دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/09 06:47
بهاره رهنما | نصیحت های بهاره رهنما | حال بد بهاره رهنما
کد خبر: 26258

حال بد بهاره رهنما از غم نبود مادر | غم رفتن مادر بهاره رهنما را پیر کرد

نصیحت های بهاره رهنما برای مردم در غم نبود مادرش

بهاره رهنما بازیگر مطرح سینما و تلوزیون ایران و یکی از پر حاشیه ترین بازیگران کشورمان است. بهاره رهنما در تاریخ 10 آذر 1352 در شهر اراک و یک خانواده 5 نفره متولد شده است. بهاره رهنما به تازگی با انتشار یک استوری خبر از رفتن مادرش و دوری ایشان را داد. وی این بار از غم نبود مادر با انتشار این استوری نصیحتی حکیمانه به مردم و جوان ها داشت.

بیوگرافی و زندگینامه کامل بهاره رهنما

نام :بهاره

نام خانوادگی :رهنما

تاریخ تولد :1352/9/10

محل تولد :اراک

تحصیلات : لیسانس ادبیات فارسی و حقوق قضایی

زمینه فعالیت :بازیگر، فیلمنامه نویس و نویسنده

همسر سابق :پیمان قاسم خانی (نویسنده و بازیگر)

زندگی خصوصی بهاره رهنما

بهاره رهنما در 10 آذر 1352 در روستای هزاوه اراک به دنیا آمد.

پدر او مرحوم جلال رهنما (تاجر) و مادرش پرویز قائم مقامی (بازیگر) می باشد. او فرزند دوم خانواده بوده و یک خواهر و برادر دوقلو به نام های بهانه و رهام(پزشک) دارد.

خانواده بهاره رهنما در 2 سالگی او به تهران نقل مکان نموده اما با وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 ایران را ترک و به انگلستان رفتند و پس از مدتی با فروکش شدن التهابات سیاسی دوباره به ایران بازگشتند.

ازدواج بهاره رهنما

بهاره رهنما به صورت اتفاقی در مسیر بازگشت از دانشگاه با پیمان قاسم خانی آشنا شده و این آشنایی در سال 1373 منجر به ازدواج گشت که ثمره این ازدواج دختری به نام پریا ( متولد 1376 ) می باشد. 

ازدواج بهاره رهنما و همسرش پیمان قاسم خانی بعد از 22 سال در سال 1394 با توافق دو طرفه به جدایی منجر شد و  خانم رهنما در 4 شهریور 1396 در 44 سالگی با امیر خسرو عباسی (از فعالان صنعت آرایشی و بهداشت ) ازدواج کرد.

امیر خسرو عباسی نیز یک بار ازدواج نموده و یک دختر از همسر سابق خود دارد.

بهاره رهنما

تحصیلات بهاره رهنما

بهاره رهنما درسال 1370 به دلیل درس خواندن به صورت جهشی، وارد دانشگاه شد و پس از گرفتن لیسانس ادبیات نمایشی به دانشگاه حقوق رفت. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته حقوقی فضایی و فوق لیسانس ادبیات نمایشی می باشد. 

از نویسندگی تا کارگردانی بهاره رهنما

بهاره رهنما در کنار بازیگری ، نمایش نامه نویسی و کارگردانی تئاتر را نیز تجربه کرد. اوعلاقه زیادی به کتابخوانی داشته و تابحال حدود 10 کتاب نوشته است. همچنین او سابقه تهیه کنندگی آلبوم «علی شوکت» خواننده جوان موسیقی راک را هم در کارنامه خود دارد. در آلبوم شوکت چند قطعه آلبوم از ترانه های کتاب زن باران نوشته بهاره رهنما اجرا شده است.

شغل های مختلف بهاره رهنما

بهاره رهنما بازیگر فعالی است، او در کنار بازیگری، سابقه روزنامه نگاری و نقاله خوانی نیز دارد و در برندهای مختلف بعنوان مدلینگ حضور دارد. همچنین کنار فعالیت های مختلف خود رستوران داری نیز می کند و رستوران «گوزن» در سعادت آباد تهران متعلق به ایشان می باشد.

بهاره رهنما

کاهش وزن بهاره رهنما

بهاره رهنما که سال های متوالی از اضافه وزن زیادی برخوردار بود، گذاشتن بالون در معده را امتحان کرد اما این روش نتیجه نداد و اضافه وزن بیشتری را به دنبال داشت، او سپس عمل اسلیو معده را برای لاغری و کاهش وزن انجام داد که این عمل منجر به کاهش وزن 40 کیلویی او شد.

حواشی بهاره رهنما

بهاره رهنما در فضای مجازی فعالیت زیادی دارد، او بازیگر پر حاشیه ای است که هر روز حواشی جدیدی برایش رقم می خورد.

سیروان خسروی با انتقاد از وضعیت کشور در یک پست اینستاگرامی سلبریتی ها را مقصر دانست و خانم رهنما سیروان را متهم به جلب توجه با بی ادبی کرد که در نهایت سیروان خسروی بخاطر توئیت های بهاره رهنما از وی شکایت کرد و توانست او را به تحمل 50 ضربه شلاق تعزیزی محکوم کند.

 همچنین حضور بهاره رهنما در شام ایرانی حواشی زیادی را برای او رقم زد، همچنین او چندی پیش طی اظهارات عجیب گفته بود «هر کس پس از 30 سال کار نتواند رفاه و آسایش برای خود و اطرافیانش فراهم کند بی دست و پاست» که این اظهارات با واکنش کاربران در فضای مجازی همراه شد.

