پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/02 14:03
مهران مدیری | مهران مدیری و جشنواره | همسر مهران مهران مدیری
کد خبر: 29382

مهران مدیری سکته کرد؟ | مهران مدیری به اتاق عمل رفت

تصویری از مهران مدیری در سریال پزشکان حاشیه ساخت.

مهران مدیری یکی از مطرح ترین شخصیت های ایرانی می باشد که در تاریخ 18 فروردین 1346 در تهران متولد شده است. مهران مدیری ازدواج کرده و دو فرزند به نام های فرهاد و شهرزاد حاصل زندگی ایشان می باشد. مهران مدیری به تازگی شایعاتی مبنی بر ازدواج دخترش در فضای مجازی منتشر شده است که ایشان این خبر را نه تکذیب کرده و نه تأیید. دختر مهران مدیری با انتشار یک عکس در فضای مجازی که نشان می دهد انگشتری در دست خود دارد باعث ساخته شدن این شایعات شده است.

مهران مدیری به اتاق عمل رفت

تصویری از مهران مدیری در سریال پزشکان حاشیه ساخت.

مهران مدیری

بیوگرافی کامل مهران مدیری

نام :مهران

نام خانوادگی :مدیری

تاریخ تولد :18 فروردین 1346

محل تولد :تهران

زمینه فعالیت:بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، خواننده، مجری

سالهای فعالیت:از سال 1368 تاکنون

فرزندان :فرهاد و شهرزاد

زندگی شخصی مهران مدیری

مهران مدیری کارگردان، بازیگر، تهیه کننده، نویسنده، خواننده، مجری، طراح صحنه و لباس، در هجدهمین روز از فروردین ماه سال 1346 در تهران متولد شد.

این هنرمند فرزند آخر خانواده است و سه برادر بزرگتر از خودش به نام‌های محسن، مسعود و مهرداد دارد.

مهران مدیری

مهران مدیری در دوران جنگ

مهران مدیری در سال 1364 نیز به مدت 6 ماه در جبهه حضور داشت که هم برای سربازان نمایش اجرا می کرد و هم به عنوان راننده آمبولانس و آرپیجی زن فعالیت می کرد. همچنین در طی سالهای 1364 تا 1366 نیز در جبهه بود و در عملیات مرصاد و حلبچه شرکت داشت.

ازدواج و فرزندان مهران مدیری

مهران مدیری سالها قبل ازدواج کرد و دو فرزند به نام فرهاد و شهرزاد دارد. او علاقه ای به انتشار زندگی خصوصی خود نداشته و هیچ تصویر و مصاحبه ای از همسر ایشان در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

فرهاد پسر مهران مدیری متولد 18 اردیبهشت 1370 است و در زمینه موسیقی تحصیل و فعالیت می کند. شهرزاد فرزند دوم مهران مدیری نیز متولد 1376 می باشد، او در رشته مد و طراحی لباس تحصیل کرده و به نقاشی و موسیقی نیز علاقه مند است.

مهران مدیری

ورود مهران مدیری به دنیای هنر

مهران مدیری بعد از گرفتن دیپلم در دانشگاه پذیرفته شد اما به خاطر علاقه اش به بازیگری دانشگاه را نیمه کاره رها کرد و وارد دنیای هنر شد، او در سال ١٣٦٨ کار در رادیو را آغاز کرد و به مدت شش سال در داستان شب مشغول کار گویندگی بود.

مدیری در نوروز سال 1372 با بازی در مجموعه طنز نوروز 72 به کارگردانی داریوش کاردان وارد عرصه بازیگری شد.

خوانندگی مهران مدیری

مهران مدیری علاوه بر بازیگری و کارگردانی در حوزه موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت می کند. مدیری صدای خوبی دارد و تاکنون چند کنسرت را با استقبال بسیار بالای مخاطبان در روی صحنه اجرا کرده است. او تیتراژ برخی از کارهای خود مانند دورهمی، شب های برره و باغ مظفر را خودش خوانده است.

مهران مدیری

درخشش مهران مدیری در تلویزیون

سریال باغ گیلاس اولین حضور جدی مهران مدیری در عرصه بازیگری بود که در سال 1372 ساخته شده و با استقبال خوبی مواجه شد. او در همان سال مجموعه طنز پرواز 57 را ساخت و قدم در دنیای کارگردانی گذاشت.

