پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/17 09:43
قیمت طلا و سکه| بازار قیمت طلا و سکه| کاهش قیمت طلا و سکه
کد خبر: 26822

قیمت طلا و سکه وحشتناک گران شد| پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 17 شهریور ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه دیروز یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی داشت. سکه امامی بعد از چند روز بار دیگر وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد. به نظر می‌رسد طلا و سکه، هر دو از مرزهای مقاومتی هفته گذشته خود عبور کرده‌اند. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

قیمت طلا و سکه مدام در حال بالا و پایین آمدن است و در طول روز قیمت طلا و سکه مدام تغییر می کند در هفته گذشته قیمت طلا و سکه معکوس هم بودند ولی در هفته جاری قیمت طلا و سکه حالت افزایشی دارد پیش بینی می شود قیمت طلا و سکه گران تر شود ولی باز هم معلوم نیست ممکن است سیر نزولی به خود بگیرد.

قیمت دلار دیروز در ادامه روند افزایشی خود وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شد. همین موضوع قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه افزایشی کرد. به گونه‌ای که سکه امامی بعد از چند روز به کانال ۱۴ میلیون تومانی بازگشت.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: «دلار قیمت طلا و سکه را در ایران کنترل می‌کند و روند قیمتی در این بازار به نوسانات دلار بستگی دارد.»

امروز طلا و سکه از مرز مقاومتی هفته گذشته خود عبور کردند. این دو در روزهای میانه هفته گذشته روند افزایشی داشتند اما از میانه‌های روز بخشی از افزایش قیمت خود را از دست می‌دادند. گویی معامله‌گران بعد از رسیدن به حدود قیمتی خاصی، وارد فاز احتیاطی می‌شدند و در نتیجه نرخ‌ها تا حدودی روند کاهشی پیدا می‌‌کردند.

این رقم برای طلا، حدود قیمتی یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و برای سکه امامی، سطح قیمتی حدود ۱۳ میلیون و ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بود.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

 

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۶۲ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود دو هزار تومان از بعد از ظهر امروز کمتر و حدود ۱۶ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. طلا دیروز نیز روند افزایشی داشت.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز تغییر چندانی نداشته و نسبت به روز گذشته، حدود ۲۰۶ هزار تومان بیشتر است. روند قیمتی سکه امامی روز گذشته نیز افزایشی بود. امروز هم قیمت تا ۱۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان نیز در این منبع بالا رفت.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم با بعد از ظهر امروز تفاوتی ندارد و حدود ۱۳۵ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. سکه بهار آزادی، روز گذشته نیز روند افزایشی داشت.

تداوم افزایش قیمت‌ طلا و سکه

 

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و حدود ۱۴ هزار تومان بیشتر از روز گذشته. طلا دیروز هم در این سایت، روند افزایشی داشت.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۱۱ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز حدود ۱۳ هزار تومن بیشتر و نسبت به روز گذشته حدود ۷۱ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی دیروز را نیز صعودی به پایان رساند.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۳۶۷ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۸۷ هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و ۸۹ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. دیروز نیز قیمت سکه بهار آزادی، صعودی بود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۱۲ دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: عاملی که قیمت طلا و سکه را در ایران کنترل می‌کند، نرخ دلار است. هر نوسانی که دلار تجربه کند، بازار طلا و سکه نیز، روند خود را بر اساس آن تغییر می‌دهند.

اما علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی، روز گذشته در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند بازار طلا و سکه در روزهای آینده با توجه به اونس جهانی، نزولی پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: با توجه به نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر، احتمال افزایش ۰،۷۵ درصدی قیمت طلا و فشار بر بازار طلا وجود دارد.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: احتمال دارد که قیمت دلار در این هفته در کانال ۳۰ هزار تومان نوسانی باشد، در نتیجه پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه در این هفته بین ۱۳ میلیون و ۶۰۰ تا ۱۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان باشد.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. ایران پنجشنبه شب، پاسخ خود را به پیشنهادات آمریکا ارائه کرد. پاسخ ایران چندان به مذاق طرف آمریکایی خوش نیامده است. همین موضوع قیمت‌ها را در بازار ارز افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، نسبت به روز گذشته روند افزایشی دارد و وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شده است. صبح امروز معاملات در بازار ارز از حدود قیمتی ۳۰,۱۳۰ تومان آغاز شد. این روند افزایشی ادامه یافته است و اکنون به حدود ۳۰,۱۲۰ تا ۳۰,۱۵۰ تومان رسید. آخرین نرخ پیشنهادی برای معاملات نقدی دلار در کانال‌ها حدود ۳۰,۲۰۰ تومان است. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد. البته برخی معتقدند این کانال‌ها قیمت را تا حدودی بیشتر از بازار اعلام می‌کنند.

