پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/24 14:06
آرنج | خشکی آرنج
کد خبر: 27416

خشکی آرنج را چطور درمان کنیم؟/چند روش خانگی برای درمان خشکی آرنج

آرنج دست گاهی ممکن است متورم و یا پوست آن دچار خشکی شود. در این نوشته بهترین راه درمان خشکی پوست را می خوانید.

آرنج دست یکی از مهم ترین اعضای بدن است. گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی برای آرنج بوجود آید. آرنج دست گاهی ممکن است متورم و یا پوست آن دچار خشکی شود. در این نوشته بهترین راه درمان خشکی پوست را می خوانید.

خشکی پوست به‌واسطه ازبین‌رفتن آب بدن و کم‌آبی پوست به‌وجود می‌آید. این کم‌آبی پوست می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد: کاهش دمای هوا در فصل پاییز و زمستان، تماس مداوم با وسایل گرمایشی در فضاهای بسته و همچنین استفاده از محصولاتی که حاوی ترکیبات خشک‌کننده یا فرساینده هستند.

آب داغ هم می‌تواند باعث خشکی پوست شود و درنتیجه کاهش دمای آب هنگام حمام کردن و کاهش مدت‌زمان این کار هم می‌تواند خشکی پوست را کمتر کند. علت دیگر این مشکل به افزایش سن و روندهای طبیعی پیری پوست برمی‌گردد. همزمان با افزایش سن، چربی‌های طبیعی پوست هم کمتر تولید می‌شوند و درنتیجه خشکی پوست بدن و مخصوصا قسمت‌های خشک‌تر مانند آرنج‌ها حالت شدیدتری پیدا می‌کند.

آرنج

بهترین راهکارها برای آبرسانی به آرنج‌های خشک و زبر

خشکی و زبری پوست آرنج‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از ژنتیک و عوامل زیست‌محیطی تا کم‌آبی بدن. رفع خشکی و زبری آرنج‌ها معمولا در مدت‌زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست، اما راهکارهای زیر می‌توانند به بهبود این مشکل کمک کنند.

۱. لایه‌برداری پوست را امتحان کنید

لایه‌برداری پوست آرنج‌ها با استفاده از محصولات لایه‌بردار ملایم (و 3 بار در هفته) می‌تواند وضعیت بهتری برای شما ایجاد کند. این کار به جداسازی سلول‌های پوستی مرده از بافت پوست کمک می‌کند، ‌درحالی که تجمع همین سلول‌ها باعث خشکی و زبری بیشتر پوست می‌شود. البته نباید در لایه‌برداری زیاده‌روی کنید وگرنه خشکی و زبری پوست آرنج‌ها را تشدید می‌کنید. لایه‌بردارهای حاوی ترکیبات آلوئه‌ورا و دیگر ترکیبات رطوبت‌ساز دارای عملکرد بهتری برای آرنج‌ها هستند.

۲. دمای آب را برای شستن پوست کاهش دهید

دمای آب هنگام حمام کردن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر خشکی و زبری آرنج‌ها داشته باشد. بنابراین آب داغ به‌راحتی می‌تواند چربی‌های ضروری پوست را از پوست جدا کند، درحالی که وجود این چربی‌ها برای حفظ لطافت و نرمی پوست ضرورت دارد. توصیه متخصصان پوست‌ومو این است که همیشه از آب ولرم برای شست‌وشو استفاده کنید تا خشکی پوست را کاهش دهید.

۳. بعد از حمام همیشه از مرطوب‌کننده استفاده کنید

مرطوب‌سازی پوست بلافاصله بعد از حمام، یکی از گام‌های کلیدی برای کاهش خشکی و زبری پوست آرنج‌ها است. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده، زمانی است که پوست هنوز کمی رطوبت دارد و می‌تواند ترکیبات محصول مرطوب‌کننده را بهتر جذب کند.

۴. از دستگاه رطوبت‌ساز استفاده کنید

زندگی در فضاهای خشک که می‌تواند به دلیل موقعیت جغرافیایی یا استفاده افراطی از وسایل گرمایشی باشد، می‌تواند خشکی و زبری آرنج‌ها را تشدید کند. اما اضافه کردن یک دستگاه رطوبت‌ساز به محیط خانه می‌تواند رطوبت هوای خانه را افزایش دهد و درنتیجه در طولانی‌مدت به کاهش خشکی پوست کمک کند. هرچقدر که رطوبت هوا بیشتر باشد، احتمال تبخیر رطوبت درون پوست هم کمتر می‌شود.

منبع: سلامت


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p5qkd