مهران مدیری بعد از موفقیت در سریال پرواز 57 در همان سال دست به ساخت سریال دیگری با عنوان ساعت خوش زد، این سریال طنز زمینه ورود و معرفی بسیاری از بازیگران مطرح امروزی را در عرصه طنز فراهم آورد.

ساعت خوش در سال 1373 ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد و مهران مدیری علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این مجموعه حضور داشت.

این بازیگر و کارگردان موفق کشورمان پس از آن در مجموعه های طنز زیادی از جمله سال خوش، نوروز 76، جُنگ 77، ببخشید شما، پلاک 14، نود شب، طنز 80 و سریال دردسر والدین به فعالیت پرداخت.

او در سال 1381 مجموعه تلویزیونی پاورچین را ساخت و توانست بار دیگر مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید.

مهران مدیری در سریال نقطه چین و شب های برره

مدیری در سال بعد یعنی در سال 1382 طنز نقطه چین را برای پخش از شبکه سوم سیما ساخت که با استقبال خوب مردم روبرو شد، رضا شفیعی جم با بازی در نقش بامشاد باعث شهرت این سریال شد به طوری که بیشتر مردم این سریال را با نام بامشاد میشناختند.

مهران مدیری پس از بازی در سریال دردسر والدین، سریال طنز ماندگاری به نام شب های برره را کارگردانی کرد. این مجموعه تلویزیونی درباره روستایی خیالی به نام برره است که هر بار اتفاق جدیدی برای ساکنان آن می افتد و مهران مدیری نقش شیرفرهاد را در آن ایفا کرده است.

اصطلاحات و کلمات جدیدی که توسط نویسندگان این مجموعه ساخته و در سریال به کار برده میشد تا مدتها بر سر زبان مردم بود و به جرئت می توان گفت این مجموعه طنز یکی از پر طرفدار ترین و زیباترین طنزهای چند دهه اخیر صدا و سیمای ایران بود.

مهران مدیری

سریال قهوه تلخ مهران مدیری

مهران مدیری بعد از ساخت مرد دو هزار چهره تصمیم به ساخت سریالی با عنوان قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی گرفت.

قهوه تلخ به یکی از موفق ترین و محبوب ترین سریال های خانگی تبدیل شد، این سریال داستان زندگی مردی به نام نیما زند کریمی، استاد تاریخ را روایت میکند که با نوشیدن یک قهوه به زمان گذشته می رود و با ماجراهای جالبی روبرو میشود.

مهران مدیری در سریال هیولا و دراکولا

سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی او و سیدمصطفی احمدی در سال 1398 است.

این سریال درباره فردی به نام هوشنگ شرافت، معلمی شریف و سرشناس است که زندگی آرام اما دچار مشکلات مالی می باشد.

روزی یکی از دانش آموزان به نام هوشمند کامروا، 3 تراول پنجاه هزار تومانی به او می دهد و هوشنگ شرافت نیز آنها را برای خرید داروهای مادرش خرج می کند اما می فهمد که پولها تقلبی است. در همان روزها با پدر هوشمند به نام کامران کامروا با بازی مهران مدیری که فردی بسیار با نفوذ و ثروتمند است آشنا شده و ناخواسته صاحب ثروتی بادآورده می شود.

سریال دراکولا در ادامه فصل اول هیولا ساخته شد اما موضوع سریال درباره زندگی شخصی کامران کامروا و ماجرای بالاکشیدن ثروت همسرانش است. او با دختران ثروتمند ازدواج و ثروت های آنها را تصاحب کرد و سپس با یک ماجرای ساختگی سقوط هواپیما از کشور می گریزد و...

مهران مدیری

مهران مدیری در پدرگواردیولا

پدرگواردیولا سریالی به کارگردانی حمید نعمت الله و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در سال 1401 است که جمعی از ستارگان سینما و تلویزیون در آن به هنرمندی پرداخته اند.

مهران مدیری در این سریال ایفاگر نقشی جدی است و با بازیگرانی همچون حمید فرخ نژاد، هنگامه قاضیانی، مهدی سلطانی، ستاره اسکندری، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، نسیم ادبی، محمدرضا علیمردانی، امیرمهدی ژوله و... همکاری کرده است.

مهران مدیری در انیمیشن تهران 1500

تهران 1500 به کارگردانی بهرام عظیمی اولین پویانمایی بلند ساخت ایران بود که در نوروز 92 در سینماهای کشور به نمایش درآمد. داستان فیلم درباره اکبر آقا پیرمردی 160 ساله با بازی مهران مدیری است که در سال 1500 هجری زندگی میکند. بهرام رادان، گوهر خیراندیش و هدیه تهرانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

انیمیشن تهران 1500 در سی امین جشنواره فجر، برنده سیمرغ بهترین دستاورد فنی و هنری شد.