روز گذشته نیز دلار روند افزایشی داشت و در معاملات غیرقانونی فردایی به کانال ۳۰ هزار تومان نیز رسید. اما بازار در معاملات نقدی کار خود را در کانال ۲۹ هزار تومان به پایان رساند. دیروز کف و سقف قیمت دلار به ۲۹,۹۵۰ و ۳۰,۰۸۰ تومان رسید.

دلار هرات و سلیمانیه نیز امروز روند افزایشی دارند.

این نوسانات، قیمت طلا و سکه را نیز صعودی کرد. اقتصادنیوز در این مورد نوشت: «سکه‌بازان هم امروز با افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند و فلز زرد رنگ داخلی وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شد. ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان بود و حباب سکه هم در محدوده ۱۵ درصد قرار گرفت.

آخرین اخبار برجامی

به نقل از همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پاسخ ایران را «غیر سازنده» عنوان کرد و دیپلمات‌های اروپایی هم آن را «منفی»، «غیرمنطقی» و «ناامیدکننده» دانستند.

روز گذشته هم «باراک راوید» خبرنگار وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، برخی شکاف‌ها با ایران بسته شده و برخی دیگر همچنان باقی مانده‌اند.

در این میان، همزمان با قرار گرفتن مذاکرات رفع تحریم‌ها در مراحل پایانی و افزایش تحرکات مخالفان در داخل آمریکا برای عدم بازگشت آمریکا به برجام، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور در هراس از بازگشت احتمالی دولت بایدن به این توافق، خواستار توقف مذاکرات با ایران شد (ایرنا).

مرندی: ایران صبور خواهد بود

با وجود این خبرآنلاین، به نقل از مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده کشور نوشت: ایران صبور خواهد بود. آمریکا در زمان اوباما به شکل سیستماتیک توافق را نقض کرد و در زمان ترامپ و بایدن فشار حداکثری علیه شهروندان بی‌گناه اعمال کرد.

بنابراین، ایران ابهامات یا خلاءهای قانونی در متن {توافق} را نمی‌پذیرد. زمستان دارد می‌آید و اتحادیه اروپا با بحران انرژی فلج کننده‌ای روبه‌رو می‌شود.

علی خضریان نماینده مجلس عضو جبهه پایداری نیز در یادداشتی توییتری نوشت: ‌یکی از موضوعاتی که می‌بایست در متن توافق به آن توجه شود این است که آمریکا می‌بایست ‎تضمین دهد که از توافق خارج نشده، مکانیسم ماشه را اعمال نکرده و تحریم جدیدی وضع یا باز وضع نکند، اما متاسفانه هیچ یک از تضامین بیان شده تاکنون در متن توافق اخذ نگردیده است.

توافق با ایران بهترین گزینه ممکن

یک منبع وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته به شبکه سعودی العربیه گفت: دولت آمریکا، توافق با ایران را بهترین گزینه ممکن می‌داند.

این منبع که به گفته شبکه العربیه خواسته نامش فاش نشود، افزود: ما بر همکاری با ایران برای تحقق و بررسی آثار اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای این کشور تاکید داریم.

مذاکرات احیای برجام چه زمانی به خط پایان می‌رسد؟

علی واعظ، تحلیلگر ارشد گروه بین‌المللی، عنوان کرد: بنابراین با در نظر گرفتن این شرایط، رسیدن به خط پایان به چندین هفته زمان احتیاج دارد. تجربه هفته‌های اخیر هم نشان می دهد که این فرآیند با سرعت کمی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: از همین رو احتمالا گشایشی تا پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ایالات متحده صورت نخواهد گرفت. با توجه به اینکه توافق وین حتما باید در کنگره بازبینی شود، پیش‌بینی می‌شود که دموکرات‌ها ترجیحا بخواهند توافق پس از انتخابات میان دوره‌ای انجام شود تا موقعیتشان در انتخابات تضعیف نشود.

واعظ تاکید کرد: بنابراین می‌توان گفت احتمالا بحث توافق چند ماه به عقب خواهد افتاد. مسلما هربار که توافق به تاخیر می‌افتد موانع جدیدی هویدا می‌شوند و هزینه دستیابی به توافق نیز افزایش پیدا می‌کند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8edb