یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/31 08:48
علی دایی | دختر علی دایی | همسر علی دایی
کد خبر: 25658

عکس دختر علی دایی در خارج از کشور غوغا کرد | دختر علی دایی در کنار ثروتمندان آمریکا

به تازگی عکسی از دنیز دایی در کنار دو پسر در فضای مجازی منتشر شده است که با هم می بینیم.

علی دایی بازیکن اسبق تیم ملی ایران و یکی از مربیان مطرح کشورمان است. علی دایی ازدواج کرده و دو دختر به نام های دنیز و نورا دارد. دختر بزگ علی دایی از ازدواج اولش است و در کنار مادرش در آمریکا زندگی میکند. دنیز دایی یکی از فعالان فضای مجازی است و حواشی زیادی برای پدر خود ساخته است.علی دایی اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.علی دایی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود،علی دایی در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد.

علی دایی

چکیده ای از بیوگرافی علی دایی:

نام و نام خانوداگی: علی دایی

تاریخ تولد:  ۱ فروردین ۱۳۴۸

محل تولد:  اردبیل، ایران

قد:  ۱۹۳ سانتی‌متر

پست: مهاجم

سمت: سرمربی فوتبال

بیوگرافی علی دایی:

علی دایی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۴۸، شناسنامه: ۱ فروردین ۱۳۴۸ در اردبیل) بازیکن سابق و مربی فوتبال، تجارت‌پیشه و کارآفرین ایرانی است. او مٶسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست‌آورد.

علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد.

پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است.

در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی است.

علی دایی

تحصیلات علی دایی

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

ولی در ادامه فارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش شد.

 

ازدواج علی دایی

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند.

علی دایی در اول بهمن ماه ۱۳۸۳ برای دومین بار ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۴ در خصوص شیوه آشنایی با همسر علی دایی و خصوصیات شریک زندگیش گفت: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

دومین فرزند علی دایی در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. 

علی دایی فوتبال حرفه ای خود را از تیم استقلال اردبیل شروع کرد و سپس به تیم بانک تجارت رفت و از آنجا به تیم ملی ایران دعوت شد و در نهایت به باشگاه تیم پرسپولیس تهران پیوست و فوتبال خود را در این تیم ادامه داد. به خاطر عملکرد خوب علی دایی در تیم ملی و تیم پرسپولیس پیشنهادهای زیادی از تیم های خارجی دریافت کرد.

وی بعد از بازی برای تیم های السد قطر و آرمنیابیله فلد آلمان، به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تیم بایرن مونیخ آلمان بازی کرد و همراه این تیم موفق به قهرمانی در بوندسلیگا شد. سپس بعد از بازی در تیم های هرتابرلین و الشباب امارات دوباره به تیم سابق خود، پرسپولیس تهران برگشت و با این تیم در سال ۱۳۸۲ عنوان آقای گل لیگ برتر ایران را کسب نمود. علی دایی در ۱۴۹ بازی ملی که داشت، بیش از از ۱۰۰ گل ملی به ثمر رساند و لقب بهترین گلزن جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ را دریافت کرد. وی همچنین به عنوان بهترین گلزن در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۹ نیز شناخته شد.

علی دایی

افتخارات علی دایی

دو بار حضور در جام جهانی در سال‌ های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶

سه بار حضور در جام‌ ملت‌ های آسیا و کسب یک عنوان سومی در سال ۱۹۹۶

قهرمانی در بوندس لیگا ۹۹-۱۹۹۸

قهرمانی در باشگاه‌ های ایران پرسپولیس ۹۶-۱۹۹۵ سایپا ۰۷-۲۰۰۶

جام حذفی آلمان بایرن مونیخ ۹۹-۱۹۹۸

جام حذفی ایران صبا باتری ۰۵-۲۰۰۴

بهتریان بازیکن آسیا ۱۹۹۹

قهرمانی با نفت تهران در جام حذفی ۹۵-۹۶

علی دایی

دوران مربیگری

علی دایی در تاریخ ۱۲ اسفند ۸۶ (۲ مارس) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و ۹ فروردین سال ۱۳۸۸ در پاسخ به درخواست‌های مردم و به دلیل کوتاهی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در انجام وظایف و کسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، علی دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد.

