شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/26 00:28
قیمت طلا و سکه| بازار قیمت طلا و سکه| کاهش قیمت طلا و سکه
کد خبر: 27455

نوسان قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است؟| پیش‌بینی روند بازار در هفته آینده

بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات قیمتی زیادی همراه بود. اما در روزهای پایانی هفته، قیمت‌ها با ریزش همراه شدند. این روند کاهشی در هفته آینده ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه  سکه تعادل ندارد یک روز خیلی بالا می رود و یک روز به شدت افت می کند قیمت طلا و سکه مدام در حال نوسان است ویک قیمت نرمال ندارد مردم برای سرمایه گذاری سکه می خرند چون در دراز مدت سکه سود خوبی دارد قیمت طلا و سکه بالا و پایین می شود. قیمت طلا و سکه  نرمال است و مردم برای سرمایه گذاری بیشتر طلا و سکه می خرند تا دلار چون قیمت طلا و سکه خیلی نوسان ندارد.

بازار طلا و سکه در این هفته با نوسانات قیمتی زیادی همراه بود.

قیمت سکه که روز سه‌شنبه تا یک قدمی مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیشروی کرده بود، در روز چهارشنبه سقوط کرد.

این فلز عصر  چهارشنبه به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با عصر روز سه‌شنبه ۳۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده بود.

طی معاملات ۲۴ شهریور نیز قیمت سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۱۶ تومان رسید.

ریزش قیمت جهانی طلا

به عقیده عده‌ای از معامله‌گران به نظر می‌رسد عقب‌نشینی قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و روی ۱۶۹۱ دلار ایستاد.

ریزش ادامه دارد؟

اما بازار طلا و سکه در هفته آینده چه روندی را طی خواهد کرد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد نوسانات بازار در هفته آینده کمتر شود و همچنین، هیجانات بازارهای مالی در کشور در روزهای آینده فروکش می‌کند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که دلار، طلا و سکه در این هفته به کانال‌های قبلی خود برگردند.

او توضیح داد: از طرف دیگر، انتظار می‌رود که نرخ بهره آمریکا افزایش پیدا کند. این افزایش نرخ بهره منجر می‌شود که در روزهای آینده اونس جهانی طلا روند نزولی خود را حفظ کند. اگر در روند قیمت دلار اختلالی به وجود نیاید، طلا و سکه نیز در کانال فعلی خود نوسان خواهد داشت. در کل تا قبل از مشخص شدن نتیجه برحام، بازارهای طلا، سکه و دلار درجا می‌زنند و در همین کانال‌های فعلی نوسان خواهند داشت.

اما یک کارشناس دیگر به تجارت‌نیوز گفت: تورم آمریکا به صورت مستقیم تاثیری بر اونس جهانی و قیمت طلا ندارد. نرخ تورم آمریکا بر سیاست‌های مجموعه فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تاثیر می‌گذارد. با توجه به تجربه‌های قبلی، فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد.

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی افزود: با توجه به بازار کامودیتی‌ها، کالاهای اساسی جهانی و همچنین، بازار طلا که یکی از دارایی‌های ضمانت شده و نقدپذیر است، در آینده با رکود و کاهش قیمت همراه می‌شود.

طلا و سکه بخریم؟

چندی پیش نیز، فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه کشور به تجارت‌نیوز گفت: سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازارهای مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد شود. بخش دیگر را هم می‌توان در بازارهایی مثل طلا سرمایه‌گذاری شود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بازار، سکه طلا و بهتر از آن گواهی سپرده طلا است که در بورس نیز عرضه می‌شود.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲,۴۲ تومان رسیده است. قیمت طلا دیروز به زیر ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هم رسید. در حالی که در روزهای پیش از آن در محدوده ۱ میلیون و ۳۶۰ بود.

قیمت سکه طرح جدید در این لحظه کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱,۷۰۸ دلار معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxpmp