یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/21 02:03
بیمه رایگان
کد خبر: 27077

یارانه بگیران بیمه رایگان می شوند|بیمه رایگان شامل همه دهک ها می شود؟

با طرح بیمه رایگان سه دهک درآمدی پایین در۲۵۹ منطقه کم برخوردار در پایتخت، ۱۷۶ هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به شناسایی ۲۵۹ منطقه کم برخوردار در پایتخت، ‌ گفت: با طرح بیمه رایگان سه دهک درآمدی پایین در این مناطق، ۱۷۶ هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و الان دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد.

به نقل از ایسنا، علیرضا نمازی با اشاره به اهمیت افزایش تعداد بیمه‌شدگان، درباره تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان تهران، گفت: از اسفند سال قبل تاکنون تعداد بیمه‌شدگان ما دو برابر شده است که ۸۰ درصد این افراد از سه دهک پایین جامعه بوده‌اند. اکنون نزدیک ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده در استان تهران داریم که این عدد در اسفند سال قبل حدود ۲ میلیون ۹۰۰ هزارنفر بود. ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده ما در پایتخت بیمه رایگان هستند.

وی افزود: افرادی هم که در پروسه ارزیابی وسع قرار می‌گیرند، می‌توانند به مدت سه ماه بیمه رایگان شوند تا پاسخ ارزیابی وسع دریافت شود. یکی از اقدامات سازمان بیمه سلامت این بود که اطلاعات ۵.۵ میلیون نفر در کشور را از وزارت رفاه گرفت و بدون اینکه خود افراد به مراکز مراجعه کنند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و اطلاع رسانی به افراد از طریق پیامکی صورت گرفت. در این طرح سهم اداره کل بیمه سلامت استان تهران یک میلیون و ۶۰۰ هزارنفر بود.

بیمه رایگان ساکنان ۲۵۹ منطقه کم‌برخوردار پایتخت

او ادامه داد: در تهران ۲۵۹ منطقه کم برخوردار شناسایی شده است و طرح بیمه رایگان سه دهک مناطق کم برخوردار هم از منطقه شوش و هرندی آغاز شد که با این طرح هم ۱۷۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

الان دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد. نکته مهم این است که بیمه‌نامه تمام این افرادی که بیمه رایگان شده‌اند تا تیرماه ۱۴۰۲ به شکل خودکار تمدید شده است و اگر فردی باقی مانده باشد باید مراجعه کند تا تحت ارزیابی وسع قرار گیرد.

از آنجایی که این فرایند زمان‌بر است می‌توانند تا سه ماه که پاسخ ارزیابی وسع دریافت شود، بیمه رایگان داشته باشند. دهک ۴ درآمدی ۱۰ درصد، ‌ دهک ۵ و ۶ درآمدی ۲۵ درصد، دهک ۷ و ۸ درآمدی ۵۰ درصد و دهک ۹ و ۱۰ هم می‌بایست ۱۰۰ درصد سهم بیمه را پرداخت کنند.

نمازی درخصوص آخرین پرداخت مطالبات اداره کل بیمه سلامت استان تهران به مراکز طرف قرارداد، اظهار کرد: مطالبات مرداد ماه تمام داروخانه‌ها و بخش خصوصی پرداخت شده است.

بیمارستان‌های بخش خصوصی تا خرداد ماه و بیمارستان‌های دولتی نیز اردیبهشت و خرداد را بسته به اسنادی که ارائه کرده‌اند، پرداخت صورت گرفته است. در واقع هر مرکزی که به ما سند ارائه کند، بلافاصله پرداخت‌ها انجام می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayj6v