پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/15 23:31
قیمت مرغ| قیمت مرغ امروز| قیمت مرغ در بازار
کد خبر: 26666

قیمت 1کیلو مرغ تازه چند؟ | قیمت مرغ امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

قیمت مرغ امروز سه‌شنبه (۱۵ شهریور ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. بر اساس قیمت‌های امروز نرخ مرغ کامل تازه ۵۷هزار ۵۰۰ تومان است.

چندی پیش قیمت مرغ به صورت ناگهانی افزایش یافت و اعتراضات مردم را برانگیخت. کاهش یا افزایش قیمت مرغ پس از گوشت قرمز، نقش مهمی را برای مردم در بازار دارد. قیمت مرغ در بازار روزانه، از مسائل اقتصادی پر حاشیه است که با کوچکترین تغییرات در آنها، واکنش های مختلف مردم برانگیخته می شود. افزایش قیمت مرغ تا چندی پیش، سبب خرید هجومی افراد در پروتئینی ها می شد، اما این بار مردم به استقبال کمی برای خرید گوشت مرغ پرداختند. قیمت مرغ همچنان تداوم ندارد و ممکن است همچنان افزایش یابد.

قیمت مرغ در ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۴,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۵,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۱۰,۲۰۰

جوجه چینی

جوجه کباب بی‌استخوان و بدون بازو ساده

۱۱۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

مرغ کنتاکی

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

۵۷,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته‌بندی بشقابی

تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی بسته‌بندی

۴۵,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی بسته‌بندی

۴۲,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۹ عددی بسته‌بندی

۲۵,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۶ عددی بسته‌بندی

۱۹,۹۰۰

رشد قیمت در بازار تخم‌مرغ

قیمت تخم‌مرغ نیز که در ابتدای شهریورماه به ازای هر کیلو ۳۴ تا ۳۶ هزار تومان در نوسان بود در روزهای اخیر به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی در گفت‌وگو با بازار اظهار می‌کند: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و همچنین قیمت مصوب برای تولیدکننده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین‌شده است.

موسوی نژاد در خصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ به خبرنگار ما توضیح داد: این قیمت به هیچ وجهه جوابگوی هزینه‌های تولیدکننده نیست.

قیمت مرغ از نرخ مصوب سبقت گرفت

 

وی در پاسخ به اینکه آیا این نرخ مصوب جوابگوی نیازهای تولیدکننده هست یا خیر پاسخ داد:حداقل قیمت تخم‌مرغ برای خرید از مرغدار باید کیلویی ۵۲ هزار تومان تعیین شود و قیمت کنونی صرفه اقتصادی برای مرغدار ندارد لذا هم‌اکنون مرغداران درخواست حذف گله‌های جوان رادارند.

وی با تأکید بر این موضوع که اگر دولتمردان در قیمت این محصول تجدیدنظر نکرده و یا تولیدکنندگان را در مسیر تولید دست‌تنها بگذارند بیان کرد: در صورت عدم‌حمایت از تولیدکننده به‌طور حتم با کاهش تولید و افزایش قیمت این محصول در آینده‌ای نزدیک روبرو خواهیم بود.

کاهش مصرف مرغ

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این رابطه اظهار می‌کند: در یک ماه گذشته، مصرف مرغ در استان و به ویژه مشهد کاهش محسوسی داشته است.

محمدمهدی یعقوب زاده، به بازار می‌گوید: از ابتدای مرداد تاکنون تعداد ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال با کاهش جوجه ریزی همراه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال جاری افزون بر ۶۰۰ تن مرغ در استان به‌صورت روزانه توزیع می‌شد اظهار کرد: این در حالی است که آمار توزیع روزانه مرغ در حال حاضر به ۴۰۰ تن در روز رسیده است.

محمدمهدی یعقوب زاده افزود: در حال حاضر توزیع روزانه مرغ در استان به ۴۰۰ تن رسیده که نسبت به اردیبهشت کاهش چشمگیری داشته است.

در حال حاضر توزیع روزانه مرغ در استان خراسان رضوی به ۴۰۰ تن رسیده که نسبت به اردیبهشت کاهش چشمگیری داشته است

وی بابیان اینکه این آمار حاکی از کاهش تولید و هم‌چنین مصرف در استان است ادامه داد: در حال حاضر مرغ از سایر استان‌ها باقیمت پایین‌تر وارد استان می‌شود.

یعقوب زاده خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح یارانه‌ها و اصلاح ارز با توجه به افزایش قیمت مرغ تقاضا برای این محصول کاهش یافت.

مرغ منجمد خریدار ندارد

رئیس اداره نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی مشهد در همین راستا از توزیع مرغ منجمد به قیمت ۴۸ هزار تومان در سطح فروشگاه‌های مواد پروتئینی مشهد خبر می‌دهد و می‌گوید: توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۴۸ هزار تومان در مشهد شروع‌شده، اما از این نوع مرغ چندان استقبال نشده است.

سید علی‌اکبر نصری سر آسیا در خصوص عبور فروشندگان از نرخ‌های مصوب نیز می‌گوید: اگر فروشگاهی، مرغ را بیشتر از قیمت مصوب به فروش برساند، متخلف است و با آن برخورد می‌شود.

وی در خصوص ریشه گرانی‌های اخیر نیز اظهار می‌کند: پیش‌ازاین، کشتار کن‌ها مقداری مرغ از مازندران وارد مشهد می‌کردند و می‌فروختند؛ این موضوع باعث می‌شد مرغ در مشهد کمتر از قیمت مصوب عرضه شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی مشهد بیان می‌کند: بااین‌حال چندی است به گفته کشتار کن‌ها در مازندران اعلام‌شده که به‌منظور تنظیم بازار پایتخت، باید مرغ‌هایشان را به بازار تهران ارسال کنند. همین موضوع باعث شده است ورود مرغ از مازندران به مشهد متوقف شود.

وی ادامه می‌دهد: به گفته مرغ کشتار کن‌ها پیش‌ازاین روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ از مازندران و گلستان وارد مشهد می‌شده است. این میزان مازاد بر نیاز مشهد توزیع می‌شده است.

سرآسیا درباره توزیع مرغ در مشهد بیان می‌کند: روزانه در رستوران‌ها ۲۵ تن مرغ قطعه‌بندی، هتل‌ها ۲۵ تن، در بیمارستان و مراکز نظامی ۳۰ تن، طرقبه شاندیز که مرغ آن از مشهد تهیه می‌شود ۲۵ تن، غذای فوری و مرغ بریانی در مشهد و طرقبه شاندیز ۲۰ تن و ۱۱۰ تن قطعه‌بندی در واحدهای صنفی توزیع می‌شود. درمجموع نیاز مصرفی روزانه مشهد ۳۵۰ تن مرغ است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ra6qb