مهران مدیری

اجرای مهران مدیری در برنامه دورهمی

برنامه دورهمی در اواخر سال 1394 با اجرا و کارگردانی مهران مدیری در ایام نوروز 95 به روی آنتن شبکه نسیم رفت. این برنامه گفتگو محور همراه با اجرای آیتم های نمایشی توانست به سرعت توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شود.

دورهمی در 4 فصل ساخته شده و در هر قسمت مهران مدیری میزبان چهره های معروف ورزشی، هنری و... بوده و با آنها به گفتگو نشست.

فصل پنجم برنامه دورهمی با ساختاری متفاوت به روی آنتن رفت. سری پنجم دورهمی با تغییر کلی نسبت به فصلهای قبل و در قالب مسابقه تلویزیونی اجرا شد. در فصل نوروزی این مسابقه، چهره های مطرح کشورمان به همراه 7 نفر از دوستان و آشنایان خود در این برنامه شرکت داشتند که به سوالات مهران مدیری پاسخ می دادند.

فیلم ساعت 5 عصر

ساعت 5 عصر اولین فیلم بلند مهران مدیری در سینما است که کارگردانی آن را به عهده داشت، این فیلم سینمایی در سال 1395 تولید و سال 1396 در سینماهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شد و توانست فروش 9 میلیارد تومانی داشته باشد.

ساعت 5 عصر داستان زندگی مردی به نام مهرداد پرهام با بازی سیامک انصاری را روایت میکند که همسرش در فرانسه مشغول تحصیل است، پرهام باید تا قبل از ساعت 5 عصر آخرین قسط وام خانه اش را پرداخت نماید، در این میان اتفاقات زیادی برای او رخ می دهد که داستان فیلم را میسازد.

حرف های جالب شهرزاد مدیری از زندگی شخصی اش

مهران مدیری و خانواده وی یکی از پرطرفدارترین جست و جو ها در اینترنت می باشد و بسیاری از هواداران مهران مدیری علاقه مند به دانستن جزییاتی از زندگی این مجری و بازیگر توانمند است به همین منظور گفتگویی جالب و خواندنی از دختر او شهرزاد مدیری را در اختیار شما علاقه مندان قرار داده ایم.

شهرزاد مدیری کوچک ترین عضو خانواده مدیری هست. آرام و شمرده حرف می زند و سعی می کند که با جواب های کوتاه، این آرامش را بعنوان خصلت ذاتی اش به ما معرفی کند.

اما برق چشمانش و لحظاتی که با برادرش اختلاف نظر پیدا می کند، دستش را رو می کند و معلوم میشود که هوش و نبوغ خانوادگی به همراه آن انرژی ژنتیک، به او هم رسیده. به محض ورود به دفتر ما یکی از مجله های شماره گذشته را برمی دارد و با توجه ورق میزند، یکی از عکس های پدرش در سریال «مرد هزار چهره» را می بیند

و طوری که ما نشنویم به فرهاد می گوید:« نگاه کن شبیه بقال ها شده!» و بعد میخندد.دختر مهران مدیری، تمام کارهای پدرش را دنبال می کند و جزو مخاطبان اصلی سریالهای خنده دار او هست.

شهرزاد تمام کارهای مهران مدیری را دیده و از بین انها «شب های برره» را بعنوان برترین کار پدر گزینش می کند. دختر ظاهرا ساکت و سربه زیری که روبه روی ما نشسته اعتراف می کند که برخی مواقع مچ پدرش را میگیرد و به دلیل اشتباهات در کارهایش به او تذکر میدهد:« سر سریال باغ مظفر از یکی از قسمت ها خوشم نیامد

به پدرم گفتم و او هم گفت درستش می کنم». شهرزاد یازده سال اکثر ندارد اما در این مدت تمام سریال های پدرش را موبه مو دنبال می کرده و حتی گاهی اوقات هم برای نزدیکی اکثر به پدری که همۀ وقت} سرکار هست با او به پشت صحنه سریال ها می رود:« سر پاورچین و باغ مظفر با بابام به پشت صحنه رفتم.

