پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/16 22:30
قیمت مرغ| قیمت مرغ امروز| قیمت مرغ در بازار
کد خبر: 26782

قیمت مرغ یخ زد| قیمت یک کیلو ران مرغ بدون پوست

قیمت مرغ امروز یکشنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. روز گذشته اعلام شد فروش مرغ بالا ۶۰هزار تومان گران‌فروشی است. آیا مرغ ارزان می‌شود؟

چندی پیش قیمت مرغ به صورت ناگهانی افزایش یافت و اعتراضات مردم را برانگیخت. کاهش یا افزایش قیمت مرغ پس از گوشت قرمز، نقش مهمی را برای مردم در بازار دارد. قیمت مرغ در بازار روزانه، از مسائل اقتصادی پر حاشیه است که با کوچکترین تغییرات در آنها، واکنش های مختلف مردم برانگیخته می شود. افزایش قیمت مرغ تا چندی پیش، سبب خرید هجومی افراد در پروتئینی ها می شد، اما این بار مردم به استقبال کمی برای خرید گوشت مرغ پرداختند. قیمت مرغ همچنان تداوم ندارد و ممکن است همچنان افزایش یابد.

 قیمت مرغ در ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۴,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۵,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۱۰,۲۰۰

جوجه چینی

جوجه کباب بی‌استخوان و بدون بازو ساده

۱۱۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

مرغ کنتاکی

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه (بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

۵۷,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته‌بندی بشقابی

تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی بسته‌بندی

۴۵,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی بسته‌بندی

۴۲,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۹ عددی بسته‌بندی

۲۵,۹۰۰

خم‌مرغ بسته ۶ عددی بسته‌بندی

۱۹,۹۰۰

مرغ را چند بخریم؟

به نقل از همشهری‌آنلاین، بعد از گذشت ۳ ماه که مرغ با قیمتی زیر نرخ مصوب اعلام شده به فروش می‌رسید، طی یک هفته اخیر قیمت این کالا اساسی، از ۵۹هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده بالاتر رفت و در برخی از واحدهای صنفی تا کیلویی ۶۵هزار تومان نیز به فروش رسید.

روز گذشته معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی این افزایش قیمت را تخلف و گران‌فروشی دانست و اعلام کرد که مرغ باید کیلویی ۶۰هزار تومان به فروش برسد.

حسین دماوندی‌نژاد، قیمت کنونی مرغ زنده را ۴۲هزار تومان اعلام کرد و درباره این افزایش قیمت گفت: جوجه‌ریزی در ماه گذشته ۹۰میلیون قطعه بود که پیش‌بینی می‌کنیم نیاز کشور را به‌طور کامل تامین می‌کند. هم‌اکنون نیز به استان‌ها ابلاغ شده از محل تزریق ذخایر به بازار، قیمت‌ها را کنترل کنند. اما بخش خصوصی نیز در کنار دولت، بالا رفتن قیمت مرغ را با توجه به میزان عرضه و تقاضا تایید نمی‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره نوسان قیمت‌ها در بازار گفت: قیمت مرغ همان نرخ مصوب یعنی ۵۹هزار و ۸۰۰ تومان است که در واحدهای صنفی ۶۰هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت بالاتر از این، تخلف محسوب می‌شود.

مهدی یوسف‌خانی افزود: رعایت نرخ مصوب الزامی است و واحدهای صنفی حتی اگر مرغ را گران خریده باشند، نمی‌توانند بیش از نرخ مصوب مرغی عرضه کنند.

او با بیان اینکه به اعضای اتحادیه درخصوص رعایت نرخ مصوب اطلاع‌رسانی شده است، گفت: در هفته‌های اخیر با توجه به کاهش تقاضا، جوجه‌ریزی کمتر شد و عرضه تا حدودی کاهش یافت، اما این اتفاق مقطعی است و تولیدکننده‌ها، کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی باید به قیمت کاهش سود خود کاری کنند که مرغ با همان نرخ مصوب به‌دست مردم برسد.

به‌گفته یوسف‌خانی، طی یک ماه گذشته با پیش‌بینی افزایش تقاضا در نیمه دوم سال جوجه‌ریزی زیادی انجام شده و حداکثر تا ۲۰شهریور عرضه مرغ افزایش خواهد یافت. به‌طوری که ممکن است قیمت این کالا پروتئینی دوباره به روال ۳ماه گذشته تا زیر نرخ مصوب پایین بیاید.

نرخ مصوب مرغ افزایش نمی‌یابد

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره افزایش احتمالی نرخ مصوب مرغ گفت: همین نرخ مصوب ۶۰هزار تومانی هم برای بخش زیادی از مصرف‌کنندگان بالاست. تقاضا برای نرخ کنونی هم چندان بالا نیست. از این‌رو بسیار بعید می‌دانم که دولت و ستاد تنظیم بازار با افزایش نرخ مصوب موافقت کند.

یوسف‌خانی افزود: تا جایی که من اطلاع دارم قیمت تمام‌شده تولید و قیمت مرغ از در مرغداری هم‌اکنون ۳۸هزار تومان برای هر کیلوگرم است. اگرچه سود چندانی برای تولیدکننده به‌حساب نمی‌آید اما زیان هم نیست. اگر زیان هم باشد تقاضا و مستندات تولیدکنندگان در ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود اما با توجه به تقاضای کنونی بعید می‌دانم دست‌کم تا پایان امسال نرخ مصوب مرغ تغییر کند.

این فعال صنفی، با بیان اینکه قیمت مرغ به تازگی به نرخ مصوب رسیده است، گفت: هنوز در بعضی از واحدهای صنفی قیمت‌های پایین‌تر از نرخ مصوب هم دیده می‌شود. قیمت مرغ قطعه بندی بسته به این که کدام قسمت از مرغ مورد تقاضای خریداران باشد، متفاوت است و ممکن است تا کیلویی ۱۲۰هزار تومان یعنی صددرصد بالاتر از قیمت مرغ کامل هم به فروش برسد.

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5o7o