سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/19 14:18
دعواهای زن و شوهری
کد خبر: 30674

در دعواهای زن و شوهری این قوانین را فراموش نکنید

در روابط عاطفی بحث و گفتگو و دعوا پیش می آید به خصوص در روابط عاطفی بلند مدت مثل ازدواج، اگر همسرتان برایتان اهمیت دارد و نمیخواهید صمیمیت و گرمای زندگیتان از بین برود باید یکسری قوانین را هنگام دعوای زن و شوهری رعایت کنید.

اگر تصور میکنید در یک رابطه طولانی مدت مثل ازدواج قرار نیست هیچ بحث و گفتگو یا دعوایی بین شما پیش برود و همه چیز مانند روزهای اول آشنایی شیرین و بدون مشکل پیش برود کاملا در اشتباهید. 

حتی خواهر برداری که در یک خانواده بزرگ می شوند اختلاف نظر و سلیقه دارند چه برسد به زن و شوهری که در دو محیط و خانواده مختلف و با فرهنگ و تربیت کاملا متفاوت رشد  کرده اند. مسلما در روابط عاطفی بلند مدت مثل ازدواج ، اختلاف نظر و اختلاف سلیقه پیش خواهد آمد و احتمال بروز دعوا و جر و بحث وجود دارد ولی نکته مهم اینجاست که شما از دعوای پیش آمده باید برای حل مشکل و تعارض استفاده کنید نه این که به شخصیت هم حمله کنید و یکدیگر را تخریب کنید.

دعواهای زن و شوهری

در زندگی زناشویی بنا به دلایلی از  جمله تفاوت دیدگاه ، برآورده نشدن خواسته ها ، فراموشی اتفاقات مهم زندگی ،مشکلات اقتصادی ، دخالت خانواده و غیره ، بروز بحث و دعوا اجتناب ناپذیر است ولی باید توجه داشته باشید که در صورت عدم مدیریت درست این بحث ها ممکن است زندگی برای تان غیر قابل تحمل شود.

اگر میخواهید آسیب بحث و مشاجره در زندگی شما به کمترین حد ممکن برسد و به جای این که باری بر دوشتان بگذارد و ناراحتی بین شما را بیشتر کند ،  به صورت هدفمند و نتیجه بخش انجام شود و  بعد از دعوا  بتوانید مشکلات را حل کنید باید قوانین دعوای زن و شوهری را بلد باشید.

نکته مهم این است که باید مراقب باشید فامیل و اطرافیان از دعوای شما با خبر نشوند زیرا باعث دامن زدن به اختلاف شما خواهد شد و احترام شما و حفظ استقلال زندگیتان به خطر خواهد افتاد. 

ارتباط کلامی صحیح را بیاموزید

اغلب ما ارتباط کلامی صحیح را نیاموخته ایم و همین امر باعث می شود سر مسائل بی اهمیت جر و بحث کنیم و مهارت نداشتن در ارتباط کلامی ، گاهی به قدری مشکل ساز می شود که زوجین نمیتوانند مفهوم اصلی کلامشان را برسانند و ندانسته از روی عصبانیت و استفاده از لحن نامناسب بار منفی حرفشان را افزایش میدهند و  بحث به حاشیه و رفته و دعوا و درگیری پیش می آید بدون این که طرف مقابل اصلا متوجه منظور واقعی اش شود.

صدایتان را بالا نبرید ، لحن کلام  عصبی شما اولین سیگنال اشتباهی است که طرف مقابل را وارد فاز حمله می کند. 

قبل از بیان اعتراض تان سعی کنید با کلام محبت آمیز جمله تان را شروع کنید و لحنتان آرام باشد سپس نکته ای  مثبت در مورد همسرتان بگویید و بعد از آن با کمال احترام دیدگاه و احساستان را بیان کنید و به حرفهایش گوش دهید.

یکدیگر را تخریب شخصیت نکنید

زمانی که بحث و دعوا سر میگیرد یکی از تله هایی که زوجین در آن گرفتار می شوند تخریب شخصیت طرف مقابل است ، شما نباید  مشکل ایجاد شده را به شخصیت طرف مقابل نسبت دهید و او را ترور شخصیت کنید و کل رفتارش را زیر سوال ببرید.

در این حالت طرف مقابل وارد لاک دفاعی شده و سپس شروع به حمله متقابل می کند و به جای این که حرف شما را بشنود صرفا میخواهد با شما مقابله به مثل کند و شخصیت شما را تخریب کند. کافی است روی مشکلی که برایتان مشخص است تمرکز کنید و درباره همان موضوع نظرتان را بگویید و مشکل بوجود آمده را تعمیم ندهید. 

احترام یکدیگر را حفظ کنید

توهین همسران به هم هنگام مشاجره باعث می شود تاثیرات منفی طولانی مدت روی روح و روان هر دوی شما بگذارد که قابل پاک شدن نیست و به ناگاه متوجه سرد شدن همسرتان می شوید بدون این که متوجه شوید از کجا خورده اید. فراموش نکنید اثرات توهین هایی که هنگام دعوا به هم میکنید هیچ گاه پاک نخواهند شد و تاثیر منفی بلند مدت بر صمیمیت و احساس خوشبختی شما در آینده خواهد گذاشت. هنگام دعوا تحقیر و توهین ممنوع است. بدور از منفی بافی و منفی نگری نکات مثبت همسرتان را ببینید و نظرات او را با کمال احترام گوش دهید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dzgd