پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/12 15:22
خودرو
کد خبر: 30109

اعلام شرایط جدید قرعه کشی خودرو | تحویل فوری خودرو به قیمت کارخانه از امروز

شرکت ایران خودرو نیز در نیمه دوم امسال، فروش خودروهای تولیدی را در سامانه فروش خود شرکت اجرا خواهد کرد.

شرکت ایران خودرو نیز در نیمه دوم امسال، فروش خودروهای تولیدی را در سامانه فروش خود شرکت اجرا خواهد کرد.سامانه یکپارچه فروش خودرو حذف شد. ایران خودرو مردم را سوپرایز کرد. مردم  بدون قرعه کشی صاحب خودرو  می شوند.

اعلام شرایط جدید قرعه کشی خودرو​

آن‌طور که معاون حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام کرده، در نیمه دوم سال‌جاری قرعه‌کشی بر مبنای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود. به گفته منوچهر منطقی، از این سامانه به‌منظور نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌‌‌‌موقع خودروهای ثبت‌نامی و همچنین اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد شد. اظهارات معاون وزیر صمت نشان می‌دهد که وزارت صمت نیز به ناکارآمدی و حداقل بی‌اثری سامانه یکپارچه فروش در تنظیم بازار خودرو پی برده است؛ هرچند در ظاهر می‌گوید رشد تولید و تعادل عرضه و تقاضای برخی خودروها دلیل حذف این سامانه است. سامانه یکپارچه فروش از خرداد امسال ایجاد شد و وزارت صمت همه خودروسازان و حتی شرکت‌های بخش خصوصی را به عرضه محصولاتشان در آن ملزم کرد. وزارت صمت انتقادها به سامانه یکپارچه را نپذیرفت و حتی با وجود اذعان یکی از معاونانش به عدم‌صلاحیت فنی و ایمنی این سامانه، سه‌دوره فروش را در آن برگزار کرد؛ اما حالا به عمر آن (در بخش فروش) پایان داده است.

پیش‌تر قرار بود در نیمه دوم سال‌جاری، هرماه ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه شود؛ اما حالا با توجه به حذف آن، فروش خودروها از طریق بورس‌کالا یا از مسیر پلتفرم داخلی خودروسازان انجام خواهد شد. همچنین ۶۰۰‌هزار دستگاه خودرویی که وزارت صمت وعده عرضه آنها را در نیمه دوم سال داده، متعلق به همه شرکت‌های خودروساز داخلی، اعم از دولتی و خصوصی است.  آن‌طور که معاون حمل‌ونقل وزارت صمت عنوان کرده، در نیمه دوم امسال، عرضه همه خودروهای شرکت سایپا و دیگر شرکت‌های خودروساز با توجه به متعادل بودن عرضه و تقاضا، از سوی خود شرکت‌ها یا از طریق بورس‌کالا انجام می‌شود. به گفته منطقی، ایران‌خودرو نیز در نیمه دوم امسال، فروش خودروهای تولیدی‌اش را در سامانه فروش خود شرکت اجرا خواهد کرد. معاون حمل‌ونقل وزارت صمت این را هم گفته که رعایت الزامات قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی مانند تخصیص ۵۰‌درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰‌درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از سوی شرکت‌های خودروساز الزامی است.

معاون حمل‌ونقل وزارت صمت در حالی از عرضه خودرو در بورس‌کالا گفته که در حال حاضر تعداد کمی از محصولات خودروسازان در این بستر عرضه می‌شود و پرتیراژها جایی در آن ندارند. پیش از این، برخی خودروها از مسیر سامانه یکپارچه، برخی از طریق سامانه داخلی خودروسازان و بخشی دیگر نیز به‌واسطه بورس‌کالا عرضه می‌شدند. حالا سامانه یکپارچه حذف شده و فروش به بورس‌کالا و سیستم داخلی خودروسازان محدود است. باید منتظر ماند و دید که وزارت صمت مجوز عرضه محصولات بیشتری را از این مسیر صادر خواهد کرد یا خیر.

 

اخذ استعلام از ستاد مدیریت سوخت برای متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده

سخنگوی وزارت صمت، با بیان اینکه در سومین فروش و قرعه‌کشی یکپارچه خودروها، احتمالا با افزایش تولید ایجاد شده، شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه‌کشی خواهیم بود، گفت: تنها تفاوت نوبت سوم تخصیص یکپارچه خودرو‌ها با دو مرحله قبلی، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

وی ضمن اشاره به تنظیم موثر بازار خودرو با روش قرعه‌کشی یکپارچه، افزود: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش هشت برابری شانس برنده شدن برای خودرو‌های پرطرفدار، از جمله آثار مثبت فروش و قرعه‌کشی یکپارچه بوده است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا پایان سال تمامی خودروها، با افزایش تولید، از شمول قرعه‌کشی خارج شوند.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار طی سال‌های اخیر خودرو هایما با ظرفیت آزاد و بالا (بگونه‌ای بازار را اشباع می‌کند) در قالب فروش فوق‌العاده توسط ایران خودرو عرضه شده و در حال حاضر نیز ظرفیت فروش وجود دارد.

پیش از این، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام کرده بود در هفته جاری سومین دوره عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار خواهد شد و ضمن آن تاکید کرد: با ساماندهی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه که با عرضه متنوع خودرو و خروج بیش از ۷۰ درصد انواع محصولات خودرویی از فرآیند قرعه‌کشی همراه شده است و با تداوم روند تکمیل خودرو‌های ناقص، کسب آمادگی لازم در زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره‌گیری از سازوکار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور، روش عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا پایان امسال خاتمه پیدا کند.

اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودرو در مورد مرحله جدید فروش خودرو

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت مظلومانه حضرت سید الشهدا (ع) و یاران و اصحاب بزرگوار ایشان، به استحضار عموم متقاضیان محترم خرید خودرو می‌رساند ثبت نام سومین مرحله از طرح یکپارچه تخصیص خودرو از چهارشنبه شانزدهم شهریورماه شروع می‌شود و متقاضیان محترم مشارکت در طرح‌های عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده می‌توانند با مراجعه به این سایت و در بخش ثبت نام خودرو نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص مشخصات، محدودیت‌ها و جزئیات طرح‌های مذکور متعاقباً از طریق همین سایت انجام خواهد شد.

مردم می‌توانند از طریق سایت sale.iranecar.com برای ثبت نام اقدام کنند.

فروش فوق العاده خودرو

فروش فوق العاده خودرو

فروش فوق العاده خودرو

فروش فوق العاده خودرو

شرکت سایپا نیز فقط در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محصولاتی را عرضه کرده است که فقط برای فروش فوق‌العاده خودرو ساینا اس قرعه‌کشی انجام می‌شود و سایر خودروها بدون قرعه‌کشی در اختیار ثبت‌نام‌کنندگان قرار می‌گیرد.

فروش فوق العاده خودرو

بنابر اعلام سخنگوی وزارت صنعت در سومین دوره قرعه کشی یک پارچه نزدیک به 60 هزار خودرو عرضه می شود که 50 درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی و 20 درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کرده است.

تنها تفاوت سومین دوره مرحله فروش خودرو را باید اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح خودروی فرسوده عنوان کرد.

محدودیت های ارائه شده در این نوبت از فروش به شرح زیر است:

 انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام 

کد ملی (هر کدملی یک خودرو)

سن (بالای 18 سال)

برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (48 ماهه) ملاک می‌باشد.

تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gkqax