پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/03 11:54
مهدی مهدوی کیا
کد خبر: 27927

واکنش حیرت انگیز مهدوی‌کیا به اعتراضات در پی مرگ مهسا | مهدوی کیا سکوت خود را جبران کرد

مهدی مهدوی کیا با انتشار پستی در اینستاگرامش به اعتراضات مردمی در پی مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد.

مهدی مهدوی‌کیا (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۵۶، شهر ری) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است. مهدی مهدوی کیا اصالتاً اراکی است و اهل روستای چشمه خورزن است.مهدی مهدوی کیا در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل‌آذین و داماش گیلان بازی کرده‌است. مهدی مهدوی‌کیا در سال ۲۰۰۳ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد.مهدی مهدوی کیا هم اکنون سرمربی تیم ملی امید ایران می باشد.

واکنش حیرت انگیز مهدوی‌کیا به اعتراضات در پی مرگ مهسا

 مهدی مهدوی کیا با انتشار پستی در اینستاگرامش به اعتراضات مردمی در پی مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد.

مهدی مهدوی کیا

مشکل اصلی مردم با تضاد در گفتار و کردار است.نمیشود با دختری آنگونه رفتار کرد ولی فرزندان خودتون آزادانه در اونور دنیا بگردند.نمیشود مردم رو به پوشیدن لنگ و خوردن نان خشک دعوت کرد ولی فرزندان خودتون در بهترین نقاط دنیا در رفاه مطلق باشند.

با تجمعات کشاورزان،کارگران،معلمها، بازنشسته ها،مالباختگان مؤسسات مالی وبقیه قشرها که برای حق و حقوقشون اعتراض کردند چگونه برخورد شد.به جای حل مسئله و رسیدگی به خواسته هاشون و پاسخگویی و پیداکردن راه حل،صورت مسئله رو پاک کردید.به مردم بی احترامی شد و مشکلات روی هم جمع شد.

حق مردمی که در طول این سالها با جنگ ،تحریم‌و بسیاری از مشکلات مبارزه کردند،این نیست.اینها مردم این کشورند از کره مریخ که نیومدن. با صداو سیمای شما و فرهنگسازی شما بزرگ شدند.

مشکلات اقتصادی و معیشتی روز به روز بیشتر میشه و اونها به دنبال عدالت اجتماعی و رفاهی برای همه مردم هستند،نه اینکه ثروت این مملکت با اینهمه منابع طبیعی در اختیار یک عده محدود باشه.

مردم میفهمند فاصله طبقاتی رو میبینند.اختلاس و فقر علنی شده. 

در همه جای دنیا مردم برای بدست آوردن حق و حقوقشون مطالبه میکنند.مگر میشود در مملکت ما هیچ مشکلی وجود نداشته باشه. به جای پاسخگویی، به دنبال حل صورت مسئله اید؟ 

ودر آخر کسی که با مردم مدارا نمیکنه ، یه نگاهی تو آینه به خودش بکنه.

مهدی مهدوی کیا

حمله بی سابقه نماینده مجلس به مهدی مهدوی کیا

اسماعیل حسین‌زهی در خصوص اینکه سرمربی تیم ملی امید کشورمان اخیرا در تیم ستارگان عرب مقابل منتخب جهان با سرمربیگری آورام گرانت که فردی صهیونیست است، به میدان رفته است، اظهار داشت: ما انتظار داریم ستارگان ما از ستارگان دنیای عرب الگو بگیرند. این مسابقه غیررسمی بوده و انتظار داشتیم مهدی مهدوی‌کیا در این بازی شرکت نمی‌کرد چون به رسمیت نشناختن اسرائیل از آرمان‌های ملت بزرگ ما است.

