یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/22 01:08
علی دایی | دختر علی دایی | داماد علی دایی
کد خبر: 27183

علی دایی از دامادش رو نمایی کرد؟ | علی دایی در کنار امیر امارات دیده شد

به تازگی فیلمی از علی دایی در کنار یکی از طرفدارانش در امارات منتشر شده است که با هم می بینم لازم به ذکر است ایشان داماد آقای دایی نمی باشد و این خبر در فضای مجازی تکذیب شده است.

علی دایی بازیکن مطرح فوتبال کشورمان و دنیا که مدت زیادی به عنوان رکورد دار گل ملی زده شده در دنیا شناخته است. علی دایی ازدواج کرده است و دوفرزند دختر دارد که یکی از آن ها در انگلیس و در کنار مادرش زندگی می کند. به تازگی فیلمی از علی دایی در کنار یکی از طرفداران عرب خود دیده شده است که با شیطنت فضای مجازی این طرفدار را به داماد ایشان نسبت داده اند که این خبر شایعه ای بیش نیست و تکذیب شده است.

بیوگرافی و زندگینامه کامل علی دایی

نام :علی 

نام خانوادگی :دایی

تاریخ تولد :1 فروردین 1348

محل تولد :اردبیل

پست :مهاجم 

لقب :شهریار

قد 193

فعالیت کنونی :سرمربی 

زندگینامه علی دایی

علی دایی اول فروردین 1348 علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهر محروم است.

علی دایی که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال 1367 مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه 1371 از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

 علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.

مشاغل علی دایی به پوشاک ورزشی محدود نشده و در ساختمان سازی نیز فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی علی دایی را از نیکوکاری و کارهای خیرخواهانه غافل نکرده و در سال 1385 یک هنرستان کار و دانش در شهرک گلستان اردبیل با تمامی تجهیزات به نام ابوالفضل دایی(پدرش) ساخت و تحویل آموزش و پرورش ناحیه 1 داد.

در ابان 1392  یک دبستان 6 کلاسه اهدایی نازی صفاری، مقیم آمریکا که به همت علی دایی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس احداث شده، در روستای آزادده صالح آباد در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید که این پروژه دارای 400 متر مربع زیربنابوده که برای احداث آن مجموعا 300 میلیون تومان هزینه شده بود. 

علی دایی به نمایندگی از جامعه ورزشکاران در سومین دو سالانه نشان نیکوکاری که 12 اسفندماه 1392 برگزار شد نشان نیکوکاری را دریافت کرد.

علی دایی

ازدواج علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

نکته جالب در مورد ازدواج دایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی ها!... اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

اولین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد.

علی دایی هر موقعیتی که برایش پیش بیاید دخترش را با خود همراه میکند. 

علی دایی

استقلال اردبیل:

علی دایی فوتبال خودش را از تیم استقلال اردبیل آغاز کرد و بنا بر گفته همبازی های قدیمی وی در آن زمان هم شم گلزنی بالایی داشته است و مردم اردبیل او را افتخار شهر خود می دانند.

تاکسیرانی تهران:

علی دایی پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف به تهران عزیمت کرد و در تیم دانشگاه بازی میکرد. تاکسیرانی تهران که آوازه هد زدن های علی دایی را شنیده بود برایش پیغام فرستاد تا اینکه پرویز مظلومی مهاجم اسبق تیم ملی و استقلال در دیدار تاکسیرانی و دانشگاه بازی علی دایی را دید و پس از کش و قوس های فراوان بالاخره دایی را در سال 1367 به تیم دسته دومی تاکسیرانی تهران ملحق کرد. علی دایی پس از گل زنی های فراوان آقای گل لیگ دسته دوم شد.

علی دایی

بانک تجارت:

بازیهای درخشان علی دایی در تاکسیرانی باعث شد در ادامه دایی در سال 1369 به تیم بانک تجارت بپیوندد و البته همان سال ناصر حجازی تازه با تیم بانک تجارت قرارداد بسته بود و علی دایی پس از پیوستن به بانک تجارت سال 1373 به تیم پرسپولیس پیوست و همان سال ملی پوش شد.

