چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/24 15:56
قرعه کشی خودرو
کد خبر: 28825

از ثبت نام قرعه کشی خودرو جا نمانید | آخرین قرعه کشی خودرو با سهمیه جدید

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از اختصاص سهمیه ۲۰ درصدی از فروش خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده خبر داد.

به تازگی مرحله سوم قرعه کشی خودرو آغاز شده است که در آن ایران خودرو و سایپا محصولات خود را عرضه کرده اند. قرعه کشی خودرو فقط به دلیل راحتی مردم و خرید اسان خودرو پایه گذاری شد که به تازگی در سامانه یکپارچه انجام می شود. مرحله سوم قرعه کشی خودرو در سامانه یک پارچه در سامانه منتشر می شود.

قرعه کشی خودرو

 از ثبت نام قرعه کشی خودرو جا نمانید

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از اختصاص سهمیه ۲۰ درصدی از فروش خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده خبر داد.

علیرضا احمدی اظهار کرد: در راستای اجرای بند ف تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حسب پیگیری‌های مکرر ستاد و جلسات متعدد با نمایندگان وزارت صمت و خودروسازان، سهم ۲۰ درصدی از قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

وی افزود: مشروط به اینکه در هنگام تحویل خودرو جدید خریدار، گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد، این در حالی است که در قانون بودجه ۱۰ درصد خودروهای قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد، بنابراین مصوبه مذکور مشوق مضاعفی برای اسقاط خودرو است.

او  ادامه داد: به‌ این ترتیب افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند و مشمول این طرح خواهند بود، می‌توانند از این پس در طرح فروش خودرو، ثبت‌نام کنند و به شرط برنده شدن کد ثبت‌نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد. چنانچه براساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، منوط بر آنکه تا دو ماه آینده، شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود.

قرعه کشی خودرو

چند وقتی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و در مدت چند مدل خودرو و کامیون در بورس عرضه شدند که سرمایه‌گذاران از این عرضه‌ها استقبال بسیار خوبی کردند. حال قرار است دو خودروی تارا و ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شوند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو شب گذشته گفت:  به دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانه، فروش خودرو برای ما با زیان است. با عرضه هایما در بورس از ضرر خارج شدیم.

وی تاکید کرد: به‌زودی تارا و ۲۰۷ از قرعه‌کشی خارج شده و در بورس کالا عرضه می‌شود.

بارها درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا صحبت شده است. اما اگر صحبت‌های شب گذشته مدیرعامل ایران خودرو را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که با عرضه خودرو در بورس کالا زیان کارخانه‌ها نیز کاهش می‌یابد. چرا که خودرو را بدون واسطه و با قیمت نزدیک کارخانه عرضه می‌شوند.

با عرضه خودرو در بورس کالا خریدار و فروشنده سود می‌کنند و دیگری دلالی در میان نیست. یعنی خریدار محصول خود را مستقیم از کارخانه می‌خرد و دیگر سود اضافه‌ای به دلال پرداخت نمی‌کند.

از سوی دیگر با عرضه خودور در بورس، بازار خودرو نیز به تعادل می‌رسد و به نوعی از دست دلالان خارج می‌شود. در حال حاضر نوسان قیمت خودرو در بازار آزاد با واسطه قیمت‌گذاری دلالان است و این افراد به دلخواه، قیمت خودرو را افزایش یا کاهش می‌دهند تا سود مطلوبی کسب‌ کنند.

ورود و جریان نقدینگی به بورس کالا نیز از دیگر مزیت‌های دیگر خودرو در بورس کالا است. به واسطه افزایش عرضه میزان ورود و جریان پول در بورس افزایش می‌یابد و این موضوع در بلند مدت می‌تواند به رشد بازار سرمایه کمک کند.

 

راهنمای ثبت نام اینترنتی سایت سایپا

شرکت سایپا در طول سال در دوره و بازه های زمانی مختلف شروع به قرعه کشی پیش فروش و فروش فوق‌العاده محصولات مختلف خود اعم از ساینا، کوئیک، شاهین، نیسان و... می کند که عموم خریدارانی که دارای صلاحیت های لازم در این قرعه کشی ها را با استفاده از بندها و توافقنامه های مربوطه دارند، می توانند به سادگی شرکت کنند. برای مثال در طی برخی قرعه کشی ها اعلام می شود مشتریانی که تصمیم به ثبت نام دارند، نباید در 2 سال اخیر اتومبیلی را از این شرکت خریداری کرده باشند و... که لازم به ذکر می باشد این قوانین متغیر هستند.

قرعه کشی خودرو

شرایط ثبت نام برای عضویت در سامانه یکپارچه خودرو

برای ثبت نام در سامانه جدید قرعه کشی خودرو، باید یکسری شرایط داشته باشید که این شرایط عبارتند از؛

شماره تلفن، کارت ملی، گواهینامه و حساب بانکی، همگی به نام ثبت نام کننده باشند.

سن بالای 18 سال باشد.

تا 48 ماه گذشته نباید در طرح های فروش خودروسازها، خودرویی خریداری کرده باشید.

الزام عدم فعال بودن پلاک خودرو

دارا بودن کدملی

غیرفعال شدن گارانتی خودرو تحویل گرفته شده بعد از 5 ماه و 1000 کیلومتر

در صورت برنده شدن خودرو و عدم واریز وجه، تا 2 دوره دیگر از شرکت در قرعه کشی ها محروم خواهید شد.

عدم امکان صلح در قراردادهای فروش

در صورت مشاهده هر گونه مغایرت اطلاعات و شرایط متقاضی، خودرو برنده شده مشتری کان لم یکن می شود و ظرف 20 روز، مبلغ واریزی به شماره شبای شخص واریز خواهد شد.

صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی براساس سامانه امتا

نحوه نام‌نویسی اولیه در سامانه یکپارچه خودرو

جهت ثبت نام در سامانه جدید قرعه کشی خودرو وزارت صمت، علیرغم مطابقت شرایط، ابتدا باید ثبت نام کنید و مشخصات فردی خود را در این سامانه ثبت نمایید تا بتوانید در قرعه کشی های آتی شرکت کنید.

قدم اول؛ وارد وبسایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شوید و از قسمت بالا سمت چپ، گزینه «ورود و ثبت نام» را انتخاب کنید.

 

 از ثبت نام قرعه کشی خودرو جا نمانید | آخرین قرعه کشی خودرو با سهمیه جدید


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bbee