بهاره رهنما

بهاره رهنما و حواشی در شام ایرانی

شام ایرانی مجموعه‌ای ویدئویی است که سری اول آن به کارگردانی بیژن بیرنگ بوده و فصل های بعدی این برنامه را محمد شایسته، سروش صحت، سعید ابوطالب کارگردانی کرده‌اند. شرکت در شام ایرانی برای خانم رهنما با حاشیه های فراوانی همراه بود.

مریم امیر جلالی ، شهرزاد کمالزاده، بهاره رهنما و فلور نظری در یک گروه قرار داشتند. 

بهاره رهنما در این برنامه در بخشی از صحبت هایش درباره دختران ایرانی گفت:

" دختران ایرانی سر و وضعشان مثل نیکول کیدمن است و طرز فکرشان لر."

این سخنان او با واکنش‌ها و انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران زیادی این حرف ‌های بهاره رهنما را توهین به قوم لر دانستند اما او بیان نمود که منظورش توهین به قوم لر نبوده و موضوع مقایسه یک فیلم خیلی قدیمی (دختر لر) و فیلم های به روز با بازی بازیگران جدید بود.

در بخش دیگری از این برنامه بعد از صحبت‌های بهاره رهنما، فلور نظری می‌خندد و خانم رهنما خنده او را نشانه تمسخر می‌داند، به همین دلیل جرو بحثی بین او و فلور نظری رخ داده تا جایی که فلور نظری از گفتن واژه بی ادب از سوی بهاره رهنما بسیار جا می‌خورد و با گریه میز شام را ترک می‌کند.

ورود بهاره رهنما به عرصه هنر

بهاره رهنما از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در 17 سالگی در سال 1370 با شرکت در تست بازیگری فیلم «افعی» کنار جمشید هاشم‌پور جلوی دوربین رفت.

فیلم سینمایی «غزال» دومین تجربه بهاره رهنما است. این بانوی هنرمند با سریال «بازگشت به خانه» در سال 1379 وارد قاب تلویزیون شد اما اوج شهرت او به درخشش در فیلم «نان و عشق و موتور 1000» ،«گاو خونی» و «چارچنگولی» و « سریال زیرزمین » مربوط می شود.

بهاره رهنما

بهاره رهنما در گیسو

سریال گیسو یا همان عاشقانه 2 به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی هومن کبیری است. بهاره رهنما در سریال گیسو نقش افرا را بر عهده داشته است، افرا زنی است که سال ها قبل دختر خود را گم کرده و حالا دختر او به ایران برگشته است و...

سریال گیسو چندمین تجربه همکاری بهاره رهنما با منوچهر هادی بوده است، در صحنه‌ای از این فیلم بهاره رهنما در  کما است ولی تکان میخورد و همین صحنه سوژه کاربران فضای مجازی شد.

بهاره رهنما در اژدر

اژدر فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا سبحانی، نویسندگی جاوید سبحانی است. داستان این فیلم در مورد فردی به نام اژدر است که طی اتفاقی ناگهان متوجه می‌شود قدرتی منحصربفرد دارد که هر رویایی در خواب می بیند، در واقعیت نیز تعبیر خواهد شد، به همین دلیل به سراغ انتقام‌جویی از اطرافیانش می‌رود و... .

در این فیلم بهاره رهنما نقش خاتون را بر عهده دارد و در کنارهنرمندانی چون لوون هفتوان، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام‌دوست، شهره لرستانی، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری، یوسف صیادی و... ایفای نقش نموده است.

بهاره رهنما

بهاره رهنما در پژمان

پژمان یک مجموعهٔ تلویزیونی است که در سال 1392 از تلویزیون پخش شد، این مجموعه به کارگردانی سروش صحت، تهیه‌کنندگی محسن چگینی و نویسندگی پیمان‌ قاسم‌خانی، مهراب قاسم‌خانی، سروش صحت و ایمان صفایی می باشد.

داستان این سریال در مورد بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی پژمان جمشیدی است که در حال و هوای شهرت به سر می‌برد و با مدیر برنامه‌اش به دنبال تیم می‌گردد و در این مسیر اتفاقات جالبی برای او و مدیر برنامه‌اش رخ می‌دهد. در این سریال بهاره رهنما نقش پریسا خواهر پژمان را برعهده دارد که یک فعال زن است که در شبکه‌های اجتماعی حضوری پررنگ دارد.

بهاره رهنما در هشتگ

هشتگ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی رحیم بهبودی فر و تهیه کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی است. این فیلم  روایتی از چشم و هم چشمی دو مادر با یکدیگر است که وضعیت درسی پسرانشان ضعیف بوده و... . نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه خواه، حدیث فولادوند ، سید جواد هاشمی و... از چهره های اصلی این فیلم سینمایی هستند. بهاره رهنما در این فیلم نقش روژین (کبری) را بر عهده داشت. نیوشا ضیغمی در کمدی هشتگ برای اولین بار با گریمی مردانه جلوی دوربین رفت.