پرسپولیس:

علی دایی پس از پیوستن به تیم پرسپولیس به همراه این تیم قهرمان لیگ آزادگان شد. علی دایی 2 سال بعد و در سال 1375 به تیم السد قطر پیوست و با این تیم به مقام پنجمی لیگ قطر دست یافت.

علی دایی

آرمینیا بیله فلد:

علی دایی در سال 1376 به همراه کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد آلمان پیوست.

دایی که پیراهن شماره 9، آرمینیا بیله فلد را بر تن داشت در 25 مسابقه برای این تیم در فصل 98-1997 به میدان رفت و 7 گل به ثمر رساند. آرمینیا بیله فلد در این فصل به مقام هجدهم در بوندسلیگا دست یافت و به لیگ دو بوندسلیگا سقوط کرد.

بایرن مونیخ:

علی دایی پس از یک فصل بازی برای آرمینیا بیلفلد به تیم بایرن مونیخ آلمان پیوست و به همراه این تیم قهرمان بوندسلیگا شد.

علی دایی که در تیم بایرن مونیخ شماره 24 را به تن داشت در 23 مسابقه برای این تیم در بوندس لیگا به میدان رفت و 6 گل به ثمر رساند. وی که در مسابقات بوندس لیگا غالباً به عنوان جانشین کارستن یانکر به میدان رفته بود در 4 مسابقه برای بایرن مونیخ به عنوان جایگزین این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا (در مجموع 71 دقیقه) به میدان رفت.

 به همراه تیم بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. اما در دیدار فینال در مقابل منچستر یونایتد به میدان نرفت و از روی نیمکت کار هم تیمی هایش را دنبال کرد. بایرن مونیخ در فینال در وقت های اضافه دو گل دریافت کرد و جام قهرمانی را به راحتی از دست داد.

علی دایی پس از پایان قرارداد یک ساله و عملکردی ناموفق در بایرن مونیخ از این تیم جدا شد. 

علی دایی

هرتابرلین:

علی دایی پس از جدایی از تیم بایرن مونیخ در سال 1378 به تیم هرتابرلین پیوست و پیراهن شماره 9 این تیم را بر تن کرد. اگر چه دایی با زدن 3 گل در 28 مسابقه آمار مناسبی به عنوان مهاجم در بوندسلیگا نداشت ولی در لیگ قهرمانان اروپا درخشان ظاهر شد.

دایی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2111-1999 دوبار دروازه چلسی را باز کرد و یک گل در مقابل آ. ث. میلان ایتالیا به ثمر رساند (میلان 1- هرتابرلین 1).

وی در فصل 2111-1999 به همراه هرتابرلین مقام ششم بوندسلیگا را کسب کرد.

دایی در فصل 2111-2111 در 23 بازی برای هرتابرلین در بوندسلیگا به میدان رفت و 3 گل به ثمر رساند. وی در دومین فصل حضور در این تیم برخلاف فصل اول، در سه بازی به عنوان بازیکن ثابت برای هرتابرلین در مسابقات بوندسلیگا به میدان رفت و در پایان فصل 2111-2111 به همراه این تیم به مقام پنجم بوندسلیگا رسید.

دایی در سومین فصل حضور در هرتابرلین مورد توجه قرار نگرفت و تنها در 8 بازی برای این تیم در بوندسلیگا به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت. وی در فصل 2112-2111 برای هرتابرلین گلی نزد. دایی در پایان فصل 2112-2111 به همراه هرتابرلین به مقام چهارم بوندسلیگا رسید و به دوران حضور خود در فوتبال اروپا پایان داد.

علی دایی

الشباب امارات:

علی دایی در سال 1381 به تیم اماراتی الشباب پیوست و قراردادی دوساله با این تیم بست. علی دایی همراه الشباب در فصل 2113-2112 به مقام نهم لیگ فوتبال امارت رسید. عملکرد دایی در الشباب امارات مورد توجه این تیم قرار نگرفت و در حالی که وی قراردادی دو ساله با این تیم داشت پس از یک فصل حضور در این تیم از سوی سرمربی الشباب کنار گذاشته شد. پس از کنار گذاشته شدن دایی، تیم جیابی چین خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن شد، اما وی این پیشنهاد را نپذیرفت و به فوتبال ایران بازگشت.

