پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/13 01:57
استقلال | قهرمانی استقلال | حواشی استقلال
کد خبر: 30113

دردسر بزگ استقلال در پی قهرمانی سوپر جام | خوشحالی نکردن استقلال برایش دردسر شد

بازیکنان تیم فوتبال استقلال که جشن متفاوتی را بعد از قهرمانی در سوپرجام برگزار کردند، در مورد این قهرمانی جملات کوتاهی را عنوان کردند.

استقلال یکی از مطرح ترین تیم های فوتبال کشورمان است که هواداران زیادی دارد. تیم باشگاهی استقلال یکی از پر افتخار ترین تیم های لیگ مطرح کشورمان است که توانسته در بازی های آسیایی نیز قهرمانی داشته باشد. بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران پس از کسب قهرمانی سوپرجام فوتبال کشور با برتری یک بر صفر مقابل نساجی مازندران صحبت‌هایی را انجام دادند که گزیده آنها را در پی می‌خوانید:

باشگاه استقلال

سید حسین حسینی:

بازی یکطرفه ای را بردیم. تیم برتر میدان بودیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم و خدا را شکر توانستیم جام به دست بیاوریم. برای چهارمین بار با استقلال جام گرفتیم. تا زمانی که با استقلال باشم تمام تلاشم را می‌کنم با این تیم جام بیاورم.

کاپیتان استقلال تهران افزود: قبلا هم گفتم در دو سال گذشته همه تلاشم را کردم تا به تیم ملی ایران برگردم و از همه مربیانم تشکر می‌کنم. حالا همه تلاشم این است به جام جهانی قطر بروم.

رضا میرزایی:

بازی خیلی خوبی انجام دادیم و توانستیم قهرمانی را به هواداران هدیه کردیم تا شاید آنها را کمی خوشحال کنیم. هفته به هفته خیلی خوب کار می‌کنیم. همه بازیکنان فوق‌العاده هستند و بهترین‌های ایران را داریم. چه یک دقیقه چه نود دقیقه بازی کنیم در خدمت تیم هستیم. استقلال تیم بزرگی با دو قهرمانی در آسیا است و خدا را شکر می‌کنم با نظر سرمربی می‌توانم هر بازی وارد زمین شوم.

محمدحسین مرادمند:

فقط می گویم مبارک هواداران و صحبت دیگری ندارم.

مهدی مهدی پور:

خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم و جام را برای هواداران کسب کنیم. موقعیت های خیلی زیادی داشتیم ولی مهم تر از همه چیز جام بود که به آن رسیدیم. من تلاشم را می کنم در جام جهانی قطر حضور داشته باشم. همه چیز به نظر آقای کی روش بستگی دارد. امیدوارم بهترین اتفاق ها برای جام جهانی رقم بخورد.

بعد از این بازی مقدمات برای برگزاری جشن قهرمانی آبی پوشان فراهم شد و بازیکنان با نثار گل به تمثال حاج قاسم سلیمانی و ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ به سمت سکوی قهرمانی حرکت کردند.

بازیکنان استقلال پس از اهدای گل و ادای احترام با مهدی تاج رئیس فدراسیون و علی فتح الله زاده مدیرعامل خود دست دادند و روی سکوی قهرمانی منتظر اهدا جام بودند.

مهدی تاج جام را به سمت سکو آورد و در حالی که بازیکنان استقلال در دو طرف سکو ایستاده بودند، آن را به سیدحسین حسینی کاپیتان آرام و بی حاشیه آبی پوشان تقدیم کرد. گلر ملی پوش استقلالی ها هم بدو مقدمات مرسوم جام را بالای سر برد و بازیکنان به آرامی دست زدند.

در این جشن برخلاف جشن های گذشته از نورافشانی و شادی خبری نبود و بازیکنان لحظاتی بعد از دریافت جام از روی سکو پایین آمدند و با توجه به خالی بودن ورزشگاه به سمت رختکن رفتند.

این نخستین جام ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی استقلال بود. آبی ها پیش از این در سوپرجام قهرمان نشده بودند.