بهاره رهنما

بهاره رهنما در زیرزمین

زیرزمین نام یک سریال تلویزیونی  با کارگردانی علیرضا افخمی است که ماه رمضان (مهر) 1385 از شبکه سوم ایران پخش شد. این فیلم روایتگر زندگی سه دوست «فرجیان، کلانی و اسدی» است که بعد از کلاهبرداری یکی از آنها پول ها را برداشته و در زیر زمینی پنهان می کند و دو نفر دیگر بر سر یافتن پول‌ها رقابت می‌کنند…

مرحوم فتحعلی اویسی، بهاره رهنما، ابوالفضل پورعرب، مهتاج نجومی، مریم کاویانی و...در این سریال بازی کرده‌ و بهاره رهنما ایفاگر نقش پریا دختر فرج بود.

فیلم های سینمایی بهاره رهنما

 ایکس‌لارج :محسن توکلی، 1397

پاستاریونی :سهیل موفق ، 1397

اژدر :رضا سبحانی ، 1397

آینه بغل :منوچهر هادی ، 1396

آقای سانسور :علی جبارزاده ، 1396

هشتگ :رحیم بهبودی فر ، 1395

خوب، بد، جلف :پیمان قاسم خانی ، 1395

دیو و دلبر ، وحید نیکخواه آزاد ، 1395

 آس و پاس :آرش معیریان ، 1395 

360 درجه :سام قریبیان ، 1393 

طبقه هساث :کمال تبریزی ، 1392

آشنایی با لیلا :عادل یراقی ، 1391

 بچگیتو فراموش نکن :جلال فاطمی ، 1390

خنده در باران :داریوش فرهنگ :1390

یک فراری از بگبو:هاتف علیمردانی ، 1390

جرم:مسعود کیمیایی ، 1389

ورود زنده ها ممنوع ، جواد مزدآبادی ، 1389

زنان ونوسی، مردان مریخی:کاظم راست گفتار ، 1389

 زن ها شگفت انگیزند:مهرداد فرید ، 1389

هرچی خدا بخواد:نوید میهن دوست ، 1389

 ورود آقایان ممنوع :رامبد جوان ، 1389

عروسک :ابراهیم وحیدزاده ، 1388

بعد از ظهر سگی سگی :مصطفی کیایی ، 1388

سن پطرزبورگ :بهروز افخمی ، 1388

پوپک و مش ماشالله :فرزاد موتمن ، 1388

بی ستاره :بهمن گودرزی ، 1388

چارچنگولی :سعید سهیلی ، 1387

ده رقمی :همایون اسعدیان ، 1387

شیرین :عباس کیارستمی ، 1387

توفیق اجباری :محمدحسین لطیفی ، 1386

دایره زنگی :پریسا بخت آور ، 1386 

شبانه:امید بنکدار و کیوان علیمحمدی ، 1383

ماجراهای اینترنتی :حسین قناعت ، 1383

گاوخونی :بهروز افخمی، 1381

نان و عشق و موتور 1000 :ابوالحسن داوودی ، 1380

بچه های بد :علیرضا داوودنژاد ، 1379

بادام های تلخ :کاظم معصومی ، 1376

عاشقانه :علیرضا داوودنژاد ، 1374

غزال :مجتبی راعی ، 1374

افعی:محمدرضااعلامی ، 1371

بهاره رهنما

سریالهای تلویزیونی بهاره رهنما

سرگذشت :سیدجمال سیدحاتمی ، 1398

شش قهرمان و نصفی :حسین قناعت ، 1398–1397

بچه مهندس 1و 2 :علی غفاری، 1397

همسایه ها :آرش معیریان ، 1395

کشیک قلب :حسین مهکام ، 1395

غیرعلنی :مهرداد خوشبخت ، 1394

خوب بد زشت :منوچهر هادی، 1393

پژمان :سروش صحت ، 1392

خداحافظ بچه :منوچهر هادی ، 1391

چک برگشتی :سیروس مقدم، 1390

گاوصندوق :مازیار میری ، 1388

مأمور بدرقه :سعید سلطانی ، 1387

مرد هزار چهره :مهران مدیری ، 1386

کتاب فروشی هدهد:مرضیه برومند :1385

زیر زمین :علیرضا افخمی ، 1385

من یک مستأجرم :پریسا بخت آور ، 1382

روشنتر از خاموشی :حسن فتحی ، 1382

پرونده های مجهول :جمال شورجه ، 1380

داستان یک شهر2 :اصغر فرهادی ، 1379

بازگشت به خانه :مسعود نوابی ، 1375

بهاره رهنما

پتله فیلم های بهاره رهنما

بازی :سروش صحت ، 1387

بهاره رهنما در شبکه نمایش خانگی

 شام ایرانی :بیژن بیرنگ ، 1390

ساخت ایران1:محمدحسین لطیفی ، 139

شرف خانواده فاضل:پوریا جاویدپور ، 1392

ساخت ایران2 :برزو نیک نژاد ، 1396

شام ایرانی :سعید ابوطالب ، 1399

گیسو :منوچهر هادی ، 1399

بهاره رهنما

پتئاتر های بهاره رهنما

بلافیگورا :سعید دشتی، 1397 

اپراتور نسل چهارم:باقر سروش ، 1396

خورشیدهای همیشه بازیگر، کارگردان و یکی از نویسندگان، 1396 

آرامش زن زیبایی است که شوهر دارد (نویسنده و بازیگر) :امیرحسین اسانی، 1396 

دیگری (کارگردان و بازیگر)، 1396 

سونات پاییزی :جلال تهرانی، 1396 

حرفه ای :رضا کیانیان ، 1395

زنانی که به بزها خیره شده اند :ایوب آقاخانی ، 1395 

دوباره اون آهنگ رو بزن سم :داوود بنی اردلان ، 1395 

عامدانه، عاشقانه، قاتلانه :ساناز بیان ، 1394 

انگار در چشم های تو اسب می دود :طاها ذاکر، 1394 

تو دهنتُ می بندی یا من؟ (نویسنده و بازیگر) :داوود بنی اردلان ، 1393 

نمایش اسپانیایی :شیوا اردویی، 1393 

آرسنیک و تور کهنه :حسین پارسایی ، 1393 

دورهمی زنان شکسپیر (بازیگر، نویسنده و کارگردان) :1393 

با من بستنی می خوری؟ (بازیگر و کارگردان) :1393

بادی که تو را برد‚ مرا خشک کرد :علی نرگس نژاد ، 1392

پسران آفتاب :سیامک صفری، 1392 

غبار :بهاره رهنما ، 1391 

چشم هایی که مال توست :نسیم ادبی ، 1391 

این تابستان فراموشت کردم :بهاره رهنما ، 1391 

خیال های جاده جاجرود - تهران :غزاله معتمد ، 1391 

گروتسکی بر تبارشناسی دروغ و تنهایی :سجاد افشاریان ، 1391 

تراس :محمدرضا خاکی ، 1390

فیل :بهناز نازی ، 1390 

می خواهم با میوسوو ملاقات کنم :محمود عزیزی ، 1390 

هاملت با سالاد فصل :هادی مرزبان ، 1388 

خدای کشتار :علیرضا کوشک جلالی ، 1387 

پنجره ها :فرهاد آییش، 1384 

پیش از آشنایی ، 1379 

ای نسیم باران ، 1375

بهاره رهنما

کارگردانی بهاره رهنما

مستند صدام کن مامان

فیلم سینمایی عطرهای خالی، 1400

کتاب های بهاره رهنما

پای به جاده زدن ، 13٩٦

زن باران،  1394

مالیخولیای محبوب من، 1392

ماه هفت شب، 1389

چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس،  1397

بهاره رهنما

مراسم سومین جشن سالگرد ازدواج بهاره رهنما

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان شهریورماه سال 96 برای دومین بار ازدواج کرد. امیرخسرو عباسی همسر دوم بهاره رهنما است و این زوج سه سالی است که زندگی مشترکشان را آغاز کرده اند.

این بازیگر کشورمان فعالیت های هنری را از سال 71 آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخت.

بهاره رهنما صفحه اینستاگرامش را با انتشار عکسی از سومین سالگرد ازدواجش به روز کرد.

این بازیگر کشورمان متن عاشقانه ای را برای همسرش به اشتراک گذاشت و نوشت:

عشق چیز عجیبی است، چهل و اندی سال آفتابگردان ها را ندیده بودم. عشق تو لحظه طلوع همه آفتابگردان ها بود...

شهریورماه سال 96 بود که خبر ازدواج مجدد بهاره رهنما منتشر شد و با حواشی زیادی برای او همراه بود.

امیرخسرو عباسی همسر دوم بهاره رهنما مالک یک برند آرایشی است و بهاره رهنما قبل از ازدواج به عنوان مدل برای همسرش کار میکرد.

بهاره رهنما بازیگری در تلویزیون را از سال 75 آغاز کرد و در سریال هایی چون من یک مستاجرم، زیرزمین، کتابفروشی هدهد، مرد هزارچهره، مامور بدرقه، خداحافظ بچه، پژمان، خوب بد زشت، همسایه ها، بچه مهندس و... به ایفای نقش پرداخت.

بهاره رهنما و شقایق دهقان هر دو از بازیگران سینما و تلویزیون هستند که علاوه بر همکار بودن در عرصه بازیگری در زندگی خصوصی نیز جاری یکدیگر می باشند. پیمان و مهراب قاسمخانی که به عنوان نویسنده فعالیت می کنند همسران بهاره رهنما و شقایق دهقان هستند.

شقایق دهقان همسر مهراب قاسم خانی نویسنده و طراح صحنه کارهای نود شبی تلویزیون می باشد که در جریان سریال پاورچین با هم آشنا شدند. عمده فعالیت وی در سریالهای نود شبی مهران مدیری می باشد. از بازی های معروف او ایفای شخصیت خانم شیرزاد در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال 1391 است.

بهاره رهنما همسر پیمان قاسم خانی نویسنده سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم خانی دارند که تجربه حضور در تئاتر «پنجره ها» و فیلم سینمایی بانو را دارد.

آیا ممنوع الفعالیت شدن بهاره رهنما در تلویزیون حقیقت دارد

بعد از ازدواج دوم بهاره رهنما و انتشار عکس هایی از مراسم ازدواجش شایعات زیادی پیرامون این بازیگر سینما و تلویزیون شکل گرفت و هر روز عده ای به این شایعات دامن میزدند. بهاره رهنما که این روزها مشغول نمایشی با عنوان خورشیدهای همیشه در تئاتر درباره زنان کربلا است با شایعه ممنوع الفعالیت بودن در تلویزیون مواجه شد.

بعد از انتشار خبر ممنوع الفعالیت بودن بهاره رهنما این بازیگر با انتشار پستی در اینستاگرامش نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

بهاره رهنما در این باره نوشت:این دومین برنامه بعد شایعه ممنوع الکاری بنده است و قرارداد سریال تلویزیونی هم سه روز پیش بسته شد، علاوه بر اینکه این روزها جلوی دوربین کار سینمایی «آقای سانسور» هستم پس بیایید از نشر شایعات کذب پرهیز کنیم.

