پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/26 09:11
بروس لی | مرگ بروس لی | فیلم‌های بروس لی
کد خبر: 27472

بروس لی دوباره به سینما برمی‌گردد/استاد بزرگ کونگ‌فو به صحنه برمی‌گردد

ظاهراً یک کارگردان خوش ذوق قصد دارد فیلمی بر اساس زندگینامه بروس لی بسازد. کارگردان حاضر آمریکایی است و یکبار نیز برای فیلمش اسکار گرفته است.

بروس لی نامی که هیچگاه فراموش نحواهد شد. بروس لی استاد بزرگ کونگ فو و یک هنرپیشه چیره بود. وقتی نام هنرهای رزمی و مهارت در این ورزش به گوش می‌رسد، نام بروس لی به ذهن می‌آید. جالب است بدانید که بروس لی فقط یک رزمی‌کار نبوده. او در علم نیز انسانی فرهیخته بود و به درجه پروفسوری رسید. اکنون بروس لی نیم قرن است که در خاک خفته است و هم‌اکنون نیز فیلمی در مورد او در دست ساخت است.

آنگ لی که در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کوهستان بروکبک و در سال ۲۰۱۲ برای فیلم زندگی پی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده، فیلم بیوگرافی (زندگینامه) بروس لی را در دست ساخت دارد.پس از ۵۰ سال از خاموشی ستاره گونگ فو ژانر رزمی اتفاق می‌افتد

«آنگ لی» کارگردان تایوانی‌تبار آمریکایی و برنده جایزه اسکار فیلم جدیدی درباره بروس لی بزرگترین رزمی کار تاریخ می‌سازد؛ تاکنون دستکم ۱۷ فیلم درباره اسطوره هنر‌های رزمی در جهان ساخته شده است.

آنگ لی که در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کوهستان بروکبک و در سال ۲۰۱۲ برای فیلم زندگی پی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده، فیلم بیوگرافی (زندگینامه) بروس لی را در دست ساخت دارد.

الیزابت گابلر که به همراه بن اورارد ناظران این پروژه‌اند می‌گوید بروس لی یک پروژه طولانی مدت برای آنگ است.

بروس لی

بازگشت بروس لی به سینما پس از ۵۰ سال!

در بیستم ژوئیه ۱۹۷۳، بروس لی در حالی که تنها ۳۲ سال داشت به طور ناگهانی بر اثر اِدِمِ (تورم) مغزی درگذشت. بازی در فیلم اژد‌ها وارد می‌شود، جایگاهی جاودانه برای بروس لی در قلب بسیاری از سینماگران به ارمغان آورد.

قرار است میسون لی فرزند آنگ در نقش اسطوره هنر‌های رزمی ظاهر شود. او سه سال است که برای ایفای این نقش آموزش می‌بیند.

میسون کار خود در هالیوود را با بازی در فصل دوم فیلم سینمایی خماری – Hangover Part II در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد در آثار دیگری، چون ضیافت عروسی، مبعوث، پیاده‌روی طولانی بیلی لین بین دو نیمه و لوسی ایفای نقش کرده است.

هنوز جزئیات خاصی از داستان این فیلم که توسط Sony ۳۰۰۰ پیکچرز پشتیبانی می‌شود فاش نشده است.

فیلمنامه بیوگرافی بروس لی را دن فوترمن که به خاطر نوشتن فیلمنامه کاپوتی خود شهرت یافت، نوشته شده است. شانون لی دختر بروس لی در ساخت این فیلم به همراه تیمی از دیگر تهیه‌کنندگان با آنگ لی مشارکت می‌کند.

در زمان حاضر هیچ تاریخی برای نمایش این فیلم وجود ندارد.

پیشتر نیز فیلمی بر اساس داستان زندگی بروس لی ساخته شده بود که بدل بروس لی به ایفای نقش در آن پرداخته بود. این فیلم به خوبی زندگینامه بروس لی را نشان داده بود چرا که این فیلم حزئیات کامل زندگی بروس لی را به تصویر کشیده بود.

منبع: فرارو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45an99