دایی ۷ دی سال ۱۳۸۸ به عنوان جانشین کرانچار سرمربی تیم پرسپولیس شد. ۲۸ آذر سال ۱۳۸۹ پس از ۵ باخت پیاپی، وی از سمت خود کناره‌گیری کرد اما مدیرعامل باشگاه نپذیرفت و از تصمیم خود منصرف شد.

او با اینکه در  ۳۱ خرداد سال ۱۳۹۰ تیم پرسپولیس را در جام حذفی به قهرمانی رساند از پرسپولیس رفت و جای خود را به حمید استیلی داد و سپس همان سال با تیم راه آهن به توافق رسید و قرارداد ۲ ساله امضا کرد.

دایی اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۲ مجددا با تیم پرسپولیس به توافق رسید و سکان هدایت این تیم را به دست گرفت. او در سال ۹۳ در لیگ برتر چهاردهم از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد و جایش را به حمید درخشان داد. علی دایی در تیرماه ۹۴ سرمربی صبای قم و در تیر ماه ۹۵ سرمربی نفت تهران و سپس سایپا البرز شد.

 

اخراج جنجالی از سرمربیگری پرسپولیس

پس از کسب نتایج ضعیف تیم پرسپولیس در لیگ چهاردهم، علی دایی با رای هیئت مدیره در 19 شهریور 1393 از سمت خود برکنار شد و حمید درخشان جانشین او شد.

علی دایی

جنجال‌ها

علی دایی باوجود بازی‌های خوب در دوران جوانی، در سال‌های پایانی (مخصوصا در بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶) مورد انتقاد برخی کارشناسان فوتبال، طرفداران و مطبوعات قرار گرفت. پافشاری برانکو ایوانکوویچ در استفاده مداوم از وی در تیم ملی از محبوبیت وی کاست. اما پس از چندی، موفقیت وی در باشگاه سایپا و قهرمانی او به عنوان بازیکن و سرمربی در لیگ برتر باعث شد تا دوباره توجه همگان را به خود جلب کند.

همچنین با آغاز سرمربی‌گری در تیم ملی، دایی بار دیگر آماج انتقادات قرار گرفت. او به دلیل دوشغله بودن (سرمربی همزمان تیم ملی و تیم سایپا) به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ارائه لیست تیم ملی یکی دیگر از دلایل انتقادات از دایی است. این دسته از منتقدان وجود ۵ بازیکن از سایپا (که در رده‌های میانی جدول قرار دارد)، عدم حضور بازیکنی از تیم‌های خوزستانی (فولاد، استقلال اهواز، صنعت نفت) و عدم دعوت از برخی بازیکنان را از دلایل انتقادات خود برمی‌شمارند.

 

شکایت از مایلی‌کهن

دایی در اعتراض به سخنان محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از وی شکایت کرد. دادگاه روز دوشنبه ۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ خورشیدی با حضور وکیل دایی و مایلی‌کهن بر‌گزار شد. مایلی‌کهن بر مواضع قبلی خود و انتقادات از دایی پافشاری کرد. دادگاه محمد مایلی کهن را بمدت یک سال از مصاحبه با رسانه‌ها محروم اعلام کرد.

علی دایی

تصادف رانندگی

در یک حادثه رانندگی در شب آخرین شنبه سال ۹۰ در محور اصفهان - کاشان خودروی تویوتا پرادو محمد دایی (برادر علی دایی) از مسیر جاده خارج و سپس واژگون شد و علی دایی که در کنار برادرش در خودرو حضور داشت به شدت زخمی شد. این حادثه تلفات جانی در بر نداشت او بعد از این حادثه از شرکت تویوتا به علت بازنشدن کیسه‌های هوا شکایت کرد،که نتیجه‌ای در بر نداشت .

