سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/18 11:30
مسیر اربعین
کد خبر: 26856

جدیدترین اخبار درباره سفر اربعین| آخرین خبر از مسیر اربعین

با توجه به نزدیکی اربعین شاهد افزایش بار ترافیکی در مسیر مرزها هستیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات وزارت نفت، پیگیری‌های لازم برای ذخیره‌سازی سوخت انجام شده است تا در زمینه تأمین سوخت موردنیاز برای سفر زوار، کوچکترین مشکلی به وجود نیاید.

فلاحی در خصوص شلوغی جاده‌ها در ایام اربعین بیان کرد: در حال حاضر چندین مسیر برای تردد زوار وجود دارد؛ به عبارتی راه‌های رفت و برگشت از ورودی‌های جغرافیایی مختلف (مرزهای مهران، چذابه، خسروی و شلمچه) وجود دارد و همچنین جاده ایلام نیز تا زمان اربعین چند بانده خواهد شد.

ترافیک سنگین در مسیر اربعین

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت محورهای منتهی به مرزهای خروجی کشور برای زائران اربعین نیز اظهار کرد: تردد به سمت این مرزها نسبت به روزهای قبل در حال افزایش است، اما در حال حاضر هیچ مشکل و گره ترافیکی خاصی در این محورها وجود ندارد. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از آمادگی کامل در این خصوص برخوردار است.

امور اربعین بر دوش یک استان است؛ ایلام نیاز به کمک دارد!

این نماینده مجلس با بیان اینکه کار اربعین نیاز به عزم ملی دارد و نباید همه بار آن را به دوش مسئولان ایلامی انداخت، گفت: در سفر وزیر کشور به ایلام پیشنهاد داده شد تا کارگروهی از وزاری مربوطه اعم از وزارت امور خارجه، وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود و سپس از استانداران نیز برای تأمین نیازهایی نظیر ماشین آلات، اتوبوس و غیره کمک بگیرند. شهرداری تهران بابت حمل‌ونقل راحت‌تر زوار ۱۰۰۰ اتوبوس را تقبل کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شرایط مرزها در این ایام با مواقع عادی سال متفاوت است، گفت: در صورتی که مسئولان ذیربط از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، به دلیل کمبود امکانات زیرساختی در مرزها، با چالش‌های زیادی روبرو خواهیم شد ولی در صورت برنامه‌ریزی و اتخاذ رویکرد مسئولانه، قطعا اتفاق مثبتی خواهد افتاد.

وعده سازمان هواپیمایی محقق نشد

فلاحی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای ایلام خیلی کم است، گفت: طبق جلسه‌ با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، به ما قول افزایش ۵پرواز به ایلام داده شد ولی تاکنون، این امر محقق نشده و تنها ۲ پرواز در روز صورت می‌گیرد؛ انتظار می‌رود حداقل تعداد پرواز شهرهایی که زوار بیشتری دارد افزایش یابد. لازم به ذکر است که لاین دوم فرودگاه ایلام تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است؛ بنابراین در صورت افزایش پروازها فرودگاه، جواب‌گو خواهد بود؛ همچنین در این فرودگاه ظرفیت پرواز ایلام به نجف نیز وجود دارد.

قیمت‌های نجومی ماشین‌های برگشت امسال هم تکرار می‌شود؟

این نماینده مجلس در خصوص کمبود اتوبوس در برگشت و قیمت‌گذاری غیراصولی من‌درآوردی راننده‌ها توضیح داد: با استانداری صحبت شده تا دفتری در مرز برای نظارت بر نهادهای نظامی امنیتی وجود داشته باشد تا با دریافت کرایه‌های بالا در حق زوار ظلم نشود؛ البته گفته شده در مرز کشور با نصب بنر کرایه‌های مصوب شهرهای مختلف به اطلاع مسافران رسانده شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ekjny