دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/10 14:03
سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سهامداران عدالت
کد خبر: 29992

مژده باورنکردنی از سود 10 میلیونی سهام عدالت | واریز بخشی از سود سهام عدالت تا پایان پاییز

وزیر امور اقتصاد و دارایی از واریز بخشی از سود سهام عدالت تا پایان پاییز سال جاری خبر داد.

سود سهام عدالت ۱۴۰۰ در اواخر امسال به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود. در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را  ذکر شده است. سود سهام عدالت احتمالا یک جا واریز شود. اخبار جدید درباره سهام عدالت را اینجا دنبال کنید.

سیداحسان خاندوزی با اشاره به جلسه امروز شورای عالی بورس، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آن‌ها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت آن‌ها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای همه ۴۹ میلیون نفر سهام‌دار عدالت واریز شود.

وی درمورد میزان سود توضیح داد: میزان سود حدود ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر برگه سهام عدالت است.

وزیر اقتصاد در گفت‌وگویی که با صداوسیما داشت، همچنین درمورد میزان باقی مانده سود سهام عدالت گفت: مبلغ باقی مانده سود سهام عدالت از شرکت‌هایی که هنوز مهلت دارند تا پایان سال جاری یا ابتدای سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود و اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و میزان آن بسته به ارزش اولیه سهام هر مشمول متفاوت است.

بر این اساس فرایند واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.

سهام عدالت

واریز 288 هزار تومان سود برای سهام عدالت 532 هزار تومانی

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز نهم آبان 1401 با افزایش 288 هزار و252 تومان به8 میلیون330 هزار و439 تومان رسید.

 امروز دوشنبه (نهم آبان 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 7 میلیون694 هزار و923 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 15368  واحد افزایش در ارتفاع 1.254.463 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 360.816 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس3667 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم4712 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فارس،شستا، فولاد،فملی،تاپیکو،شپنا و حکشتی بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس آریا،مارون،زاگرس،ددانا،فرابورس،شبصیر و بجهرم بر شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در 9 آبان 1401

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (نهم آبان 1401) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 8 میلیون و330 هزار و439 تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی خود را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

واریز سود شرکت های بورسی و غیر بورسی سهام عدالت

در راستای واریز سود سهام عدالت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آقای پور ابراهیمی گفت: اواسط آبان می شود منابع ناشی از سود سهام شرکت های غیر بورسی سهام عدالت را مشخص کرد.پیشنهادی در وزارت اقتصاد در دستور کار قرار گرفته مبنی بر این که با پیگیری واریز سود بورسی سهام عدالت این سود غیر بورسی نیز  با آن همزمان در یک بازه زمانی مشخص واریز شود و حداکثر تا یک ماه دیگر بتواند عملیاتی شود.

در خصوص شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت کارشناس بازار سرمایه مواردی را بیان کرده بود.

آقای مهدی قلی پور گفت: پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

او می‌گوید: سهام عدالت در شهرک صنعتی رشت مالکیت ۵۸ درصدی دارد و تنها سهم با مالکیت بالای پنجاه درصد در پرتفوی است و بعد از آن شرکت ساختمان سد و تاسیسات آبیاری با مالکیت ۴۹ درصدی قرار دارد. سهام عدالت نیم درصد مالکیت مگاموتور را نیز دارد. مشانیر، دخانیات ایران، شهرک صنعتی کاوه و شهرک صنعتی البرز دیگر سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت هستند.

