پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/11 05:39
علی دایی | همسر علی دایی | آبروی علی دایی
کد خبر: 30026

افشاگری عجیب درباره علی دایی بعد از 15 سال | علی دایی شهرتش را از دست می دهد؟

محمد نصرتی مدافع سابق پرسپولیس می‌گوید در جام جهانی ۲۰۰۶ علی دایی شرایط مناسبی نداشت

علی دایی بازیکن و مربی مطرح کشورمان است که در تاریخ 1 فروردین 1348 در اردبیل متولد شده است. علی دایی تا الان دومرتبه ازدواج کرده و دو فرزند دختر حاصل زندگی ایشان می باشد. علی دایی را می توان بزرگترین فوتبالیست تاریخ تیم ملی ایران دانست و تا سال پیش رکورد دار بیشترین گل ملی زده شده در دنیا را برای خودش داشت. علی دایی به دلیل مردمی بودن و معروفیت زیادی که در بین مردم کشورش دارد لقب شهریار فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است.

علی دایی

محمد نصرتی در خصوص اختلافاتی که در جام جهانی ۲۰۶ به وجود آمده می‌گوید: کسی مخالف برانکو نبود. تیم ملی مقتدر بود، اما مشکل در راس کار بود. آقای علی‌آبادی آمده بود و با آقای دادکان مشکل داشت. بکن باوئر بسیار دادکان را تحویل گرفته بود، اما علی‌آبادی را نه. همین مساله باعث اختلاف شده بود. مشکل دیگر این بود که توقع‌ها را از تیم ملی بالا برده بودند. ما یک اردو در سوئیس برگزار کرده بودیم که چند بازیکن غایب مثل علی دایی و یحیی گل محمدی داشتیم، چون در صبا حضور داشتند و بازی‌هایشان طول کشیده بود. مهدوی‌کیا و هاشمیان کمر درد داشتند، محرم نویدکیا و ستار زارع رباط صلیبی پاره کرده بودند. مجتبی جباری هم در اردوی سوییس رباط صلیبی پاره کرد. من، آندو و حسین کعبی آماده بودیم، اما غایبان زیادی داشتیم. ما یک بازی با تیم ملی کرواسی انجام دادیم.

صادقانه بگویم علی دایی از شرایط بازی دور بود و در تمرینات با ما نبود. من با چشم خودم دیدم علی دایی با دست خودش به خودش آمپول می‌زد تا بتواند بازی کند. چند بازیکن دیگر هم با ما نبودند، اما دایی شاخص‌تر بود. دایی می‌گفت در چشم من نگاه می‌کردند و به من پاس نمی‌دادند. خب معلوم بود باید بازیکن تحرک داشته باشد تا به او پاس دهیم. تحرک دایی کم بود و از طرفی هم او را مهار می‌کردند. برخی‌ها در همان تیم می‌گفتند علی دایی آمادگی ندارد کامل بازی کند. در بازی دوم هم دیگر دایی را بازی ندادند. من ۲۳ سالم بود و درباره این مسائل فکر نمی‌کردم. هم اتاقی‌ام هم رحمان رضایی بود و اصلا کاری با این مسائل نداشت. فقط می‌خواستیم بازی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

علی دایی

بیوگرافی و زندگینامه کامل علی دایی

نام :علی 

نام خانوادگی :دایی

تاریخ تولد :1 فروردین 1348

محل تولد :اردبیل

پست :مهاجم 

لقب :شهریار

قد 193

فعالیت کنونی :سرمربی 

علی دایی

زندگینامه علی دایی

علی دایی اول فروردین 1348 علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهر محروم است.

علی دایی که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال 1367 مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه 1371 از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

علی دایی

 علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.

مشاغل علی دایی به پوشاک ورزشی محدود نشده و در ساختمان سازی نیز فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی علی دایی را از نیکوکاری و کارهای خیرخواهانه غافل نکرده و در سال 1385 یک هنرستان کار و دانش در شهرک گلستان اردبیل با تمامی تجهیزات به نام ابوالفضل دایی(پدرش) ساخت و تحویل آموزش و پرورش ناحیه 1 داد.

در ابان 1392  یک دبستان 6 کلاسه اهدایی نازی صفاری، مقیم آمریکا که به همت علی دایی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس احداث شده، در روستای آزادده صالح آباد در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید که این پروژه دارای 400 متر مربع زیربنابوده که برای احداث آن مجموعا 300 میلیون تومان هزینه شده بود. 

علی دایی به نمایندگی از جامعه ورزشکاران در سومین دو سالانه نشان نیکوکاری که 12 اسفندماه 1392 برگزار شد نشان نیکوکاری را دریافت کرد.

علی دایی

ازدواج علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

نکته جالب در مورد ازدواج دایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی ها!... اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

اولین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد.

