پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/10 02:18
افزایش حقوق بازنشستگان
کد خبر: 24257

تصمیم دولت درمورد افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد | نتیجه را بخوانید

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اعلام کرد: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری‌بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اعلام کرد: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری‌بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع  افزایش حقوق بازنشستگان باشند. به نظر می‌رسد بالاخره تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد. آن‌طور که عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفته، مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری‌بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

براساس این گزارش، برای سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی قصد داشت مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر خود را به اندازه ۳۸ درصد افزایش دهد، اما با مداخله هیات دولت میزان این افزایش در حد ۱۰ درصد محدود ماند.

اما به دنبال اعتراض بازنشستگان به این موضوع، روز چهارشنبه، ۲۹ تیرماه امسال محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد.

به‌دنبال ابطال مصوبه دولت درباره حقوق بازنشستگان، تاکنون دولتی‌ها موضع رسمی‌ای نداشتند و تنها سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در روزهای گذشته به صورت تلویحی در جریان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد.

او با تاکید بر این‌که بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات موثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

حال پس که گذشت این مدت، علی‌اکبر عیوضی، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در این باره اعلام کرده؛ روز چهارشنبه و پنج شنبه گذشته همراه با اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم و در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری‌بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

وی در پاسخ به این سوال که منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟ جواب داده؛ منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تایید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است.

عیوضی با بیان اینکه قرار بوده است زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند؛ متذکر شده؛ ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdek5