پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/13 03:03
حقوق بازنشستگان | حقوق کارمندان | افزایش حقوق بازنشستگان
کد خبر: 30116

مخالفت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان | تیر خلاص دولت به بازنشستگان

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت مخالف بخش هایی از لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است که در صحن مجلس تصویب شد.

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت مخالف بخش هایی از لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است که در صحن مجلس تصویب شد.

مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در ارزیابی خود از بررسی لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجلس در مواردی هزینه ها را افزایش و در مواردی هزینه را کاهش دادند. دولت از اول شهریور گفته بود حقوق ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه جویی شد. بخش‌هایی در صحن اضافه شد که مورد مخالفت ما و کمیسیون (برنامه و بودجه) بود و درخواست دولت این بود که حذف شود، زیرا مازاد بودجه‌ای بود که مورد موافقت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم شورای نگهبان به این مواردی که در صحن به لایحه افزوده شد، رسیدگی کند. در حد توان دولت مشکلی برای اجرای این لایحه نداریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p96yl