 

محسن قهرمانی

پس از بازی پرسپولیس و سپاهان در نیم فصل اول ۹۳-۹۲ که به میزبانی سپاهان بر‌گزار شد و در طی آن داور مسابقه یعنی محسن قهرمانی با اشتباهی فاحش در دقیقه دوم بازی سید میثم حسینی را که توسط شجاع خلیل‌زاده به زمین انداخته شده بود را اخراج کرد و یک پنالتی به نفع سپاهان اعلام نمود، علی دایی در کنفرانس خبری گفت داور به سمت حریف غش کرده بود و یک سری اتهام به قهرمانی وارد کرد.در پی این اتهام و با توجه به مستنداتی که طرفین ارائه دادند پس از ۴ ماه حکم پرونده اعلام شد که محسن قهرمانی به مدت ۸ ماه از داوری محروم شد و علی دایی کتباً توبیخ گردید.

علی دایی

زندگی ورزشی علی دایی

 

استقلال اردبیل:

علی دایی فوتبال خودش را از تیم استقلال اردبیل آغاز کرد و بنا بر گفته همبازی های قدیمی وی در آن زمان هم شم گلزنی بالایی داشته است و مردم اردبیل او را افتخار شهر خود می دانند.

 

 

تاکسیرانی تهران:

علی دایی پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف به تهران عزیمت کرد و در تیم دانشگاه بازی میکرد. تاکسیرانی تهران که آوازه هد زدن های علی دایی را شنیده بود برایش پیغام فرستاد تا اینکه پرویز مظلومی مهاجم اسبق تیم ملی و استقلال در دیدار تاکسیرانی و دانشگاه بازی علی دایی را دید و پس از کش و قوس های فراوان بالاخره دایی را در سال 1367 به تیم دسته دومی تاکسیرانی تهران ملحق کرد. علی دایی پس از گل زنی های فراوان آقای گل لیگ دسته دوم شد.

علی دایی

بانک تجارت:

بازیهای درخشان علی دایی در تاکسیرانی باعث شد در ادامه دایی در سال 1369 به تیم بانک تجارت بپیوندد و البته همان سال ناصر حجازی تازه با تیم بانک تجارت قرارداد بسته بود و علی دایی پس از پیوستن به بانک تجارت سال 1373 به تیم پرسپولیس پیوست و همان سال ملی پوش شد.

 

 

پرسپولیس:

علی دایی پس از پیوستن به تیم پرسپولیس به همراه این تیم قهرمان لیگ آزادگان شد. علی دایی 2 سال بعد و در سال 1375 به تیم السد قطر پیوست و با این تیم به مقام پنجمی لیگ قطر دست یافت.

علی دایی

آرمینیا بیله فلد:

علی دایی در سال 1376 به همراه کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد آلمان پیوست.

دایی که پیراهن شماره 9، آرمینیا بیله فلد را بر تن داشت در 25 مسابقه برای این تیم در فصل 98-1997 به میدان رفت و 7 گل به ثمر رساند. آرمینیا بیله فلد در این فصل به مقام هجدهم در بوندسلیگا دست یافت و به لیگ دو بوندسلیگا سقوط کرد.

 

 

بایرن مونیخ:

علی دایی پس از یک فصل بازی برای آرمینیا بیلفلد به تیم بایرن مونیخ آلمان پیوست و به همراه این تیم قهرمان بوندسلیگا شد.

علی دایی که در تیم بایرن مونیخ شماره 24 را به تن داشت در 23 مسابقه برای این تیم در بوندس لیگا به میدان رفت و 6 گل به ثمر رساند. وی که در مسابقات بوندس لیگا غالباً به عنوان جانشین کارستن یانکر به میدان رفته بود در 4 مسابقه برای بایرن مونیخ به عنوان جایگزین این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا (در مجموع 71 دقیقه) به میدان رفت.

 به همراه تیم بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. اما در دیدار فینال در مقابل منچستر یونایتد به میدان نرفت و از روی نیمکت کار هم تیمی هایش را دنبال کرد. بایرن مونیخ در فینال در وقت های اضافه دو گل دریافت کرد و جام قهرمانی را به راحتی از دست داد.