با پایان شهریور و عدم واریز سود شرکت های غیربورسی سهام عدالت بار دیگر وعده های داده شده از سوی مسئولان مربوطه محقق نشد! وعده هایی که گویا تنها برای رفع مسئولیت است چرا که  افراد  در برابر وعده هایی که می دهند  پاسخگو نیستند و تنها این سهامداران هستند که چشم انتظار واریز این سود بعد از گذشت بیش از پانزده سال مانده اند.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت برای این افراد از امشب

قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت:اگر شرکت‌ها و مسئولان شرکت‌ها با سپرده گذاری مرکزی همکاری کنند در تلاش هستیم که زودتر سود را به حساب کلیه سهامداران سهام عدالت واریز کنیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت:اگر شرکت‌ها و مسئولان شرکت‌ها با سپرده گذاری مرکزی همکاری کنند در تلاش هستیم که زودتر سود را به حساب کلیه سهامداران سهام عدالت واریز کنیم.

اقای غلامرضا ابوترابی گفت:در خصوص واریز سود سهام عدالت یک پلن (برنامه) وجود دارد که با توجه به شرکت‌هایی که مجامع خود را در سال ۱۴۰۱ برگزار کرده اند (سود مربوط به سال مالی ۱۴۰۰) بتوانیم سود سهام‌ها را سریع تردریافت، تجمیع و پرداخت کنیم.

۲۰۰هزار شیبا با سود ۱۰٪ ثابت بگیر!

او گفت:سال گذشته سپرده گذاری بخش عمده ایی از سود سهام عدالت را به صورت یکجا پرداخت کرد و تنها دو شرکت بودند که وجوه را پرداخت نکردند. سال قبل عملا بالغ بر ۹۵ درصد سود سهام عدالت را پرداخت کرده ایم و تنها یک بخش جزیی برای آن۲ شرکت ماند که بعدا محقق شد.

ابوترابی می‌گوید:برای واریز زود هنگام سود سهام عدالت در تلاش هستیم اگر شرکت‌ها و مسئولان شرکت‌ها با سپرده گذاری مرکزی همکاری کنند در تلاش هستیم که زودتر این وجوه را به حساب کلیه سهامداران سهام عدالت واریز کنیم، اما اگر همکاری لازم انجام نشد عملا سپرده گذاری نمی‌تواند کاری انجام دهد

جزئیات واریز سود سهام عدالت

عسگر توکلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که قیمت سهام عدالت حدود ۱۵ میلیون تومان است و تا ۳۰ میلیون تومان فاصله زیادی دارد، از سهامداران خواست همچنان از فروش سهام خود خودداری کنند.

وی با بیان این که سود سهام عدالت اسفندماه امسال پرداخت می شود، افزود: به افراد و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد دو میلیون تومان و افراد عادی یک میلیون تومان سود پرداخت می شود.

وی با اظهار این که پول چندانی از فروش سهام عدالت نصیب افراد نمی شود، گفت: خوشبختانه دولت و مجلس پای می شود. کار سهام عدالت آمدند و انتظار ساماندهی این وضعیت را داریم.

توکلی با عنوان این که تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار دارد، درباره دلیل تاخیر سود سهام عدالت گفت: مقرر بود بخشی از سودها تا شهریورماه انجام شود که عملی نشد و در نهایت سودسهام عدالت غیربورسی ها به زودی پرداخت می شود.

مبلغ سود سهام عدالت

آنگونه که پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده قرار است سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شود، یکی انتهای پاییز و دیگری انتهای زمستان ۱۴۰۱.

به عبارتی سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ قرار است آذر و اسفند ماه سال جاری و در دو مرحله واریز شود.

اما مبلغ سود سهام چقدر است؟ پیش از این اعلام شده بود که سود سهام عدالت دو برابر سال قبل شده است. یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی سود دو میلیون تومانی می‌گیرند. با این حساب یک خانوار چهار نفره سود ۸ میلیون تومانی می‌گیرند.

دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم سود یک میلیون تومانی می‌گیرند. یعنی یک خانوار چهار نفره امسال چهار میلیون تومان سود می‌گیرند. اما این سود در دو مرحله واریز می‌شود، یکی در پاییز و دیگری در زمستان امسال.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده که پرداخت این سود مشروط به این است که  شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند.