وی افزود: وقتی قهرمان ما در مسابقه جهانی شرکت نمی‌کند، نباید در یک مسابقه غیررسمی هم کسی با این شرایط حاضر شود. مهدوی کیا در اروپا بازی کرده و باید شرایط را درک می‌کرد. جوانان ما او را الگوی خودشان می‌دانند. وقتی اعتقادی به این رژیم نداریم و این کشور تنها متخاصم جهان است که فلسطین را غصب کرده، نباید آتو به دست دشمنان می‌داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه پیش از این نیز فدراسیون فوتبال برای ورود کمک داور ویدئویی با شرکتی منتسب به رژیم صهیونیستی قرارداد بست، گفت: باید دولت و به خصوص وزارت ورزش به این مسأله ورود می‌کرد. ما ابتدا گفتیم این سیستم را می‌خریم، بعد که مشخص شد شرکت اسرائیلی است منصرف شدیم. این درست نیست. باید قبل از اینکه کار انجام شود، تحقیق و بررسی می‌کردیم و بعد قرارداد منعقد می‌شد.

وی در خصوص اینکه آیا این اتفاقات پشت سر هم نگرانی بابت حرکت در پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به وجود نمی‌آورد، عنوان کرد: ما این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم. اگر فردی رفته و در مسابقه‌ای شرکت کرده، باید پاسخگو باشد. هیچ رابطه‌ای با کشوری که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم، نداریم اما این زنجیر باید قطع شود. مهدوی‌کیا باید بررسی می‌کرد.

حسین‌زهی تصریح کرد: در بقیه مسائل هم عزیزی خادم باید خیلی دقت کند. از دستگاه‌های نظارتی به جد می‌خواهم ورود پیدا کنند. مسائلی مانند رمالی و شرط‌بندی در فوتبال باید از ریشه کنده شود تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه عزیزی خادم پیش از این به خاطر قرارداد VAR و بحث رمالی به مجلس دعوت شده بود اما هنوز اتفاقی در این خصوص نیفتاده، اظهار داشت: اگر دعوتش کردند، باید حاضر شود. بالاتر از عزیزی خادم هم باید به مجلس بیاید چون مجلس عصاره ملت است. حتما باید فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی او را دعوت کنند و از او توضیح بخواهند.

مهدی مهدوی کیا

زندگینامه مهدی مهدوی کیا

 نام:مهدی

نام خانوادگی:مهدوی کیا

تاریخ تولد:1356/5/5

محل تولد:شهرری

پست:هافبک

شماره پیراهن:2

نام مستعار:موشک ایرانی

زندگی شخصی مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا متولد شهر ری می باشد ولی اصالتا اهل اراک روستای چشمه است. خانم سپیده مهدوی کیا همسر کاپیتان ارزنده و اسبق تیم ملی ایران است. مهدی مهدوی  کیا یک دختر با نام عسل دارد.

مهدی مهدوی کیا

علی دایی و مهدی مهدوی کیا اسطوره های فوتبال

وی از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و در دوران نوجوانی از زمین های خاکی جذب باشگاه بانک ملی شد و با پشتکار به باشگاه پرسپولیس پیوست.

افتخارات و موفقیت های مهم ورزشی وی از سال 75 شروع شد، پس از محرومیت نعیم سعداوی وی در پیستون راست تیم ملی بازی کرد. مهدی با زدن 2 گل به چین شایستگی های خود را اثبات کرد.

سابقه های باشگاهی مهدی مهدوی کیا 

وی در باشگاه های بانک ملی، پرسپولیس تهران، بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت آلمان سابقه بازی دارد.

مهدوی کیا در سال 2113 از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

وی از باتجربه های فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران است و در سال 1387 از سوی علی دایی؛ سرمربی وقت تیم ملی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست. او با حضور در دو جام جهانی 98 و 2116 خود را در سطح بین المللی مطرح کرد.

مهدوی کیا در سال 1998 به باشگاه بوخوم پیوست و در سال 1999 به هامبورگ رفت و تا سال 2117 در این تیم عضویت داشت که با تمام شدن قرارداد خود به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوست. وی در مجموع 223 بازی در بوندس لیگا، 29 گل به ثمر رساند.