پرسپولیس:

علی دایی در مرداد سال 1382 پس از هفت سال به پرسپولیس بازگشت و به عنوان کاپیتان دوم این تیم پس از افشین پیروانی از سوی وینگو بگوویچ سرمربی وقت این تیم انتخاب شد.

علی دایی در اولین بازی پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر در مقابل پگاه گیلان 4 گل به ثمر رساند و در پایان فصل با زدن 16 گل به عنوان اقای گل لیگ ایران انتخاب شد، تا برای اولین و آخرین بار این عنوان را در ده سال حضور در لیگ ایران به خود اختصاص دهد. دایی در سومین دوره لیگ برتر به همراه پرسپولیس مقام پنجم لیگ را بدست آورد. علی دایی پس از یک سال حضور در این تیم به صبا باتری پیوست و به دوران حضور خود در پرسپولیس پایان داد.

علی دایی

صبا باتری:

علی دایی در شهریور سال 1383 با عقد قراردادی یک ساله به تیم صبا باتری پیوست. این تیم که اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کرد با صرف هزینه بالا بازیکنان سرشناس لیگ ایران را به خدمت گرفت اما در پایان فصل به مقام نهم لیگ برتر دست پیدا کرد.

علی دایی در 25 بازی برای صبا باتری در لیگ برتر به میدان رفت و 12 گل به ثمر رساند. وی به همراه این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد.

علی دایی در سال 1384 برای یک فصل دیگر قرارداد خود در تیم صبا باتری را تمدید کرد. وی در آبان سال 1384 در سومین تقابل با تیم سابق خود؛ در مسابقات لیگ برتر، موفق شد در برابر پرسپولیس گلزنی کند. این دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید. علی دایی در پایان مسابقات لیگ برتر به همراه این تیم به مقام چهارم دست پیدا کرد. علی دایی پس از عملکرد ناموفق در جام جهانی 2116 در لیست فروش باشگاه صبا باتری قرار گرفت.

سایپا:

 علی دایی پس از جدایی از صبا باتری در سال 1385 به تیم سایپای البرز پیوست و یک فصل را برای این تیم بازی کرد. علی دایی به همراه سایپا به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافت.

علی دایی در سال 1356 از دنیای فوتبال برای همیشه به عنوان بازیکن خداحافظی کرد.

علی دایی بالاخره در مورد ازدواج و 2 دخترش صحبت کرد

علی دایی دومین گلزن برتر جهان و چهره محبوب فوتبال ایران در آخرین مصاحبه خود با عادل فردوسی پور گپ و گفت صمیمانه ای داشت و پس از سال ها سکوت خود را شکست و درباره زندگی خصوصی و فرزندانش صحبتهایی مطرح کرد که تا به حال در جای دیگری به آنها نپرداخته بود. در ادامه این بخش از نمناک صحبت های علی دایی در مورد شایعه ازدواج دوباره اش را می خوانید.

پاسخ علی دایی به شایعات مربوط به ازدواج دومش

شهریار فوتبال ایران که دوره پر فرازونشیبی را در فوتبال ایران پشت سر گذاشته و امروز تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در ایران شده است، در گفت و گوی خود با عادل فردوسی پور به شایعه دوبار ازدواج کردنش پایان داد و گفت:

من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم، این مسئله که من دو بار ازدواج کردم، به هیچ عنوان درست نیست، سال 1383 ما ازدواج کردیم و من الان تو زندگیم دو تا دختر دارم که این دو تا دختر همه چیز من هستند.

علی دایی در ادامه صحبت هایش در مورد دو دختر خود گفت:

دختر بزرگم اسمش دنیز و در انگلیس درس می خونه و کالج می ره و انشالله یه سال دیگه دانشگاه می ره، بعد از اون هم نوراست که با منه اونم داره تحصیلاتش رو می گذرونه تا ببینیم خدا چی می خواد، دنیز 16 سالشه و نورا 11 سالشه، نورا به من پدر میگه و دنیز به من بابا میگه. نورا و دنیز از سه سالگی زبان انگلیسیشون عالیه و نورا داره آلمانی هم یاد میگیره اما زیاد آلمانی رو علاقه نداره و عاشق اینه که زبان کره ای یاد بگیره.