محمود حسنلو در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد و افزود: تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به سپرده گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یکجا واریز کنیم. همانند سود عملکرد سال ۹۸ دو مرحله‌ای نشود و مرحله دوم به بعد از عید موکول نشود.

وی اضافه کرد: سود عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ پرداخت شد. سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد؛ بنابراین نحوه واریز کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی افزود: در خصوص سال ۱۳۹۹ باید گفت سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ پرتفوی سهام عدالت  در ۳ مرحله (اسفند ۱۴۰۰ مرحله اصلی، اردیبهشت و تیر ۱۴۰۱) به حساب مشمولان و جاماندگان سهام عدالت واریز شده است. افرادی که هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند می‌بایست نسبت به اعلام شماره شبای معتبر اقدام کرده تا بتوانند در مراحل بعدی سود سهام عدالت را دریافت کنند.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا مشمول سهام عدالت سود به حسابش واریز نشود. به همین خاطر این گونه افراد می‌بایست با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام نسبت به ثبت شماره شبای معتبر اقدام کنند.

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال اظهار کرد: سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ پرتفوی سهام عدالت در اواخر سال ۱۴۰۱ به حساب مشمولان واریز خواهد شد و در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ناشران پرتفوی سهام عدالت نیز بعد از مشخص شدن میزان افزایش سرمایه و اعمال افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها وضعیت سود مشخص خواهد شد. البته  فعلا زمان مشخص نیست، ولی تمام تلاش سازمان بورس و سپرده گذاری بر این خواهد بود که همانند دو سال گذشته نزدیک عید نوروز این سود برای همه مشمولان واریز شود

سود 10 میلیونی واریز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما , رادیو تهران در برنامه شهر آفتاب صبح امروز با حضور دکتر امیر رحیمی مدیرکل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی سازی به موضوع بررسی مشمولان دریافت سهام عدالت پرداخت . مشروح گفتگو به این شرح است :

مجری: چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند؟

میهمان: جا ماندگانی که سه دهک اول جامعه بیشتر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و اقشاری که در دهک‌های پایین جمعیتی هستند و از سهام عدالت قبلی جا مانده بودند با همان شرایط سهام عدالت قبل و با ارزش بالاتر حدود معادل ۱۰ میلیون تومان برای هر فرد در حال برنامه ریزی است. تخصیص سهامش انجام شده و براساس قانون بودجه سال جاری علاوه بر این ما یک مرحله دومی را هم سعی می‌کنیم که بتوانیم پوشش دهیم که حدود شش دهک اول جامعه را کامل پوشش می‌دهد هر کسی که جا مانده باشد و آن هم منابع بیشتری می‌خواهد و هم بعد از اینکه مرحله اول که قطعا ا در سال جاری تفاق می‌افتد، رخ خواهد داد.

در خصوص انتخاب افراد و پیشنهادشان با توجه به اینکه نهاد‌های تخصصی شان بهزیستی و بنیاد مستضعفان هستند خصوصی سازی خیلی اعمال نظر نکرده و فهرستی که از طرف این نهاد‌ها ارسال می‌شود ما همان را پس از راستی آزمایی و بررسی این که قبلا سهام عدالت نگرفته باشند برایشان سهام تخصیص می‌دهیم، ولی در خصوص نحوه ثبت نام و نحوه تحقق اینکه محق شرایط دریافت سهام عدالت باشند این وظیفه تخصصی سازمان نیست، ما در خصوصی سازی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان را جدا کردیم که از سهام شرکت‌های بورسی و معمولا سودده و قابل نقدشوندگی بالا که در اختیار این عزیزان انشاالله قرار خواهد گرفت.

مجری: با توجه به این شش دهک اول جامعه که گفتید پوشش می‌دهیم، بعد از این بازهم جا مانده خواهیم داشت یا خیر؟

میهمان: یک سری جامانده ممکن است به دلیل اضافه شدن به جمعیت اتفاق بیفتد مثلا افرادی که خدای ناکرده امروز در شرایط خوبی قرار دارند از نظر مالی، دو سال یا یک سال دیگر اتفاقی بیفتد و در گروه کم برخوردار‌ها قرار بگیرند.

مجری: کارگران فصلی چطور؟

میهمان: کارگران فصلی می‌توانند باشند من منظورم کلان‌تر از این بود یعنی کسانی که اصلا امروز ممکن است کسب و کاری دارند و درآمد خوبی دارند و یک سال دیگر شرایطشان خوب نباشد، این تغییرات ممکن است پیش بیاید و یکی هم اینکه ممکن است در قوانین اتفاقی بیفتد و بگویند که سهام عدالت در کل جامعه برای همه افرادی که نیازمند هستند و به خصوص کسانی که شغل آزاد دارند، ولی درآمد بالایی ندارند مانند کارگران فصلی، کارگران ساختمانی، افرادی که مثلا دست فروش‌ها یا کسانی که درآمد قابل توجهی ندارند وکسب و کار مشخصی ندارند می‌تواند بعد‌ها تعلق بگیرد فعلا آنچه که امسال قطعی انجام می‌شود سه دهک اول است جامانده هایشان با اعلام نهاد‌های ذیربطشان و سعی می‌کنیم تا پایان سال با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه دیده شده برای شش دهک اول برنامه ریزی‌هایی انجام شود.

مجری: کسانی که مشمول شدند خبر دارند یا باید جایی مراجعه کنند؟

میهمان: معمولا هم خبر دارند و هم اینکه نیاز نیست جایی مراجعه کنند، چون نهاد‌هایی که آنجا ثبت نام کردند مثلا مشمولینی که عضو کمیته امداد هستند و سهام عدالت نگرفتند خود کمیته امداد به ما اعلام می‌کند فهرست سراسری شان در کل کشور و ما برایشان تخصیص را انجام می‌دهیم البته کلیه کار‌های ثبت نام و تکمیل مدارک اگر نیاز باشد خود آن نهاد مربوطه به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

مجری: از سقوط آرام سهام پرسپولیس و استقلال هم بگویید، از زمان بازگشایی این دو نماد در بورس ما تغییراتی می‌بینیم و ریزش می‌بینیم.

میهمان: سهام هر دو باشگاه متاسفانه این زمان بازگشایی اش خیلی به تعویق افتاد و ما تمام تلاشمان این بود که در اوایل تابستان بتوانیم سهام دو باشگاه را بازگشایی کنیم شرایطشان آن موقع خیلی بهتر بود و از نظر هم مالی و هم شاخص‌های اقتصادی شان و هم جوی که در بازار بود خیلی می‌توانستیم بهتر بهره بگیریم برای دو باشگاه.

مجری: این گونه واگذاری‌ها قرار است ادامه پیدا کند یا تغییراتی در آن اتفاق می‌افتد؟

میهمان: همین امروز ما دنبال این هستیم که بتوانیم ۵۱ درصد هر دو باشگاه را مجوز و مصوبه از هیات واگذاری بگیریم که بتوانیم عرضه کنیم و در روند حرفه‌ای شدن دو باشگاه انشاالله کمک کنیم که خللی پیش نیاید و باشگاه‌ها بتوانند در جام باشگاه‌ها شرکت کنند.

مجری: سود سهام امسال چقدر است و چه زمانی توزیع می‌شود؟

میهمان: چون بخشی از سهام عدالت بصورت مستقیم است، مستقیم وارد حساب افراد خواهد شد و شرکت به شرکت متفاوت است و مجمع و زمانش، ولی دقیق اینکه مجموعا چقدر می‌شود را الان اطلاعاتش را ندارم. / منبع: شبکه خبر

مژده باورنکردنی از سود 10 میلیونی سهام عدالت | واریز بخشی از سود سهام عدالت تا پایان پاییز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wzdor