وی پس از یک غیبت 9 ماهه در سال 1387 برای بازی با کره شمالی از سوی علی دایی به تیم ملی دعوت شد. این اولین مرتبه ای بود که مهدوی کیا برای تیمی که هدایت آن بر عهده علی دایی است به میدان می رفت.

وی تا سال 2111 با فرانکفورت قرار داشت. وی در سال 1388 بعد از 11 سال حضور در بوندس لیگا به ایران برگشت و به تیم استیل آذین پیوست. مهدوی کیا در یازدهمین دوره لیگ برتر با مسئولین باشگاه داماش گیلان برای همراهی این تیم  به توافق رسید و پیراهن این تیم را بر تن کرد.

وی پایان نیم فصل اول همان سال از این تیم جدا شد و بعد از 13 سال مجددا به تیم پرسپولیس پیوست و پس از عقد قرارداد با این تیم اعلام کرد پرسپولیس آخرین باشگاه دوران بازیگری وی است.

خداحافظی مهدی مهدوی کیا از فوتبال

مهدی مهدوی کیا که اعلام کرده بود در پایان همین فصل از میادین خداحافظی خواهد کرد، اجرای تصمیمش را چند ماهی جلو انداخت. کاپیتان اول پرسپولیس خداحافظی خود را از میادین فوتبال اعلام کرد و در آخرین روزهای سال91 یکی از مهم ترین رویدادهای فوتبال را رقم زد. مهدوی کیا می گوید تا پایان فصل فقط در صورتی که پرسپولیس به فینال جام حذفی برود با چند دقیقه حضور در آن میدان برای همیشه با پیراهن پرسپولیس خداحافظی می کند.

کیا از ابتدای فصل روزهای متفاوتی را در پرسپولیس سپری کرد.

مهدی مهدوی کیا

مربی گری مهدی مهدوی کیا

مدتی در غیاب کریمی و در روزهای سیاه خوزه، به ستون اصلی تیم تبدیل شد و از سقوط بیشتر سرخپوشان جلوگیری کرد. اما تحولات فراوان تیم در نیم فصل دوم و همزمان یکی دو مصدومیت بدهنگام، کیا را کاملا به حاشیه راند. امروز هم با وجود آمادگی مهدوی کیا بعد از رفع مصدومیت، در ترکیب پرسپولیس جایی برای او وجود ندارد.

مهدی مهدوی کیا که اولین بازی خود را برای پرسپولیس 17 سال قبل انجام داده بالاخره در جلسه ای دو نفره با یحیی گل محمدی به این جمع بندی رسید که دیگر کادر فنی پرسپولیس به او نیازی ندارد و به همین خاطر اعلام کرد دیگر در میادین فوتبال حاضر نخواهد شد.

با این وجود با صحبت های انجام شده قرار است مهدوی کیا در تمرین ها و در کنار تیم حضور داشته باشد. او مثل تمام سال های بی حاشیه ای که در این فوتبال سپری کرد، تصمیم آخر را هم به شکلی گرفته که آرامش اردوی پرسپولیس را به هم نریزد.

مهدی مهدوی کیا

ازدواج مهدی مهدوی کیا با سپیده قنبری

مهدی مهدوی کیا در سال 76 وقتی 20 ساله بود با دختری بنام سپیده قنبری ازدواج کرد. این زوج در سال 78 صاحب دختری به نام عسل شدند.

نامزدی مهدی مهدوی کیا با سمیرا سمیعی

قبل از جام جانی 2006 خبر طلاق سمیرا سمیعی از مهدی مهدوی کیا تیتر یک روزنامه های آلمان و البته شوک خبری در ایران شد.

بعدها گفته شد مهدوی کیا با وجود داشتن همسرش سپیده با مدیر برنامه هایش به نام سمیرا سمیعی ازدواج کرده است. هرچند که این رابطه در نهایت به درگیری انجامید و خیلی زود هم به جدایی ختم شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qemn