چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/01 06:00
قرعه کشی
کد خبر: 23576

خبر مهم درباره قرعه‌کشی خودرو | وزیر صمت خبر داد

وزیر صمت درخصوص زمان به پایان رسیدن قرعه کشی خودرو در کشور اظهار کرد: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

وزیر صمت درخصوص زمان به پایان رسیدن قرعه کشی خودرو در کشور اظهار کرد: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها بیشتر از آنکه مشکل اشتغال داشته باشیم با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم، اظهار کرد: بر این اساس در تعاملی که شرکت شهرک های صنعتی با وزارت راه و شهرسازی برقرار کرده مقرر شده است که از طریق واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار شاغل در صنایع فراهم شود تا مشکل کمبود مسکن در جامعه کارگری مرتفع شود.

وزیر صمت در ادامه گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر کارهای دانش بنیان و کیفی سازی متمرکز شود.

وی با اشاره به قدمت بالا و ظرفیت های متعدد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهرصنعتی کشور مستقر در ساوه گفت: سیاست دولت، اجرای طرح های توسعه ای با هزینه کمتر در این واحدهای پرظرفیت و دارای قدمت بالاست.

 

وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مسئله قرعه کشی خودرو در کشور به پایان خواهد رسید، گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: در شرکت خودرو سازی سایپا به جز دو خودرو تمامی خودروهای تولیدی از فرآیند قرعه کشی خارج شده اند.

فاطمی امین با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشور گفت: آمار تولید خودروهای ناقص در کشور به صفر رسیده است و هر خودرویی که وارد خط تولید می شود بطور کامل تولید و از خط تولید خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: در آبان و آذر ماه سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شده بود که امسال به ۲۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافت و به مرور زمان به صفر خواهد رسید و روند خودرو بسیار مطلوب است.

وزیر صمت در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در بدو ورود به  شهرستان ساوه پس ازگلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان به زور در یک نقطه حاشیه نشین شهر ساوه از سه واحد تولیدی کاوه فلوت لاستیک پارس و زرین رویا بازدید کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399ejo