بهاره رهنما نمایش خورشیدهای همیشه را در وصف زنان کربلا روی صحنه برد و از اکرم محمدی بازیگر سینما و تلویزیون در کار جدیدش کمک گرفت.

برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» با موضوع «هنر و امام حسین(ع)» ضمیمه تلاش های انجام شده برای برپایی دومین دوره جشنواره بین المللی «چهل چراغ» است و امید می رود از طریق معرفی شخصیت های فعال اما ناشناخته در عرصه فرهنگ دینی و ارائه نقطه نظرات شخصیت های به نام فرهنگی هنری بتواند موجب گسترش فرهنگ عاشورایی و ترسیم سبک زندگی اسلامی ایرانی و بررسی جایگاه واقعه عاشورا و کربلا در هنر ایرانی از طریق فضایی اثربخش شود.

یادداشت مادر بهاره رهنما در مورد ازدواج مجدد دخترش

ازدواج مجدد بهاره رهنما با امیرخسرو عباسی حجم زیادی از انتقادها را متوجه این بازیگر زن کشورمان کرد و باعث شد هرکس به نوعی واکنشی نسبت به این اتفاق داشته باشد. پروین قائم مقامی مادر بهاره رهنما بازیگر کشورمان درپی انتقادهای زیادی که به ازدواج مجدد بهاره رهنما شد ، با انتشار پستی از این رفتار دخترش حمایت کرد و دلنوشته ای معنادار برای او نوشت.

دلنوشته مادر بهاره رهنما درمورد ازدواج دخترش با امیرخسرو عباسی

بهاره عزیزم

دختر خوب و مهربانم

دختری که همیشه به وجودت افتخار کرده و میکنم

عزیزم تو از بچگی همیشه خاص بودی و کارهای قشنگی انجام میدادی

و اما اکنون که سالیانی از زندگی قشنگ و پر بارت میگذرد، باز هم باعث شگفتی خانواده و زنان دنیای خودت شدی

عزیزم دختر قشنگم

یادم هست چند روز قبل از اینکه با امیر خسروی عزیزم ازدواج کنی، ما هم مثل پدر و مادرهای دیگه دغدغه های خودمان را داشتیم

حرفی که تو به ما زدی آنقدر پر معنی و پر محتوا بود که تا دو سه روز بهش فکر می کردم و کاملا ذهن مرا درگیر کرده بود

درست یادم نیست من چه گفتم که تو در جواب من جمله ای به کار بردی که برای من خیلی جالب بود

تو گفتی:«مامان من خانواده میخواهم» و مرا کاملا مجاب کردی

یعنی تو زنی هستی در کمال سلامت روح و روان

آفرین و صد آفرین به تو که به زنان دیار خود جرأت و شهامت دادی

و دوباره عشق و امید را در زندگیشان به وجود آوردی

آفرین عزیزم که به ما هم عشق و امید دادی

و در تمام اجراهایت بر می خیزم و میگویم و خواهم گفت که من به وجود تو افتخار میکنم

تو دختر قشنگم سرشار از عشق و محبت هستی

و زنی مقاوم و استوار

هرگز حرفهای یاوه گویان تو را آزرده نخواهد کرد

و از خدا برای این انسانها شفا بخواهیم زیرا اینها به سرطان بخل و حسادت دچار شده اند

دخترم، تو خوبی، خوب باش و خوب بمان.

پروین قائم مقامی مادر بهاره رهنما در فیلم هایی چون درحاشیه ، مسافران ، ساختمان پزشکان ،دایره زنگی ،زندگی شیرین و مرد هزار چهره به ایفای نقش پرداخته است.

بهاره رهنما بازیگری است که به گفته خیلی از دوستانش هیچ گاه خسته نمی شود و شور زندگی همیشه در او وجود دارد. در ادامه گفتگویی با بهاره رهنما از دنیایی که با دخترش دارد و همین طور از رژیمی که باعث شده 7 کیلوگرم وزن کم کند. با ما همراه شوید.

از حال و هوای این روزهایتان برایمان بگویید.

راستش این روزها حال خوبی ندارم.

چرا؟

حدود 8 ماه پیش سفیر انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان شدم و به همین دلیل با پرونده های بزهکاری زیادی روبرو شده ام اما قصه «ریحانه» دختری که نمی دانم وقتی این گفت وگو چاپ می شود هنوز زنده است یا نه، خیلی من و زندگی ام را تحت الشعاع قرار داد. به نظرمن آدم های زیر 20 سال هم هنوز نوجوان محسوب می شوند. حالا چنین فردی از سر اجبار و ترس کاری را انجام داده است که می شود بخشید. این دختر قاتل بالفطره نیست.

من خودم حقوق خوانده ام و با حکم اعدام هم مخالف نیستم، به خصوص برای آدم های خشنی مثل خفاش شب، ریگی و افرادی مانند آنها. اما برای افرادی مثل ریحانه که با سن کم و از سر ناچاری مرتکب اشتباه می شوند، به نظرم می شود کاری کرد و فرصت دوباره ای به آنها داد.

ارتباطتان با پریا چگونه است؟

ارتباط بسیار خوبی با هم داریم. خواهرم سال هاست در خارج از ایران زندگی می کند و فاصله سنی ام با مادرم هم زیاد است. برای همین از اول سعی کردم با پریا مثل یک دوست رفتار کنم.

