پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/25 00:10
اخبار اربعین
کد خبر: 27422

جدیدترین اخبار اربعین| انتقال ۱۳ مصدومِ واژگونی خودرو در عراق، به شلمچه

۱۳ مصدوم حادثه واژگونی خودروی ون در مسیر بصره به سماوه در عراق از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شده و در بیمارستان‌های خرمشهر و آبادان بستری شدند.

جدیدترین اخبار اربعین امروز ۲۴ شهریور را در این خبر بخوانید:

محور مهران به ایلام فردا یک طرفه می‌شود

مهر نوشت، سردار القاصی مهر، فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با توجه به موج بازگشت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به منظور تسهیل در تردد و جلوگیری از گره‌های ترافیکی، محور مهران به ایلام ازساعت ۶ صبح فردا مورخه ۲۵ شهریورماه تا اطلاع ثانوی یک طرفه می‌شود.

۱۳ مصدومِ واژگونی خودرو در عراق، به شلمچه منتقل شدند

نادر نقیبی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:  ۱۳ مصدوم حادثه واژگونی خودروی ون در مسیر بصره به سماوه در عراق از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شده و در بیمارستان‌های خرمشهر و آبادان بستری شدند.

کمبود سوخت برای زائران اربعین وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تشریح عملکرد این شرکت برای ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) گفت: با توجه به شرایط و تراز بین تولید و مصرف در کشور، تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر کمبود سوخت در مناطق مرزی اعلام نشده است.

زائران اربعین پس بازگشت قرنطینه شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی مواردی از بیماران مثبت کرونا گفت: زائران اربعین پس از بازگشت به کشور، سه تا پنج روز در قرنطینه بمانند.

ایسنا نوشت، دکتر حبیب حی‌بر امروز (۲۴ شهریورماه) در بازدید از امکانات درمانی و بررسی آخرین وضعیت نحوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین در مرز چذابه گفت: با توجه به جمعیت عظیم راهپیمایان اربعین و عدم رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی، لازم است زائران پس از بازگشت از این سفر معنوی سه تا پنج روز در قرنطینه بمانند و با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از شیوع مجدد کرونا جلوگیری کنند.

تردد روان از مرز شلمچه و چذابه

میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت:در اربعین حسینی جمعیت بالا و ۲۰ میلیون نفری را از ۸۰ کشور جهان شاهدیم.

وی ادامه داد: برگشت از شلمچه و چذابه خیلی بهتر است. کسانی که با خودرو‌های عمومی آمدند و خودرو‌های شخصی‌شان در پایانه مرزی مهران نیست، اگر از آن مسیر بیایند، راحت‌تر هستند.

تردد روان زائران خارجی از مرزهای ایران

رئیس کمیته اتباع ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه روند تردد زوار خارجی ازطریق مرزهای زمینی ایران به عراق به صورت روان در جریان است، گفت:‌ متاسفانه برخی از اتباع افغانستانی بدون داشتن مدارک لازم به مرزها مراجعه می‌کنند و این موضوع سبب بروز مشکلاتی شده است.

توصیه‌هایی برای بازگشت زائران

به نقل از ایسنا، پیمان صابریان با اشاره به افزایش بازگشت زائران اربعین به کشور هشدارها و توصیه‌هایی را برای افزایش ایمنی آنان در حین بازگشت ارائه کرد و گفت: اداره کل آموزش‌های همگانی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر پیش از آغاز عملیات اربعین و همچنین در روزهای برپایی این راهپیمایی عظیم، روزانه با جمع‌آوری اطلاعات از عوامل هلال احمر در خاک عراق و پایانه‌های مرزی و سپس تحلیل آن‌ها، توصیه‌هایی را برای حفظ سلامت زائران در این تجمع انبوده تهیه کرده است.

وی اضافه کرد:‌ در همین راستا لازم است که زائران در مسیر برگشت همچنان مراقب خوردن غذاها در مسیر باشند و غذاهای بهداشتی، سالم و بسته بندی مصرف کرده و از خوردن غذاهای مانده پرهیز کنند. همچنین زائران توجه داشته باشند که اگر دچار علائم سرماخوردگی هستند در مسیر برگشت در ماشین، مرزها و اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنند.

رکورد تردد در مرزها

به نقل از ایسنا،سردار محمد شرفی در جلسه قرارگاه اربعین مستقر در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه طی دو روز گذشته  ۳۵۰ هزار زائر به مرز مهران وارد شدند، گفت: با توجه به نزدیکی شهر کربلا به مرز مهران بیشتر زائران و حتی زائرانی که از مرزهای دیگر به کشور عراق رفتند تمایل دارند تا از این مرز وارد خاک کشور شوند.

وی مرز مهران را پرترددترین مرز اربعینی کشور از زمان بازگشت زائران به کشور عنوان کرد و گفت: قطعاً اوج بازگشت زائران روز جمعه و عصر شنبه است که مراسم اربعین حسینی به پایان می‌رسد. با برآوردی که صورت گرفته در زمان اوج بازگشت زائران نیاز به هزار و ۲۰۰ تا هزارو ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال این عزیزان از پایانه برکت در مرز مهران هستیم که در خصوص تامین این تعداد اتوبوس مسئولان اداره حمل و نقل جاده ای قول مساعد دادند.

افزایش تصادف زائران اربعین

شرفی در ادامه از افزایش ۴۷ درصدی استفاده زائران اربعین از خودروی شخصی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: به همین دلیل میزان تصادفات در محورهای مواصلاتی محدوده مرزها نیز کمی بیشتر شده که عمده دلایل این تصادفات نیز خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: موکب‌ها در مرز مهران راه‌اندازی و تسهیلات ویژه‌ای برای اسکان و استراحت زائران در نظر گرفته شده که در این خصوص از زائرانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند می‌خواهیم تا قبل از عزیمت به شهرهای خود استراحت کافی کرده و از رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند.

عبور از مرز مهران رکورد زد

بر اساس اعلام سایت پلیس، شرفی در ادامه سخنان خود به اقدامات هواپیمایی فراجا در ماموریت اربعین حسینی امسال پرداخت و اظهارکرد: از ابتدای ماموریت اربعین تا به امروز هواپیمایی فراجا ۲۱۰ سورت پرواز انجام داده که بیشتر این پروازها به منظور پایش ترافیکی محورهای مواصلاتی محدوده مرزها بودند.

به نقل از بازار، جعفر قزوینیان  با بیان اینکه برای برگشت زائران به استان زنجان تاکنون مشکلی رخ نداده است، گفت: ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائرین به استان پیش بینی شده است.

وی ابراز کرد: از اول شهریورماه تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر با ناوگان جاده ای استان زنجان به مرز مهران اعزام شدند و در این راستا مرز مهران برای زنجانی ها پیش بینی شده است

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد با توجه به حجم زائران در مسیر بازگشت از کشور عراق، مسیر مهران-ایلام در روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور، به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8lbb