اونجا تمام مدت دنبال شقایق دهقان بودم». دختر مهران مدیری بودن برای شهرزاد مهمترین اتفاقات زندگی هست. او گاهی اوقات از این ماجرا حسابی لذت می برد و گاهی اوقات هم نه.« هم مفید هست و هم بد. گاهی اوقات آن قدر سؤال می پرسند که آدم اذیت می شود».

شهرزاد با کمک برادرش و گرچه هوش ذاتی اش راه و روش مناسبی برای برخورد با این سؤالات پیدا کرده. اگر از شهرزاد مدیری درمورد پدرش، خانواده و هر مسئله خصوصی دیگری بپرسید؛ او یا جواب نمی دهد یا این که با جواب های نصفه و نیمه پشیمان تان می کند.

اما اگر فکر می کنید که این سختی ها وی را از دختر مدیری بودن خسته کرده، کاملا در اشتباه اید، چون:« همه ی مهران مدیری را دوست دارند. من هم.

بازیگرانی که با مهران مدیری کارشان را شروع کردند

مهران مدیری یکی از چهره های نام آشنای تلویزیون است که سالهای زیادی از اولین حضورش در دنیای هنر میگذرد و همچنان طرفداران خاص خودش را دارد. این بازیگر ، خواننده ، مجری و تهیه کننده کشورمان یکی از موفق ترین های دنیای هنر است که بسیاری از هنرمندان مشهور این روزهای سینما و تلویزیون کارشان را با او آغاز کردند.

نوروز 72 اولین تجربه سریال سازی مهران مدیری به همراه داریوش کاردان بود که بسیاری از بازیگران مشهور این روزهای دنیای هنر برای اولین بار با این سریال به دنیای تصویر وارد شدند و ادامه راهشان با مهران مدیری هموارتر شد.

این بازیگران با مهران مدیری ستاره شدند

اولین تجربه های تصویری مهران مدیری مربوط به سریال پرواز 57 و نوروز 72 بود که در سال 72 روی آنتن شبکه یک سیما رفتند.

سیگار کشیدن مهران مدیری

خشایار الوند که یکی از حاضرین نشست خبری فیلم ساعت 5 عصر بود در خصوص سیگار کشیدن مهران مدیری در این نشست گفت: در اواسط نشست خبری فیلم «ساعت 5 عصر» مهران مدیری با اجازه گرفتن از حضار، فندک خود را از جیب خود در آورد و سیگاری را روشن کرد و به مهمانان سیگاری هم گفت که اگر مایل هستند، می توانند سیگارهای خود را دود کنند.

این اتفاق با واکنش منفی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی همراه شد و آنها سیگار کشیدن مدیری را ترویج استعمال دخانیات دانستند، اما عده ای هم به دلیل علاقه ای که به این کمدین دارند، سیگار کشیدن را امری شخصی عنوان کردند و از دیگران درخواست کردند که قضاوت نکنند.

اما در چند روز گذشته، شایعه ای در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی به وجود آمد که روایت جالبی از این موضوع را مطرح می کرد:«مهران مدیری قرار است در فیلم جدید خود از صحنه سیگار کشیدنش در نشست خبری استفاده کند.» با توجه به این گمانه زنی ها از خشایار الوند نویسنده «ساعت 5 عصر» صحت این مساله را جویا شدیم که او در رابطه با این موضوع گفت:«واقعا برخی چه ذهن های خلاقی دارند، این دوستان را اگر کسی می شناسد، به ما معرفی کند تا در زمینه فیلمنامه نویسی از آنها استفاده کنیم! واقعا به نظر برخی افراد مهران مدیری انقدر «نا جنتلمن» است که در فیلم خود از صحنه سیگار کشیدنش استفاده کند؟»

الوند در ادامه درباره سیگار کشیدن مدیری در نشست خبری فیلم «ساعت 5 عصر» می گوید:« مهران مدیری سیگاری است و قصه سیگار کشیدن او هم در نشست خبری فیلم هم به همین دلیل بوده است. حالا در آن نشست ایشان میزبان بود، مهمانان را هم خودش دعوت کرده بود و دوست داشت در مصاحبه خود سیگار روشن کند. البته من کار او را تایید نمی کنم. اما نمی دانم که چگونه به این سرعت برخی ذهن هایشان به کار می افتد و داستان هایی در این رابطه می بافند. من واقعا نمی دانم که چرا باید مدیری از صحنه سیگار کشیدنش در فیلم «ساعت 5 عصر» استفاده کند. در «شب های برره» هم ما از این کارها نمی کردیم، چه برسد به این فیلم سینمایی!»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jemyp