فکر می کنید پریا هم این احساس عمیق را نسبت به شما دارد؟

بله، به نظرم هر آدمی جدا از تربیت و آموزش هایی که فرا می گیرد، یک ذات هم دارد و پریا ذاتا دختر عاقل و فرزانه ای است. ضمن اینکه مدیریت خوبی هم در انجام امور مختلف دارد. برعکس من که آدم عجولی هستم و قلبم توی مشتم است، او منطقی تر است و خیلی خوب احساسات اطرافیانش را می فهمد. حتی یادم می آید وقتی 5-4 ساله بود، در بعضی از کارها من را راهنمایی می کرد.

شاید به این دلیل است که شما و پدرش دائم مشغول کار بوده اید.

شاید، اما باور کن من خیلی پریا را به خاطر کارم تنها نگذاشتم و سر بیشتر کارهایم او را برده ام یا مثلا اگر کار شهرستان قبول می کردم، حتما او را هم با خودم می بردم تا خیلی از هم دور نباشیم. ضمن اینکه باید بگویم خوشبختانه پریا پدربزرگ و مادربزرگ های خوبی دارد که بسیار او را حمایت کرده اند. شاید به همین دلیل هم است که دختر عاقل و فهمیده ای است چراکه بودن در کنار آنها او را پخته تر و با تجربه تر کرده است.

 

وقتی فهمیدید مادر شدید چه احساسی داشتید؟

حس قشنگی برایم بود. باور کن لطیف ترین حس دنیا را آن زمان تجربه کردم. انگار تو از طرف خدا مامور شده ای که بنده ای را به دنیا بیاوری و این خودش یک نوع خلق کردن است.

قشنگ ترین خاطره ای که برای پریا ساختید؟

یک بار برای پریا تمام بادکنک های یک بادکنک فروش را خریدم و حدود یک هفته اتاقش پر از بادکنک بود که البته یکی یکی می ترکیدند و ما از صدایشان کلی وحشت می کردیم. خودم وقتی بچه بودم، همیشه دوست داشتم یک دنیا بادکنک داشته باشم برای همین این کار فانتزی را برای پریا انجام دادم.

بزرگ ترین آرزویتان برای پریا؟

دوست دارم پریا همیشه از لحاظ جسمی و روانی سالم باشد و از ته دل احساس خوشبختی کند چراکه حس خوشبختی چیزی است که آدم خودش به تنهایی می تواند درک کند و کسی نمی تواند به آدم ببخشد

کمی هم درباره رژیمی که اخیرا گرفته اید با هم صحبت کنیم. داستان کم کردن وزن از کجا شروع شد؟

همه اش زیر سر پریاست (می خندد). الان که پریا به سن نوجوانی رسیده، احساس کردم دوست دارد مادر لاغرتر و بشاش تری داشته باشد یا حتی دوست دارد با هم به کوه برویم چون پریا ورزش را خیلی دوست دارد و با شنا، سوارکاری و تنیس هم به خوبی آشناست. انصافا انرژی خوبی هم به من داده؛ مثلا هر موقع که خسته می شوم، می گوید:«مامان! یک مورچه برای رسیدن به دانه اش هزار بار هم که شده تلاش می کند تا بالاخره دانه اش را به خانه اش ببرد، پس خسته نشو.»

برنامه ریزی خاصی هم برای کم کردن اضافه وزن دارید؟

بله، با پریا قرار گذاشتیم در طول یک سال 20 کیلوگرم وزن کم کنم و خدا را شکر از بهمن ماه که این برنامه را گذاشتم، توانسته ام 7 کیلوگرم کم کنم.

 

هیچ وقت به این فکر نکردید که اگر کمی لاغرتر شوید، اتفاق های بهتری حتی در ارتباط با کارتان می تواند بیفتد؟

واقعا این مساله هیچ وقت مانع کارم نبوده. مشکل من چیز دیگری است؛ من آدمی هستم که وقتی خیلی از لحاظ فکری درگیرم، دوست دارم غذا بخورم، به خصوص شیرینی جات و در یک زمانی چون هم درس می خواندم و هم کار می کردم، با خوردن سعی می کردم خودم را آرام کنم برای همین اضافه وزنم بیشتر شد.

گویا از طب سنتی هم در رژیمتان استفاده کرده اید.

همین طور است. ما در ایران گیاهانی داریم که بسیار ارزشمند هستند و به نظر من مثل جواهر می مانند. برای همین به توصیه پزشک از گیاهان و جوشانده های طبیعی هم استفاده می کنم.

 

مثلا از جوشانده چه گیاهانی؟

از سبزی هایی مانند جعفری، گشنیز، شیرخشت و چای سبز.

به نظرتان بهترین ورزش برای کم کردن وزن چیست؟

پیاده روی! باور کنید هیچ زحمتی ندارد فقط کافی است کفش خوب بپوشید و اراده کنید که وزنتان را پایین بیاورید. به نظرم پیاده روی حتی از لحاظ روانی به آدم خیلی کمک می کند چون باعث می شود در یک فضای باز فکر کنی و افکار ناخوشایندت را بیرون بریزی پس پیاده روی را جدی بگیرید.

مراسم سومین جشن سالگرد ازدواج بهاره رهنما

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان شهریورماه سال 96 برای دومین بار ازدواج کرد. امیرخسرو عباسی همسر دوم بهاره رهنما است و این زوج سه سالی است که زندگی مشترکشان را آغاز کرده اند.

این بازیگر کشورمان فعالیت های هنری را از سال 71 آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخت.

بهاره رهنما صفحه اینستاگرامش را با انتشار عکسی از سومین سالگرد ازدواجش به روز کرد.