علی دایی پس از پایان قرارداد یک ساله و عملکردی ناموفق در بایرن مونیخ از این تیم جدا شد. 

 

علی دایی

هرتابرلین:

علی دایی پس از جدایی از تیم بایرن مونیخ در سال 1378 به تیم هرتابرلین پیوست و پیراهن شماره 9 این تیم را بر تن کرد. اگر چه دایی با زدن 3 گل در 28 مسابقه آمار مناسبی به عنوان مهاجم در بوندسلیگا نداشت ولی در لیگ قهرمانان اروپا درخشان ظاهر شد.

دایی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2111-1999 دوبار دروازه چلسی را باز کرد و یک گل در مقابل آ. ث. میلان ایتالیا به ثمر رساند (میلان 1- هرتابرلین 1).

 

وی در فصل 2111-1999 به همراه هرتابرلین مقام ششم بوندسلیگا را کسب کرد.​

دایی در فصل 2111-2111 در 23 بازی برای هرتابرلین در بوندسلیگا به میدان رفت و 3 گل به ثمر رساند. وی در دومین فصل حضور در این تیم برخلاف فصل اول، در سه بازی به عنوان بازیکن ثابت برای هرتابرلین در مسابقات بوندسلیگا به میدان رفت و در پایان فصل 2111-2111 به همراه این تیم به مقام پنجم بوندسلیگا رسید.

دایی در سومین فصل حضور در هرتابرلین مورد توجه قرار نگرفت و تنها در 8 بازی برای این تیم در بوندسلیگا به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت. وی در فصل 2112-2111 برای هرتابرلین گلی نزد. دایی در پایان فصل 2112-2111 به همراه هرتابرلین به مقام چهارم بوندسلیگا رسید و به دوران حضور خود در فوتبال اروپا پایان داد.

 

علی دایی

الشباب امارات:

علی دایی در سال 1381 به تیم اماراتی الشباب پیوست و قراردادی دوساله با این تیم بست. علی دایی همراه الشباب در فصل 2113-2112 به مقام نهم لیگ فوتبال امارت رسید. عملکرد دایی در الشباب امارات مورد توجه این تیم قرار نگرفت و در حالی که وی قراردادی دو ساله با این تیم داشت پس از یک فصل حضور در این تیم از سوی سرمربی الشباب کنار گذاشته شد. پس از کنار گذاشته شدن دایی، تیم جیابی چین خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن شد، اما وی این پیشنهاد را نپذیرفت و به فوتبال ایران بازگشت.

 

 

پرسپولیس:

علی دایی در مرداد سال 1382 پس از هفت سال به پرسپولیس بازگشت و به عنوان کاپیتان دوم این تیم پس از افشین پیروانی از سوی وینگو بگوویچ سرمربی وقت این تیم انتخاب شد.

علی دایی در اولین بازی پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر در مقابل پگاه گیلان 4 گل به ثمر رساند و در پایان فصل با زدن 16 گل به عنوان اقای گل لیگ ایران انتخاب شد، تا برای اولین و آخرین بار این عنوان را در ده سال حضور در لیگ ایران به خود اختصاص دهد. دایی در سومین دوره لیگ برتر به همراه پرسپولیس مقام پنجم لیگ را بدست آورد. علی دایی پس از یک سال حضور در این تیم به صبا باتری پیوست و به دوران حضور خود در پرسپولیس پایان داد.

 

علی دایی

صبا باتری:

علی دایی در شهریور سال 1383 با عقد قراردادی یک ساله به تیم صبا باتری پیوست. این تیم که اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کرد با صرف هزینه بالا بازیکنان سرشناس لیگ ایران را به خدمت گرفت اما در پایان فصل به مقام نهم لیگ برتر دست پیدا کرد.

علی دایی در 25 بازی برای صبا باتری در لیگ برتر به میدان رفت و 12 گل به ثمر رساند. وی به همراه این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد.