علی دایی هر موقعیتی که برایش پیش بیاید دخترش را با خود همراه میکند. 

علی دایی مثل همیشه متعصب و غیر قابل پیش بینی پاسخ داد. او در پاسخ به مقایسه ی سردار آزمون با او گفت:"مقایسه سردار با من از یک طرف تمرکز این بازیکن به هم می ریزد و از طرف دیگر این توقع بالا روی این بچه سنگینی می کند. 

تعصب و ری اکشن های علی دایی همیشه خاص بوده است. شهریار فوتبال ایران از همان زمانی که فوتبال بازی می کرد تا دورانی که روی نیمکت سرمربیگری نشست همین خصوصیات را داشت... او با هر صحنه بالا و پایین می پرید و با تعصب فراوان لحظه به لحظه بازی را دنبال می کرد.

دایی که بازی اخیر تیم ملی را به همراه تعدادی از دوستانش تماشا می کرد، تلاش زیادی کرد تا به قول معروف احساساتی نشود ولی چیزی که جالب بود، امیدواری دایی به گلزنی تیم ملی تا دقیقه 90 بود:«به جان خودم اگر همین فشار را بیاورند گل می زنند ... فوتبال نود دقیقه است.»

 از همان سوت آغاز بازی دایی سوژه دوستانش شد و آنها دوست داشتند تا هر طور شده نظر شهریار را در مورد بازی ایران و امارات جویا شوند:«فوتبال قابل پیش بینی نیست و همین باعث می شود که فوتبال همیشه جذابیت داشته باشد. اما من هم مثل همه مردم امیدوار هستم که تیم ملی امارات را ببرد و به عنوان تیم اول گروه صعود کند.»

این بار سوژه جالبی که از دایی در موردش سوال شد، بحث شباهت سردار آزمون به دایی بود. بعضی ها به پیروی از طرفداران سردار می گفتند که او شبیه دایی است:«اینکه زود یک نفر را به یکی دیگر بچسبانیم کار درستی نیست. سردار جای خودش را دارد و شاید یکی از بهترین مهاجمان ایران و آسیا شود. من سردار را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم ولی این صحبت ها و این فضایی که در مورد سردار وجود دارد، به او کمکی نمی کند. از یک طرف تمرکز این بازیکن به هم می ریزد و آرامشش را از دست می دهد و از طرف دیگر این نگاه ها و این توقع بالا روی این بچه سنگینی می کند و باعث می شود که او از لاین خودش خارج شود.»

زمانی که  به دایی گفتیم که سردار بارها در مصاحبه های مختلفش از دایی تعریف و تمجید کرده و در برنامه 90 گفته که دوست دارد مثل علی دایی شود، شهریار لبخندی می زند و در این مورد توضیح می دهد:«اینکه نظر لطف سردار است ولی من اگر حرفی می زنم فقط به خاطر خودش است و دوست دارم که توی چنین تورنمنتی آزمون بتواند خودش را نشان دهد و ان شا ءالله توی یک تیم خوب هم بازی کند... به سردار بگویید که از لطفش ممنون هستم و من هم او را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم.»

 دایی ترجیح می دهد که در مورد مسایل فنی تیم ملی صحبتی انجام ندهد:«بدون شک کارلوس کی روش مربی باتجربه ای است و تلاش می کند تا بهترین شرایط را برای خودش رقم بزند. من در مورد برنامه ها و تفکرات کی روش صحبتی نمی کنم و به عنوان یک همکار به او و تفکراتش احترام می گذارم.»

 در حالی که بازی به دقایق پایانی اش می رسید شهریار با نگرانی بیشتری به صفحه تلویزیون نگاه می کرد:«دلم روشن است... ان شاءالله می زنیم و صدرنشین می شویم. اگر بچه ها همین فشار را بیاورند، امارات را می بریم. به نظر من از آن طرف هم ژاپن و عراق بالا می آیند و من فکر می کنم که اگر ما به عراق بخوریم خیلی بهتر است. موفقیت تیم ملی آرزوی هر ایرانی است و من هم امیدوارم که تیم ملی به فینال برسد و ان شاءالله قهرمان شود. اگر به فینال برسیم، می روم استرالیا تا از نزدیک بازی فینال را ببینم.»

آقای گل جهان از گلزنی تیم ملی و شکست امارات چنان خوشحال بود که باورتان نمی شود:«خدا را شکر که تیم ملی گل زد. این بردها خیلی به مردم مزه می دهد و شک نکنید حتی برای یک مدت کم، مردم به فکر تیم ملی هستند و با این بردها شاد می شوند. مهم ترین چیزی که وجود دارد، شادی و دلخوشی مردم است و حالا خوشحالم که با صعود تیم ملی مردم خوشحال هستند و کیف می کنند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27d57d