دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/27 01:46
قرعه کشی خودرو | دوره سوم | سومین قرعه کشی خودرو
کد خبر: 25382

قرعه کشی خودرو آغاز شد | زمان دقیق سومین دوره قرعه کشی خودرو مشخص شد

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو است که وزیر صمت بارها و بارها آن را مطرح کرده است.

ایرنا نوشت؛ وی بیان‌داشت: بررسی روند قرعه‌کشی خودرو در سال جاری حاکی از آن است که در هر مرحله تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شده اند که این مهم به دلیل افزایش تولید خودروی کامل بوده است. قالیباف ادامه‌داد: اکنون در گروه خودروسازی سایپا به‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی خودرو هستند، بقیه خودروها از قرعه‌کشی خارج شده و به صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند. وی گفت: در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تاکنون چهار خودروی تارا با دنده اتوماتیک، تارا دبا دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از قرعه‌کشی خودرو خارج شده است.

قرعه کشی خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: امسال با در پیش گرفته شدن شیوه قرعه‌کشی یکپارچه، شاهد برقراری ثبات در بازار بودیم و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشته است.

وی تصریح‌کرد: در قرعه‌کشی‌ها نیز شاهد کاهش تقاضای سفته‌بازی و واسطه‌گری بودیم و با مدیریتی که در عرضه اتفاق افتاد، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شدند.

قالیباف در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم بود، خاطرنشان‌کرد: این گام بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.

وی یادآوری‌کرد: اکنون خودروهای کوئیک، کوئیک آر (دو رنگ)، وانت سایپا 151 و همه محصولات زامیاد به صورت فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: در ایران‌خودرو، مساله کمی متفاوت است و این گروه صنعتی در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد.

وی افزود: در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو 206 تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.

قالیباف خاطرنشان‌کرد: اکنون گروه سایپا اعلام کرده که تولید خودروی ناقص را به صفر رسانده و این مهم به‌زودی در ایران‌خودرو نیز انجام می‌شود.

 تاکنون خودروهای تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از ایران‌خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از گروه سایپا، ایکس 55 اکسلنت اسپورت، ایکس 55 پرو اکسلنت اسپورت و تیگو 8 پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری از قرعه‌کشی خارج شده اند.

وی همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

آموزش ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو

بنابر تصمیمات انجام شده، عموم مردم و مشتریان برای خرید محصولات ایران خودرو می توانند در بازه های زمانی مختلفی که در قالب قرعه کشی پیش فروش یا فروش فوق‌العاده برگزار می شوند، شرکت کنند که در هر سری اتومبیل های مختلفی توسط این شرکت قرار می گیرند و شما می توانید برای خرید هر یک از محصولات بنابر علایق و سلایق خود اقدام کنید. با این وجود در هر قرعه کشی شما تنها یکبار می توانید شرکت کنید و تنها یک محصول را انتخاب کنید و برای خرید بیش از یک محصول با ارور متقابل وب سایت روبرو خواهید شد. با این حال از مهم ترین محصولات ایران خودرو می توان به پژو پارس، رانا، سمند، سمند سورن، پژو 206، پژو 405 و... اشاره کرد که از محبوب ترین خودروها در کشورمان هستند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5b5z