این بازیگر کشورمان متن عاشقانه ای را برای همسرش به اشتراک گذاشت و نوشت:

عشق چیز عجیبی است، چهل و اندی سال آفتابگردان ها را ندیده بودم. عشق تو لحظه طلوع همه آفتابگردان ها بود...

شهریورماه سال 96 بود که خبر ازدواج مجدد بهاره رهنما منتشر شد و با حواشی زیادی برای او همراه بود.

امیرخسرو عباسی همسر دوم بهاره رهنما مالک یک برند آرایشی است و بهاره رهنما قبل از ازدواج به عنوان مدل برای همسرش کار میکرد.

بهاره رهنما بازیگری در تلویزیون را از سال 75 آغاز کرد و در سریال هایی چون من یک مستاجرم، زیرزمین، کتابفروشی هدهد، مرد هزارچهره، مامور بدرقه، خداحافظ بچه، پژمان، خوب بد زشت، همسایه ها، بچه مهندس و... به ایفای نقش پرداخت.

بهاره رهنما از آشنایی تا ازدواج با امیرخسرو عباسی

چهارم شهریورماه 96 بود که اولین بار عکسی از بهاره رهنما در کنار مردی که مالک یک برند آرایشی بهداشتی بود دیده شد. با دیدن اولین تصاویر خیلی ها گمان کردند که این حقیقت ندارد و خیلی ها گریم فیلم دانست و خیلی ها نظرات دیگری داشتند اما کم کم و با انتشار تصاویری دیگر از مراسم ازدواج مجدد بهاره رهنما با امیرخسرو عباسی ماجرا برای همه رنگ حقیقت گرفت و همه جا صحبت از ازدواج دوم بهاره رهنما بود.

خیلی ها به او خرده گرفتند و خیلی ها او را تحسین کردند اما بهاره رهنما همسر سابق پیمان قاسم خانی بعد از یک هفته جنجال به همراه همسرش در یک گفتگو حاضر شد از ماجرای آشنایی تا ازدواجش با امیرخسرو عباسی گفت.

بهاره رهنما و ازدواج مجددش با امیرخسرو عباسی

شهریورماه 96 بود که خبری با عنوان ازدواج مجدد بهاره رهنما منتشر شد و خبرگزاری های رسمی این خبر را تایید کردند و این خبر بازتاب های زیادی داشت. بهاره رهنما برای اولین بار در یک گفتگو به همراه همسرش امیرخسرو عباسی از زندگی مشترکشان گفتند.

در ابتدای گفتگو امیرخسرو عباسی گفت:از زمانی که این ازدواج شکل گرفت و ما صبح که از خواب بیدار شدیم دیدیم کلی تماس داریم و ظاهرا ساعت 2 و 3 نیمه شب عکس هایمان پخش شد و بعد از آن خود ما تصمیم گرفتیم که خودمان دوتا عکس بگذاریم و به شایعات خاتمه بدهیم. بهاره رهنما ادامه داد :قرار نبود عکس های ما پخش نشود اما ما با این حجم گسترده پخش شدن عکس ها خودمان هم شوکه شدیم و واقعا باورمان نمیشد وقتی این عکس ها را دیدیم . من بیشتر حال خوبم را با مردم سهیم میشوم و واقعا آن پست هایی را که درباره سن زنها گذاشته بودم واقعا قبول داشتم .

مجری برنامه درباره پولدار بودن امیر خسرو عباسی پرسید که بهاره رهنما گفت:در یکی از کامنت ها نوشته بودند حلقه 200 میلیونی بهاره رهنما اما واقعا این چیزها نبود و آن چیزهایی را که مردم نوشته بودن واقعا حقیقت نداشت. قطعا در انتخاب همسر یکی از ملاک های من موقعیت مالی همسرم بود اما چیزهای افسانه ای که میگویند صحت ندارد یا لااقل من ندیده ام ، مگر اینکه حاجی پنهان کرده باشد.

مجری برنامه درباره وجود تعداد زیادی اسپانسر در مراسم ازدواجشان پرسید که گفت:این یک امر خیلی طبیعی بود و با خنده ادامه داد البته من پول تمام آنها را از داماد گرفتم.

بهاره رهنما در ادامه گفتگویش گفت:بعد از سفر ما در مشهد ما سفری به گرجستان داشتیم. ما در حرم امام رضا (ع) عقد کردیم و امام رضا باعث رسیدن ما به هم شد. من تقریبا 8 سال است مدل صورت هستم و آقای عباسی سه سال پیش برای مدل شدن با من تماس گرفتند و اما من گویا روی خوش نشان ندادم و بعد از مدتی و درحالی که من 35 کیلو از وزنم را کم کردم در مشهد با آقای عباسی در مشهد به طور اتفاقی همدیگر را در فرودگاه دیدم و با هم صحبت کردیم و درباره تبلیغات برای این شرکت صحبت کردیم.

تنها شرط ازدواج بهاره رهنما با امیرخسرو عباسی

ما در روز تولد امام رضا و در بین مردم مراسم عقدمان را برگزار کردیم و من همه این اتفاقات را خواست امام رضا میدانم و امیرخسرو عباسی واقعا محب اهل بیت است و تنها شرط ازدواجش با من نماز اول وقت بود و امیر به من گفت تو اگه کنار خیابون گردو هم میفروختی من از تو خواستگاری میکردم و کمتر از یک هفته جواب خواستگاری داده شد و این ازدواج با مراسم سنتی برگزار شد و من با یک مشورت با خانواده ام این تصمیم را گرفتم و من بعد از رفتن پریا خیلی احساس تنهایی میکردم و واقعا نیاز به ازدواج داشتم و بغض اجازه صحبت کردن به او را نداد.