جدید - جدیدترین ماشین علی دایی مازراتی میلیاردی است که برای آخرین بار و قبل از برکناری از سرمربیگری پرسپولیس با آن بر سر تمرینات تیم پرسپولیس در ورزشگاه درفشی فر حضور یافت.

علی دایی هم تجارت می کند و هم مربی گری. دایی طی سال هایی که در بایرن مونیخ و هرتابرلین بود پول خوبی به دست آورد و از همان موقع وارد بازار تجارت شد. او با برادرانش چند تولیدی پوشاک در خیابان منیریه دارد و البته کارهای تجاری دیگری هم می کند.

 اما جالب تر از همه تعداد ماشین های علی دایی است که در نوع خودش رکوردی محسوب می شود. طبق شنیده های ما دایی که اوایل هفته با مازراتی مشکی رنگ خود به محل تمرین پرسپولیس رفت، علاوه بر این ماشین گران قیمت (که قیمتش حدود یک میلیارد تومان است) دو بنز آخرین مدل، یک لندکروز ، 3 بی ام دبلیو و دو پورشه هم دارد. در واقع پارکینگ منزل مسکونی او بی شباهت به نمایشگاه اتومبیل های گران قیمت نیست.

 

البته او هر چقدر داشته باشد مردم با آن کنار می آیند. وقتی یک فوتبالیست درجه 3 قرارداد آنچنانی می بندد و ماشین 500، 600 میلیونی سوار می شود، اما برخی از دوستانش عقیده دارند او نباید با مازراتی گران قیمتش به تمرینات پرسپولیس می رفت. جالب است بدانید چند تا از ماشین های مدل بالای دایی را همسرش سوار می شود.

بزرگترین ترس زندگی علی دایی

علی دایی بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه گفتگویش در مورد بزرگترین ترس زندگیش و عشق و علاقه به زندگی به خاطر دخترش صحبت کرد و گفت:

من از مرگ ترسی نداشتم، با سرعت رانندگی می کردم، از اصفهان داشتم برمی گشتم، سرما خورده بودم قرص سرما خوردگی و شربت اکسپکتورانت مصرف می کردم، یه آن تو ماشین خوابم برد که اون اتفاق پیش اومد اصلا عین خیالم نبود اما موقعی که نورا دختر کوچیکم تو بیمارستان اومد، نشست رو شکم من، دستش رو میزد به سرم که باند پیچی شده بود، اون موقع ترسیدم، گفتم اگه برم این بچه تنها می مونه، با اینکه مادر کنارشه، همون موقع از خدا خواستم یه عمر با عزت بده که بزرگ شدن این ها رو ببینم.

واکنش‌ علی دایی به شکسته‌شدن رکوردش توسط رونالدو

علی دایی که سال ها عنوان اولین گلزن برتر فوتبال جهان را داشت، در بخشی از مصاحبه اش در مورد شکستن رکورد گلزنیش توسط رونالدو صحبت نمود و بیان کرد:

خوشحال شدم که رونالدو این رکورد رو زد، شما نگاه کنید، ببینید 17 یا 18 سال تو فوتبال بین المللی از من خبری نبود، من همه این ها رو میگم کار خدا بود، بعد کی شکست رکورد رو؟ رونالدو، خیلی مهمه، خیلی بار سنگینی رو دوش من بود، هر کی رو می دیدی می گفت رونالدو داره نزدیک میشه، خیال ما رو راحت کرد، کوچک‌ترین وظیفم این بود که به رونالدو تبریک بگم.

 علی دایی مثل همیشه متعصب و غیر قابل پیش بینی پاسخ داد. او در پاسخ به مقایسه ی سردار آزمون با او گفت:"مقایسه سردار با من از یک طرف تمرکز این بازیکن به هم می ریزد و از طرف دیگر این توقع بالا روی این بچه سنگینی می کند. 

تعصب و ری اکشن های علی دایی همیشه خاص بوده است. شهریار فوتبال ایران از همان زمانی که فوتبال بازی می کرد تا دورانی که روی نیمکت سرمربیگری نشست همین خصوصیات را داشت... او با هر صحنه بالا و پایین می پرید و با تعصب فراوان لحظه به لحظه بازی را دنبال می کرد.