علی دایی در سال 1384 برای یک فصل دیگر قرارداد خود در تیم صبا باتری را تمدید کرد. وی در آبان سال 1384 در سومین تقابل با تیم سابق خود؛ در مسابقات لیگ برتر، موفق شد در برابر پرسپولیس گلزنی کند. این دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید. علی دایی در پایان مسابقات لیگ برتر به همراه این تیم به مقام چهارم دست پیدا کرد. علی دایی پس از عملکرد ناموفق در جام جهانی 2116 در لیست فروش باشگاه صبا باتری قرار گرفت.

 

 

سایپا:

 علی دایی پس از جدایی از صبا باتری در سال 1385 به تیم سایپای البرز پیوست و یک فصل را برای این تیم بازی کرد. علی دایی به همراه سایپا به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافت.

علی دایی در سال 1356 از دنیای فوتبال برای همیشه به عنوان بازیکن خداحافظی کرد.

علی دایی

 

تیم ملی:

علی دایی اولین بازی ملی اش را در سال 1372 انجام داد. علی دایی اولین گل ملی اش را در مقدماتی جام جهانی 1994 و مقابل تایوان به ثمر رساند. این بازی با نتیجه 10 بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

رکورد بیشترین بازی ملی و بیشترین گل زدهٔ تاریخ تیم ملی را دارد (گل های زدهٔ او در میان تمام تیم های جهان نیز اول است).

 

علی دایی سرمربی فوتبال در لیگ ایران

او در جام ملت های آسیا 1996 امارات به همراه باقری و عزیزی از بهترین ستارگان ایران بود.

دائی در بازی معروف ایران و استرالیا در بازی پلی اف مقدماتی جام جهانی 1998 (1377) فرانسه پاس گل دوم ایران را برای خداداد عزیزی ارسال کرد و این گل باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.

او به همراه ایران در دو جام جهانی 1998 فرانسه و 2116 آلمان به میدان آمد و در 5 بازی ایران در این بازی ها شرکت کرد. پاس دایی بود که زمینه گذار گل مهدوی کیا به آمریکا در جام جهانی 1998 شد.

 از نقاط اوج دوران ورزشی دایی را می توان روز 24 آبان 1383 دانست. او در این روز و در مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی 4 بار دروازهٔ لائوس را گشود تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که 111 گل در بازی های ملی به ثمر رسانده ثبت کند.

 علی دایی در سال 1386 توسط فدراسیون فوتبال ایران به عنوان نماینده فوتبال ایران در سازمان یونیسف معرفی شد. دایی و مهتاب کرامتی (بازیگر سینما) به عنوان دو سفیر ایران در این سازمان بین المللی عضویت دارند.

علی دایی

افتخارات علی دایی

بیشترین گل زده در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران - 109 گل

برترین گلزن تاریخ رقابتهای مقدماتی جام جهانی در سال 1997

تنها بازیکن آسیایی دربین 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال

اولین ایرانی حاضر در یکی از تیم های فینالیست لیگ قهرمانان اروپا

برترین گلزن تاریخ جام ملتهای آسیا

2 بار برترین گلزن ملی جهان در سال های 1996 و 2004

قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران 1374،

حضور در فینال جام باشگاه های اروپا و نایب قهرمانی با بایرن مونیخ در جام باشگاه های اروپا 1999،

قهرمانی با بایرن مونیخ در جام حذفی آلمان،

قهرمانی با بایرن مونیخ در بوندس لیگا و حضور با هرتابرلین در جام باشگاه های اروپا 2000،

قهرمانی جام حذفی ایران با صباباتری در سال 1384،

قهرمانی لیگ با سایپا در سال1386 به عنوان بازیکن مربی ٫

قهرمانی جام حذفی با پرسپولیس به عنوان سرمربی

آقای گل جام ملتهای آسیا 1996

بهترین بازیکن سال آسیا 1999

قهرمانی جام حذفی با نفت تهران

جدید - جدیدترین ماشین علی دایی مازراتی میلیاردی است که برای آخرین بار و قبل از برکناری از سرمربیگری پرسپولیس با آن بر سر تمرینات تیم پرسپولیس در ورزشگاه درفشی فر حضور یافت.

