پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/29 04:32
فروش فوق العاده | فروش فوری | ایران خودرو | سایپا
کد خبر: 29128

فروش فوق العاده ایران خودرو با تحویل 10 روزه | طرح جدید فروش فوقالعاده زیر قیمت کارخانه

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: ۲۰ درصد از سهم قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

یکی از سوال های همیشگی مردم این است که چه زمانی برای ثبت نام در فروش فوق العاده خودرو می توانند اقدام کنند و چه ماشین هایی را در آن دوره باید مد نظر داشته باشند. فروش فوق العاده خودرو دیگر در سامانه یک پارچه خودرو انجام نمی شود و گاهی بدون قرعه کشی و گاهی با انجام قرعه کشی می باشد. به تازگی فروش فوق العاده از سامانه یک پارچه جدا شده است و در سایت خودرو سازان انجام می شود.

فروش فوق العاده

علیرضا احمدی اظهار کرد: در راستای اجرای بند ف تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حسب پیگیری‌های مکرر ستاد و جلسات متعدد با نمایندگان وزارت صمت و خودروسازان، سهم ۲۰ درصدی از قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

وی افزود: مشروط به اینکه در هنگام تحویل خودرو جدید خریدار، گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد، این در حالی است که در قانون بودجه ۱۰ درصد خودروهای قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد، بنابراین مصوبه مذکور مشوق مضاعفی برای اسقاط خودرو است.

وی ادامه داد: به‌ این ترتیب افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند و مشمول این طرح خواهند بود، می‌توانند از این پس در طرح فروش خودرو، ثبت‌نام کنند و به شرط برنده شدن کد ثبت‌نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد. چنانچه براساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، منوط بر آنکه تا دو ماه آینده، شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود.

وی تصریح کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در بازه زمانی سه ساله  و با سود ۲۱ درصد بدون کارمزد و در قالب ۹ چک چهار ماهه در نظر گرفته شده است و سند خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت لیزینگ ایران خودرو خواهد بود.

شعبانی افزود: مشتریان برای خرید این محصول می توانند با مراجعه به درگاه فروش اینترنتی ایران خودرو  یا نمایندگی های مجاز، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از اعتبار سنجی، فرآیند دریافت اسناد، ثبت نام نهایی و تحویل خودرو به متقاضی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که متقاضیانی که دارای پلاک فعال خودرو هستند نیز می توانند در فروش های لیزینگ شرکت کنند، بر رعایت موضوع عدم خرید از خودروسازان داخلی ظرف ۱۸ ماهه اخیر تاکید کرد و گفت: جهت رفاه حال مشتریان خودرو تا پایان اقساط سه ساله دارای بیمه و گارانتی خواهد بود.

مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو به مزایای این روش برای مشتریان اشاره کرد و گفت: در شرایطی ‌که مشتریان امکان تامین اعتبار برای خرید خودرو را نداشته باشند شرکت ایران خودرو در کنار مشتری قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای خرید خودرو بدون واسطه و به صورت اقساطی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی فروش بر اساس شرایط بازار خودرو، سایر محصولات ایران خودرو به صورت اقساطی به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی از فروش لیزینگی خودروهای دست دوم در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این بخش از فروش لیزینگ محدود به محصولات ایران خودرو نبوده و محصولات سایر خودروسازان را نیز در بر می گیرد.

شعبانی از آمادگی برای فروش لیزینگ در سایر حوزه های غیر خودرویی از جمله لوازم خانگی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با شرکت نیرومحرکه ایران خودرو برای فروش لیزینگی موتور سیکلت نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در طرح های فروش لیزینگی، هماهنگی لازم برای تامین اعتبار صورت خواهد گرفت و دیگر ضرورتی برای مراجعه مشتریان به بانک ها و موسسات مالی وجود ندارد.

شعبانی در پایان گفت: هماهنگی برای فروش محصولات سایر خودروسازان از طریق لیزینگ ایران‌خودرو صورت گرفته و در آینده نزدیک نوع محصول و شرایط عرضه آن اعلام خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kkre