دایی که بازی اخیر تیم ملی را به همراه تعدادی از دوستانش تماشا می کرد، تلاش زیادی کرد تا به قول معروف احساساتی نشود ولی چیزی که جالب بود، امیدواری دایی به گلزنی تیم ملی تا دقیقه 90 بود:«به جان خودم اگر همین فشار را بیاورند گل می زنند ... فوتبال نود دقیقه است.»

 از همان سوت آغاز بازی دایی سوژه دوستانش شد و آنها دوست داشتند تا هر طور شده نظر شهریار را در مورد بازی ایران و امارات جویا شوند:«فوتبال قابل پیش بینی نیست و همین باعث می شود که فوتبال همیشه جذابیت داشته باشد. اما من هم مثل همه مردم امیدوار هستم که تیم ملی امارات را ببرد و به عنوان تیم اول گروه صعود کند.»

 پاسخ علی دایی به مقایسه سردار با او

این بار سوژه جالبی که از دایی در موردش سوال شد، بحث شباهت سردار آزمون به دایی بود. بعضی ها به پیروی از طرفداران سردار می گفتند که او شبیه دایی است:«اینکه زود یک نفر را به یکی دیگر بچسبانیم کار درستی نیست. سردار جای خودش را دارد و شاید یکی از بهترین مهاجمان ایران و آسیا شود. من سردار را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم ولی این صحبت ها و این فضایی که در مورد سردار وجود دارد، به او کمکی نمی کند. از یک طرف تمرکز این بازیکن به هم می ریزد و آرامشش را از دست می دهد و از طرف دیگر این نگاه ها و این توقع بالا روی این بچه سنگینی می کند و باعث می شود که او از لاین خودش خارج شود.»

زمانی که  به دایی گفتیم که سردار بارها در مصاحبه های مختلفش از دایی تعریف و تمجید کرده و در برنامه 90 گفته که دوست دارد مثل علی دایی شود، شهریار لبخندی می زند و در این مورد توضیح می دهد:«اینکه نظر لطف سردار است ولی من اگر حرفی می زنم فقط به خاطر خودش است و دوست دارم که توی چنین تورنمنتی آزمون بتواند خودش را نشان دهد و ان شا ءالله توی یک تیم خوب هم بازی کند... به سردار بگویید که از لطفش ممنون هستم و من هم او را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم.»

 دایی ترجیح می دهد که در مورد مسایل فنی تیم ملی صحبتی انجام ندهد:«بدون شک کارلوس کی روش مربی باتجربه ای است و تلاش می کند تا بهترین شرایط را برای خودش رقم بزند. من در مورد برنامه ها و تفکرات کی روش صحبتی نمی کنم و به عنوان یک همکار به او و تفکراتش احترام می گذارم.»

 در حالی که بازی به دقایق پایانی اش می رسید شهریار با نگرانی بیشتری به صفحه تلویزیون نگاه می کرد:«دلم روشن است... ان شاءالله می زنیم و صدرنشین می شویم. اگر بچه ها همین فشار را بیاورند، امارات را می بریم. به نظر من از آن طرف هم ژاپن و عراق بالا می آیند و من فکر می کنم که اگر ما به عراق بخوریم خیلی بهتر است. موفقیت تیم ملی آرزوی هر ایرانی است و من هم امیدوارم که تیم ملی به فینال برسد و ان شاءالله قهرمان شود. اگر به فینال برسیم، می روم استرالیا تا از نزدیک بازی فینال را ببینم.»

آقای گل جهان از گلزنی تیم ملی و شکست امارات چنان خوشحال بود که باورتان نمی شود:«خدا را شکر که تیم ملی گل زد. این بردها خیلی به مردم مزه می دهد و شک نکنید حتی برای یک مدت کم، مردم به فکر تیم ملی هستند و با این بردها شاد می شوند. مهم ترین چیزی که وجود دارد، شادی و دلخوشی مردم است و حالا خوشحالم که با صعود تیم ملی مردم خوشحال هستند و کیف می کنند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kedwv