 

علی دایی هم تجارت می کند و هم مربی گری. دایی طی سال هایی که در بایرن مونیخ و هرتابرلین بود پول خوبی به دست آورد و از همان موقع وارد بازار تجارت شد. او با برادرانش چند تولیدی پوشاک در خیابان منیریه دارد و البته کارهای تجاری دیگری هم می کند.

 اما جالب تر از همه تعداد ماشین های علی دایی است که در نوع خودش رکوردی محسوب می شود. طبق شنیده های ما دایی که اوایل هفته با مازراتی مشکی رنگ خود به محل تمرین پرسپولیس رفت، علاوه بر این ماشین گران قیمت (که قیمتش حدود یک میلیارد تومان است) دو بنز آخرین مدل، یک لندکروز ، 3 بی ام دبلیو و دو پورشه هم دارد. در واقع پارکینگ منزل مسکونی او بی شباهت به نمایشگاه اتومبیل های گران قیمت نیست.

 

 

البته او هر چقدر داشته باشد مردم با آن کنار می آیند. وقتی یک فوتبالیست درجه 3 قرارداد آنچنانی می بندد و ماشین 500، 600 میلیونی سوار می شود، اما برخی از دوستانش عقیده دارند او نباید با مازراتی گران قیمتش به تمرینات پرسپولیس می رفت. جالب است بدانید چند تا از ماشین های مدل بالای دایی را همسرش سوار می شود.

علی دایی بالاخره در مورد ازدواج و 2 دخترش صحبت کرد

علی دایی دومین گلزن برتر جهان و چهره محبوب فوتبال ایران در آخرین مصاحبه خود با عادل فردوسی پور گپ و گفت صمیمانه ای داشت و پس از سال ها سکوت خود را شکست و درباره زندگی خصوصی و فرزندانش صحبتهایی مطرح کرد که تا به حال در جای دیگری به آنها نپرداخته بود. در ادامه این بخش از نمناک صحبت های علی دایی در مورد شایعه ازدواج دوباره اش را می خوانید.

پاسخ علی دایی به شایعات مربوط به ازدواج دومش

شهریار فوتبال ایران که دوره پر فرازونشیبی را در فوتبال ایران پشت سر گذاشته و امروز تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در ایران شده است، در گفت و گوی خود با عادل فردوسی پور به شایعه دوبار ازدواج کردنش پایان داد و گفت:

من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم، این مسئله که من دو بار ازدواج کردم، به هیچ عنوان درست نیست، سال 1383 ما ازدواج کردیم و من الان تو زندگیم دو تا دختر دارم که این دو تا دختر همه چیز من هستند.

دختر بزرگم اسمش دنیز و در انگلیس درس می خونه و کالج می ره و انشالله یه سال دیگه دانشگاه می ره، بعد از اون هم نوراست که با منه اونم داره تحصیلاتش رو می گذرونه تا ببینیم خدا چی می خواد، دنیز 16 سالشه و نورا 11 سالشه، نورا به من پدر میگه و دنیز به من بابا میگه. نورا و دنیز از سه سالگی زبان انگلیسیشون عالیه و نورا داره آلمانی هم یاد میگیره اما زیاد آلمانی رو علاقه نداره و عاشق اینه که زبان کره ای یاد بگیره.

 علی دایی مثل همیشه متعصب و غیر قابل پیش بینی پاسخ داد. او در پاسخ به مقایسه ی سردار آزمون با او گفت:"مقایسه سردار با من از یک طرف تمرکز این بازیکن به هم می ریزد و از طرف دیگر این توقع بالا روی این بچه سنگینی می کند. 

