفانه از تولید آثار فاخر کاسته شده است. «مختارنامه» به نوع خودش معنی کلمه فاخر را در بر می‌گرفت. اثری بود که همه چیزش با هم همخوانی داشت. هم هزینه‌ای که در برگرفته بود و هم محتوای و خروجی کار به لحاظ کیفی.

وی با اشاره به نبود اثری شاخص در سال‌های اخیر و تولید سریال‌های ساده، تصریح کرد: در زمینه آثار دینی در حد چیزی مثل زیرخط فقر قرار داریم. کشورهایی مثل آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی به این مسئله پی برده‌اند که در این حوزه هر چقدر پول خرج کنند، پولشان را دور نریخته‌اند. مهمترین مشکل ما، مشکل ریالی و پول است. پول خودش به شاخصه و خط‌کشی تبدیل شده است که تعابیر ما نیز براساس این خط‌کش است.

معظمی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار بود در سریال «جیران» بازی کنید و چه اتفاقی افتاد که این موقعیت فراهم نشد، تأکید کرد: قرار بود در سریال «جیران» ایفای نقش کنم و یکی از کاراکترهای منفی این مجموعه نمایش‌خانگی به من پیشنهاد شد. حتی قراردادی منعقد شد منتها یک سالی به تعویق افتاد. همزمان درگیر سریال تلویزیونی «حکم رشد» سعید نعمت‌الله شدم که دقیقاً با «جیران» پیدا کرد که آقای نعمت‌الله کنار نیامد.

وی در پایان افزود: نزدیک به 20 تا 21 جلسه هم تصویربرداری کردیم که اتفاقاتی افتاد و این «حکم رشد» به سرانجام نرسید. البته یکی دو کار دیگر را هم به واسطه این سریال رد کرده بودم. حتی یک مجموعه تاریخی که در همان ایام از لبنان یک کارگردان کویتی با من تماس داشتند هم به خاطر «حکم رشد» کنار گذاشتم و انگار هیچ‌کدام از این کارها قسمت و تقدیر من نبود. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2axvwl