امیرخسرو عباسی ادامه داد تنها دلیلی که من را مسر به ازدواج میکرد خوش قلبی بهاره رهنما بود و من از امام رضا میخواستم که کسی که هم کف من است را سر راهم بگذارد و درباره حجاب واقعی آدم ها صحبت کرد.

بهاره رهنما در ادامه صحبت هایش به تبریک هایی که از سمت خانواده همسرش داشت صحبت کرد و گفت:شقایق دهقان و آقای قاسم خانی خودشان با ما تماس گرفتند و تبریک گفتند و خانواده آقای قاسم خانی هم به من تبریک گفتند و مورد ما واقعا خاص بود و ما مثل یک دوست از هم جدا شدیم و خیلی از خانواده قاسم خانی تعریف کرد .

بهاره رهنما از شرطی که برای همسرش گذاشته بود گفت و ادامه داد :من به امیرخسرو گفته ام که چون خوش قیافه هستی حق نداری بازیگر شوی .

مهریه بهاره رهنما چقدر بود

بهاره رهنما درباره مهریه اش گفت:من مهریه ای ندارم اما یک توافق بین ما بود اما همسر من واقعا انسان شریفی است اما حق طلاق , مسکن ، حضانت فرزند و ... را به من دادند و ما فقط قصد زندگی در آرامش داریم. من تمام چیزهایی را که دلم میخواست در وجود امیرخسرو عباسی بود و خدا امیرخسرو را سر راهم قرار داد.

همسر بهاره رهنما درباره کامنت هایی که در صفحه اش قرار میدادند صحبت کرد و از خنده دار بودن برخی از آنها صحبت کرد. در تکمیل این صحبت ها بهاره رهنما درباره خیلی از کامنت هایی که دلش را شکست صحبت کرد .

مجری برنامه از ماجرای آشنایی اش با بهاره رهنما از امیرخسرو عباسی پرسید و گفت:من ابتدا با دایی ام صحبت کردم و بعد ایشون با مادرم صحبت کردم و وقتی به خواهر بزرگم گفتم عروس بهاره رهنما است خیلی شوکه شدند.

بهاره رهنما درباره ماجرای همکاری در کارهای تبلیغاتی با امیرخسرو عباسی گفت و همسرش در ادامه این گفتگو گفت:یکی از علت هایی که من سراغ بهاره رفتم تجربه ای بود که بهاره داشت و من هم این هزینه را برای این تجربه داده بودم و این برای من خیلی مهم بود.

تولد 20 سالگی دختر بهاره رهنما

بهاره رهنما بازیگر فعال عرصه تئاتر ، سینما و تلویزیون یکی از چهره های فعال در فضای مجازی است که به هر مناسبتی پستی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر میکند. این هنرمند کشورمان که چند روز پیش مراسم رونمایی از آلبوم صوتی اش را جشن گرفت با انتشار پستی مادرانه و عاشقانه تولد 20 سالگی دخترش پریا را تبریک گفت.

تبریک بهاره رهنما برای تولد 20 سالگی دخترش

بهاره رهنما با انتشار عکسی از کودکی دخترش در اینستاگرام نوشت :جان جهانم امشب بیست ساله میشود،بیست سال که باورم نمیشود چطور مثل برق و باد گذشت،دوران به اصطلاح نوجوانی و تین ایجری اش تمام شد،پا گذاشت به دوران بزرگسالی،مثل همه مادرها برایت ارزو های بزرگ دارم و چون کلا دستم به دعاهای بزرگ میرود برایت ارزو دارم که قلبت هجده ساله بماند روحت صد ساله و ظاهرت به همان سن و سالی که حال و هوایت با آن هماهنگ است.

دخترم نمیدانم باور کنی یا نه؟ اما بیست سالگی نسل من در سال های جنگ و زیرزمین های پناهگاه خوشحال تر از بیست سالگی امروز دختران بود !

اما جان جهانم من به خدایی ایمان دارم که همین نزدیکی است و به دعای مادرانی که این روزها عجیب از ته دل سر به سوی اسمان میبرند و خدای فرزندانشان را صدا میزنند،دخترم من خوش بینم،زود باورم ،چه کنم من زن بارانم،من به بارش باران الهی در سخت ترین روزها ایمان دارم،و به همان خدایی که در این نزدیکی است و صدای مادران ایران را میشنود.

تولدت مبارک دخترم...

پریا قاسمخانی دختر بهاره رهنما و پیمان قاسمخانی نویسنده کشورمان است که در اتریش مشغول تحصیل است. پریا در رشته موسیقی مشغول تحصیل است و در دوران تعطیلات برای دیدار با مادرش به ایران می آید.

بهاره رهنما که وابستگی شدیدی به دخترش پریا داشت بعد از رفتن پریا به اتریش احساس تنهایی شدیدی کرد و در شهریور ماه سال 96 با امیرخسرو عباسی ازدواج کرد.

بهاره رهنما یکی از هنرمندان فعال در حوزه تئاتر ، سینما و تلویزیون است و به تازگی یک آلبوم صوتی به نفع زنان سرطانی سرپرست خانوار را روانه بازار کرده است و این کتاب صوتی را به همسرش امیرخسرو عباسی تقدیم کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5qze