پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/19 03:14
مافین گراتن سیب زمینی پنیری
کد خبر: 30640

طرز تهیه مافین گراتن سیب زمینی پنیری

طرز تهیه مافین گراتن سیب زمینی پنیری

مواد لازم:

سیب زمینی

500 گرم

کره

30 گرم یا 2 قاشق غذاخوری

سیر

2 حبه

خامه زده شده

1/2 فنجان

نمک

1/2 قاشق چایخوری

آویشن

1 قاشق چایخوری

پنیر

75 گرم 

پنیر پارمزان

3/4 فنجان

طرز تهیه و دستور پخت:

گراتن یک فینگر فود یا پیش غذای فرانسوی خوشمزه و پر طرفدار است و چون سیب زمینی‌ها خام هستند باید مقدار ترکیب سس به اندازه‌ای باشد که تمام مواد را بپوشاند تا در زمان  پخت بخوبی بپزد. بجز پنیر پیتزا از ترکیب پنیر پارمزان و پنیر چدار هم برای درست کردن این غذا استفاده کنید. گراتن انواع مختلفی دارد مانند گراتن سیب زمینی با مرغ، گوشت، گراتن اسفناج، گراتن سیب زمینی و بادمجان نام برد واز نظرظاهری شباهت زیادی به لازانیا دارد و دارای طعم بسیار لذیذی است. پخت این غذا بسیار راحت است و به زمان زیادی برای تهیه نیاز ندارد. گراتن لایه هایی از سیب زمینی نازک برش خورده در قالب مافین با خامه ، پنیر، سیر و آویشن پخته شده است، بهترین تکه آن لبه های پنیری کاراملی شده است!به عنوان کنار غذا برای شام سرو کنید. ، به عنوان پیش غذا یا کنار غذا و یا حتی برای صبحانه با تخم‌مرغ (و بیکن!) یا به‌عنوان فینگر فود برای مهمانی عالی هستند!

 مافین گراتن سیب زمینی پنیری

مرحله اول تهیه مافین گراتن سیب زمینی پنیری 

 آنچه برای گراتن سیب زمینی نیاز دارید //// سیب زمینی ،کره بدون نمک، سیر ، ریز خرد شده،خامه سنگین / غلیظ شده، برگ آویشن تازه (یا 3/4 قاشق چایخوری خشک شده)، نمک، پودر فلفل سیاه، پنیر پیتزا برش داده شده به 12 مربع برای روی قالب مافین ، پنیر دلخواه چدار یا پارمزان رنده شده، را روی پیشخوان آماده کنید و یک قالب 12 تایی مافین  و بعد فر را با دمای 350 درجه فارنهایت/180 درجه سانتیگراد (همه انواع فر) گرم کنید. در انتها دستور بدون فر هم نوشته شده است.

مرحله دوم تهیه مافین گراتن سیب زمینی پنیری 

کره را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​آب کنید سپس توی کاسه های قالب مافین را کمی با قلم مو با کره چرب کنید.(کره باقی مانده برای سس خامه ای است) سس خامه ای: در یک ظرف به باقی مانده کره، سیر را اضافه کنید و 20 ثانیه تفت دهید. تا عطر آن خارج شود و بعد خامه و نمک را اضافه کنید سپس بگذارید به مدت 30 ثانیه ترکیب بجوشد، سپس از اجاق گاز برداشته و گرم نگه دارید. در این مرحله اول سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بعد خوب بشورید . سپس پایه یا سر سیب زمینی را برش دهید تا در حالت ایستاده ثابت بماند. سپس سیب زمینی را برش دهید تا به شکل استوانه ای (تصویر شماره یک) در بیاید. بعد آن را با یک چاقو تیز یا تیغه رنده آن را نازک برش بزنید و مهم نیست که یک اندازه برش نمیخورد، چون وقتی سیب زمینی ها پخته شدند، واقعا نمی توانید تشخیص دهید که سیب زمینی های شما کمی بیشتر شش ضلعی یا هشت ضلعی یا حتی مستطیلی یا مثلثی هستند!!! فقط باید به اندازه سوراخ های قالب مافین باشد. این کار را با باقی مانده سیب زمینی تکرار کنید. برای پر کردن یک قالب استاندارد 12 تایی مافین، به 3 سیب زمینی برش خورده از 1.2 کیلوگرم سیب زمینی نیاز دارید.

 مافین گراتن سیب زمینی پنیری

 مرحله سوم تهیه مافین گراتن سیب زمینی پنیری 

از انگشتان خود برای جدا کردن برش ها استفاده کنید زیرا کمی به هم چسبیده وما می خواهیم مطمئن شویم که سس خامه ای بین تمام لایه های سیب زمینی نفوذ می کند! برای تهیه سس خامه ای – کره را در یک قابلمه ذوب کنید و سیر را به مدت 20 ثانیه یا تا زمانی که عطر آن آزاد شود ، تفت دهید. سپس خامه و نمک را هم به سیر اضافه کرده و به مدت 30 ثانیه با هم آن را بجوشانید تا طعم ها با هم ادغام شود. توی کاسه های قالب سیب زمینی ها را به ترتیب قرار دهید تا نیمه کاسه ها بالا بیایند.سپس روی هر قسمت سیب زمینی را حدود 1 قاشق غذاخوری مخلوط خامه بریزید. اینجا نیازی به دقت نیست، فقط نصف کرم را استفاده کنید و بعد روی آن را یک تکه پنیر دلخواه خود را قرار دهید. بعد دوباره روی سیب زمینی را چیده تا از لبه کاسه قالب مافین بالاتر باشد. ما می خواهیم آنها را بلندتر کنیم زیرا پس از پختن سیب زمینی نرم و جمع میشود.بعد باقی مانده خامه را روی سیب زمینی بریزید تا کل قالب پر شود.

 مافین گراتن سیب زمینی پنیری

 مرحله چهارم تهیه مافین گراتن سیب زمینی پنیری 

روی آن را با فویل بپوشانید و به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی پخته شود آن را در فر بپزید. یک چاقوی تیز کوچک باید بدون هیچ مقاومتی عبور کند. از فر خارج کنید، فویل را کنار بگذارید و پنیر رنده شده روی آن بپاشید و بدون فویل به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود در فر قرار دهید. با آویشن باقی مانده روی آن را تزیین کنید.5 دقیقه استراحت داده و سپس آن را بردارید و سرو کنید.  

طرز تهیه گراتن بدون فر به این روش است/// اگر فر ندارید بدین طریق میتوانید بدون استفاده از فر و در ماهیتابه گراتن را آماده کنید. کف یک قابلمه با سایز مناسب را چرب کنید و لایه به لایه همانطور که در قالب چیده شده اینبار کف قابلمه با هم بچینید و در آخر پنیر ذوب یا رنده شده را هم بریزید ، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم مستقیم اجاق گاز قرار داده و درب ظرف را بسته تا با گرم شدن پنیر ذوب شود. بعد از 10 تا 15 دقیقه کمی سیب زمینی را امتحان کنید اگر پخته و نرم شده غذا آماده است آن را برداشته و بعد از کمی استراحت با درب باز آن را برش زده و سرو کنید.شما میتوانید این گراتن را با سس سفید یا انواع گوشت و یا سبزیجات آماده کنید.

 مافین گراتن سیب زمینی پنیری

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p986o