داور: بیژن حیدری

کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و عسکر محمدی

کارت زرد: جعفر سلمانی، بهزاد غلامپور(مربی دروازه‌بان ها) مهدی قائدی، روی ماتا(مربی) و آرش رضاوند از استقلال/ ایوب کلانتری و امیر مهدی جانملکی از نساجی

کارت قرمز: -

گل: امیر ارسلان مطهری(51) برای استقلال

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی(78- صالح حردانی) کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند(3+90- محمد حسین مرادمند) مهدی مهدی‌پور(78- سعید مهری) مهدی قائدی(89- رضا میرزایی) محمد محبی و ارسلان مطهری(78- پیمان بابایی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، حامد شیری(86- احمد موسوی) علیرضا ابراهیمی، صابر حردانی(86- حسین زامهران) علی شجاعی، امیر مهدی جانملکی، ایوب کلانتری(53- متین کریم‌زاده) مهرداد عبدی، رضا جعفری(71- آداما نیان) محمد شریفی(86- اکبر صادقی)، کریم اسلامی

سرمربی:‌ حمید مطهری

دقایق حساس

دقیقه 5

ضربه از راه دور مهدی قائدی با اختلاف زیاد از بالای دروازه نساجی بیرون رفت.

دقیقه 8

ارسال جعفر سلمانی از سمت راست زمین نساجی با ضربه سر ارسلان مطهری از کنار دروازه حقیقی عبور کرد.

دقیقه 14

مطهری با حرکتی زیبا در عرض زمین و عبور از دو مدافع نساجی توپ را در موقعیتی عالی به مهدی قائدی پاس داد اما علیرضا حقیقی با واکنشی تماشایی، ضربه این بازیکن را دفع کرد.

دقیقه 24

این بار ارسال آرش رضاوند از سمت راست زمین نساجی توپ را ارسال کرد اما ضربه سر محمد محبی هم روی این سانتر با اختلاف از کنار دروازه نساجی گذشت.

دقیقه 26

روی ریباند کرنر تیم استقلال، مهدی قائدی با ضربه‌ای فنی روی دروازه نساجی خطرساز شد اما حقیقی با عکس‌المعلی زیبا توپ را مجدد به کرنر فرستاد.

دقیقه 31

مهدی قائدی در آفساید موقعیت تک به تک با حقیقی را به گل تبدیل کرد که این گل با تصمیم کمک داور اول بازی مردود شد.

دقیقه 36

دفع توپ ناقص مدافع نساجی سبب قرار گرفتن جعفر سلمانی در موقعیت گلزنی شد اما ضربه کم دقت این بازیکن از بالای دروازه حقیقی بیرون رفت.

دقیقه 41

پاس مهرداد عبدی در موقعیت تک به تک به کریم اسلامی رسید اما ضربه این بازیکن به  بدن سید حسین حسینی برخورد کرد تا بهترین فرصت  نساجی در نیمه اول به این شکل هدر برود.

دقیقه 43

ارسال ضربه ایستگاهی علی شجاعی با ضربه سر علیرضا ابراهیمی از کنار دروازه استقلال بیرون رفت.

دقیقه 45

باز هم حرکت انفرادی قائدی سبب خلق موقعیت برای استقلال شد اما بار دیگر حقیقی با واکنشی خوب این توپ را دفع کرد.

دقیقه 51

ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور از سمت راست با ضربه سر ارسلان مطهری به گل اول استقلال تبدیل شد.

دقیقه 58

در رفت و برگشت توپ پشت روی ارسال کرنر استقلال، مهدی قائدی از پشت محوطه جریمه در موقعیت شوتزنی قرار گرفت که ضربه او پس از برخورد به دست حقیقی به تیر عمودی سمت راست دروازه نساجی اصابت کرد.

دقیقه 61

ضربه ایستگاهی مهدی مهدی پور پس از برخورد به بدن مدافعان نساجی، به شکل خطرناکی از کنار دروازه حقیقی به کرنر رفت.

دقیقه 71

علیرضا حقیقی ضربه ایستگاهی محمد محبی را ناقص دفع کرد و در ریباند ضربه ارسلان مطهری به تیر عمودی سمت راست دروازه نساجی برخورد کرد که البته در نهایت کمک داور دوم آفساید مهاجم استقلال را گرفت.

دقیقه 79

پاس در عمق مهدی قائدی در شرایط تک به تک به محبی رسید اما حقیقی باز هم با واکنشی خوب این توپ را به کرنر فرستاد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqoxb