چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/10 06:21
استقلال و پرسپولیس | حواشی استقلال و پرسپولیس | مالکیت استقلال و پرسپولیس
کد خبر: 29924

مالکیت استقلال و پرسپولیس تغییر کرد | تفکیک ماکیت اسقلال و پرسپولیس به زودی

برای حل مشکل مجوز حرفه‌ای مالکیت، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دو وزارتخانه متفاوت واگذار خواهند شد.

به گزارش رصد ورزشی: یکی از ایرادات AFC به استقلال و پرسپولیس برای اعطای مجوز حرفه‌ای، مالکیت مشترک این دو باشگاه بود. کنار گذاشته شدن از لیگ قهرمانان آسیا 21-2022 تنبیه شدیدی بود که باعث شد سرخابی‌ها به خود آمده و موضوع را بیش از قبل جدی بگیرند. در همین راستا کارگروهی در فدراسیون فوتبال و دو باشگاه تشکیل شده و مدیران استقلال و پرسپولیس، جلسات متعددی نیز با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کرده‌اند.

حال با پیگیری های فدراسیون، تعلیق استقلال و پرسپولیس کاهش یافته و این دو باشگاه‌ می توانند از ماه آینده مدارک خود را در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند. تعیین تکلیف موضوع مالکیت، از اولویت‌های اصلی سرخابی‌ها در ارسال مدارک جدید است که به نظر می رسد با واگذاری هر کدام از این دو باشگاه به یک وزارت‌خانه، دیگر مشکلی از بابت مالکیت وجود نداشته باشد.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس با تاکید به این موضوع خبر داد: در آخرین جلسه با وزیر ورزش، آقای تاج همین نکته را عنوان کردند و آقای زارعی پیرامون آن صحبت کردند. قرار شد که مالکیت را به شکلی درست کنند که از نظر AFC قابل قبول باشد. مهلت ارسال مدارک از 15 آذر تا 15 اسفند خواهد بود. 

او با اعلام اینکه موضوع یاد شده صوری نبوده و در شرایطی واقعی صورت خواهد گرفت تاکید کرد: بسته به تصمیم دولت متولی یک تیم وزارت ورزش و متولی یک تیم دیگر وزارت صنعت، اقتصاد یا یکی از وزارت‌خانه‌های دیگر می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45r5bm