تعصب و ری اکشن های علی دایی همیشه خاص بوده است. شهریار فوتبال ایران از همان زمانی که فوتبال بازی می کرد تا دورانی که روی نیمکت سرمربیگری نشست همین خصوصیات را داشت... او با هر صحنه بالا و پایین می پرید و با تعصب فراوان لحظه به لحظه بازی را دنبال می کرد.

دایی که بازی اخیر تیم ملی را به همراه تعدادی از دوستانش تماشا می کرد، تلاش زیادی کرد تا به قول معروف احساساتی نشود ولی چیزی که جالب بود، امیدواری دایی به گلزنی تیم ملی تا دقیقه 90 بود:«به جان خودم اگر همین فشار را بیاورند گل می زنند ... فوتبال نود دقیقه است.»

 از همان سوت آغاز بازی دایی سوژه دوستانش شد و آنها دوست داشتند تا هر طور شده نظر شهریار را در مورد بازی ایران و امارات جویا شوند:«فوتبال قابل پیش بینی نیست و همین باعث می شود که فوتبال همیشه جذابیت داشته باشد. اما من هم مثل همه مردم امیدوار هستم که تیم ملی امارات را ببرد و به عنوان تیم اول گروه صعود کند.»

این بار سوژه جالبی که از دایی در موردش سوال شد، بحث شباهت سردار آزمون به دایی بود. بعضی ها به پیروی از طرفداران سردار می گفتند که او شبیه دایی است:«اینکه زود یک نفر را به یکی دیگر بچسبانیم کار درستی نیست. سردار جای خودش را دارد و شاید یکی از بهترین مهاجمان ایران و آسیا شود. من سردار را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم ولی این صحبت ها و این فضایی که در مورد سردار وجود دارد، به او کمکی نمی کند. از یک طرف تمرکز این بازیکن به هم می ریزد و آرامشش را از دست می دهد و از طرف دیگر این نگاه ها و این توقع بالا روی این بچه سنگینی می کند و باعث می شود که او از لاین خودش خارج شود.»

زمانی که  به دایی گفتیم که سردار بارها در مصاحبه های مختلفش از دایی تعریف و تمجید کرده و در برنامه 90 گفته که دوست دارد مثل علی دایی شود، شهریار لبخندی می زند و در این مورد توضیح می دهد:«اینکه نظر لطف سردار است ولی من اگر حرفی می زنم فقط به خاطر خودش است و دوست دارم که توی چنین تورنمنتی آزمون بتواند خودش را نشان دهد و ان شا ءالله توی یک تیم خوب هم بازی کند... به سردار بگویید که از لطفش ممنون هستم و من هم او را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم.»

 دایی ترجیح می دهد که در مورد مسایل فنی تیم ملی صحبتی انجام ندهد:«بدون شک کارلوس کی روش مربی باتجربه ای است و تلاش می کند تا بهترین شرایط را برای خودش رقم بزند. من در مورد برنامه ها و تفکرات کی روش صحبتی نمی کنم و به عنوان یک همکار به او و تفکراتش احترام می گذارم.»

 در حالی که بازی به دقایق پایانی اش می رسید شهریار با نگرانی بیشتری به صفحه تلویزیون نگاه می کرد:«دلم روشن است... ان شاءالله می زنیم و صدرنشین می شویم. اگر بچه ها همین فشار را بیاورند، امارات را می بریم. به نظر من از آن طرف هم ژاپن و عراق بالا می آیند و من فکر می کنم که اگر ما به عراق بخوریم خیلی بهتر است. موفقیت تیم ملی آرزوی هر ایرانی است و من هم امیدوارم که تیم ملی به فینال برسد و ان شاءالله قهرمان شود. اگر به فینال برسیم، می روم استرالیا تا از نزدیک بازی فینال را ببینم.»

آقای گل جهان از گلزنی تیم ملی و شکست امارات چنان خوشحال بود که باورتان نمی شود:«خدا را شکر که تیم ملی گل زد. این بردها خیلی به مردم مزه می دهد و شک نکنید حتی برای یک مدت کم، مردم به فکر تیم ملی هستند و با این بردها شاد می شوند. مهم ترین چیزی که وجود دارد، شادی و دلخوشی مردم است و حالا خوشحالم که با صعود تیم ملی مردم خوشحال هستند و کیف می کنند.»

