دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/24 12:50
تعریق بدن
کد خبر: 27406

6 روش کاربردی برای از بین بردن تعریق بدن

تعریق بدن یکی از اذیت کننده ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هرکسی بوجود آید. در این مطلب 6 روش کاربردی برای از بین بردن تعریق بدن معرفی می کنیم.

تعریق بدن به خصوص در فصل تابستان زیاد پیش می آید. استفاده از مواد ضد تعریق بدن می تواند موقتی کارساز باید اما عوارضی نیز هم دارد. تعریق بدن یکی از اذیت کننده ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هرکسی بوجود آید. در این مطلب 6 روش کاربردی برای از بین بردن تعریق بدن معرفی می کنیم.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین می‌زند که عدم پایبندی مصرف دارو باعث ۳۰ تا ۵۰ درصد شکست در درمان بیماری‌های مزمن و ۱۲۵۰۰۰ مرگ در سال در این کشور می‌شود.

اگر هر روز چندین دارو مصرف می‌کنید؛ بهتر است یک ظرف برای آن‌ها در نظر بگیرید. بهتر است ظرف‌هایی باشد که دارای بخش‌ها مختلف و برچسب‌های صبح و ظهر و عصر باشد.

تعریق بدن

درپوش‌های تایمر دار که به شما اطلاع می‌دهد که داروی خود را در زمان خاصی از روز مصرف کنید، عالی هستند.

اگر متوجه شدید که یک دوز داروی خود را فراموش کرده‌اید و این تنها دوز برای آن روز است؛ می‌توانید به محض یاداوری دارو را مصرف کنید.

با این حال، این دستورالعمل بستگی به دفعات مصرف دارو دارد.

اگر داروی خود را چند بار در روز مصرف می‌کنید و زمان مصرف نوبت بعدی نزدیک است، بهتر است دوز فراموش شده را رها کنید و فقط دوز بعدی خود را در ساعت مشخص مصرف کنید.

علاوه بر این تمام اطلاعات مکتوب ارائه شده توسط پزشک یا داروساز را بخوانید.

اگر این اطلاعات در برچسب دارو ارائه نشده، توصیه می‌شود برای کمک با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید.

هرگز در صورت فراموش کردن مصرف یک دوز دارو؛ دوز بعدی را دو برابر نکنید.این کار می‌تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد.

به عنوان مثال، برخی از داروهایی که برای درمان فشار خون استفاده می‌شوند، اگر دو برابر شوند، باعث فشار خون بسیار پایین شوند که می‌تواند منجر به غش کردن شود.

دو برابر کردن دوز دارو دیابت می‌تواند منجر به هیپوگلیسمی یا قند خون پایین شود.

در مورد برخی از داروهایی مانند آمفتامین‌ها که برای درمان ADHD استفاده می‌شود، اگر یک دوز فراموش شود و در اواخر روز مصرف شود، ممکن است بیمار در به خواب رفتن دچار مشکل شود.

منبع: آی‌زندگی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4byljd