خانه گران قیمت کریم باقری و آقای گل جهان

وارد محله نیاوران می شویم. از میدان یاسر به سمت شمال ادامه مسیر می دهیم. نزدیک محله جماران به سه راه یاسر و سپس خیابان صادقی قمی می رسیم و کمی بعدتر خیابان بوکان خود را به ما نشان می دهد. در دو سوی خیابان برج های چند طبقه ای را می بینیم که بر بالای خود یک واحد پنت هاوس را میزبانی می کنند. این جا بهشت پنت هاوس نشیان پایتخت است.

 

در این خیابان تعداد پنت هاوس های ساخته شده به نسبت دیگر برج های نقاط و محلات مختلف تهران بیشتر است. در یکی از برج های همین خیابان زندگی می کند و کریم باقری هم در یکی از پنت هاوس های این خیابان ساکن است.

سازندگان این برج ها تلاش کرده اند از مصالح و منابع کم نگذارند و از بهترین شیرآلات خارجی و دستگیره های آب طلا داده شده استفاده کنند. کمی می ایستیم و آدرس پنت هاوس های عرضه شده برای فروش را بررسی می کنیم.

در سه راه یاسر، برج سفیر به شماره 38 قرار دارد. پنت هاوس این برج 452 مترمربع زیربنا و دور تا دور آن تراس است. مجهز به سونا، جکوزی، استخر، ، زباله، آسانسور، حمل ماشین، در کددار، شیرآلات طلا و روف گاردن است. مالک قیمت فروش هر متر مربع آن را 15 میلیون تومان اعلام کرده است. هنوز از سه راه یاسر دور نشده ایم که در خیابان محمودی یکم به پلاک 38 می رسیم. پنت هاوس این برج 351 متر مربع زیربنا دارد و دوبلکس است.

متراز تراس آن 365 متر مربع بوده و از میان تمامی امکانات و مزایای یک پنت هاوس فقط استخر و آسانسور حمل ماشین ندارد. مالک آن را به قیمت هر متر مربع 15 میلیون تومان برای فروش عرضه کرده است. به خیابان بوکان بازمی گردیم و در انتهای آن به خیابان کوهسار پلاک 12+1 می رسیم. پنت هاوس این پلاک 611 متر مربع زیربنا دارد و قیمت هر متر مربع آن 18 میلیون تومان است. از منطقه نیاوران به سوی کامرانیه می آییم.

 

بالاتر از چهار راه کور نور، برج رولکس قرار دارد که علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ساکن یکی از پنت هاوس های همین برج است. زیربنای این واحد 1717 متر مربع و قیمت هر متر مربع آن بالغ بر 25 میلیون تومان است. پنت هاوس دایی دارای استخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور نفر بر اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضد حریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه است.

 

علی کریمی تصویر گرافیکی خود و اسطوره های فوتبال ایران را با حذف چهره علی دایی در اینستاگرامش منتشر کرده که واکنشهای زیادی در بین هواداران این اسطوره فوتبالی و خود علی دایی در پی داشت.

علی دایی نیز در پاسخ به این تصویر،عکس کامل را در اینستاگرام خود گذاشته و نوشت:

به امید روزهای دور از کینه ...

علی دایی  که به عنوان یکی از سرمایه های فوتبال کشور تا چندی پیش مربی پرسپولیس بوده و با اخراج نابهنگامش باعث بهت هواداران فوتبالی شد این روزها با ورزش والیبال ساحلی خود را آماده نگه می دارد.

این طور که به نظر میرسد اختلاف و کدورت بین علی دایی و کریمی هنوز از بین نرفته است با توجه به اینکه علی کریمی از دایی برای چالش سطل آب یخ دعوت کرده و دایی نیز پذیرفته بود و همه گمان می کردند که اولین قدم برای رفع دلخوریها برداشته شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5bne