پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/27 04:46
یارانه
کد خبر: 23224

هنوز برای دریافت یارانه فرصت دارید | جزییات دریافت یارانه

با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، همچنان متقاضیان یارانه فرصت دارند برای ثبت‌نام یا اعلام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.

بیش از دو ماه از اقدام دولت برای تغییر پرداخت یارانه‌های نقدی گذشته است؛ به‌طوری که از ۱۹ اردیبهشت ماه اولین پرداخت یارانه با مبلغ جدید آغاز شد و یارانه های نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی که تا پیش از آن واریز می‌شد، پایان یافت. در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت؛ به طوریکه برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعد هر نفر ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافت و حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم از دریافت یارانه کنار گذاشته شدند.

با توجه به حذف شش میلیونی و اعتراض‌هایی که نسبت به دهک‌بندی انجام شده وجود داشت، سامانه hemayat.mcls.gov.ir  از سوی وزارت رفاه معرفی شد تا تنها کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت می‌کردند اما در شرایط جدید حذف شده بودند، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی داشته باشند. در ادامه نیز به حساب تمامی کسانی که اعتراض ثبت کرده بودند یک مرحله یارانه ۳۰۰ هزار تومانی مشروط و غیرقابل برداشت واریز شد تا درخواست‌ها بررسی شود.

این درحالی است که با انجام بررسی‌ها، در بیستم  تیرماه برای کسانی که اعتراض کرده و در دهکهای ١ تا ۹ قرار گرفتند، یارانه واریز شد و قرار است  دو یارانه معوق بابت اردیبهشت و خردادماه نیز برای آنان واریز شود.

اما این پرداخت به معنی پایان زمان ثبت اعتراض نیست و همچنان کسانی که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شد، این امکان را دارند که درخواست بازبینی را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر طبق قانون بودجه امسال، از اواخر اردیبهشت ماه ثبت‌نام از جاماندگان یارانه آغاز شد و تمامی کسانی که به هر دلیلی از قبل یارانه‌ای دریافت نمی‌کردند امکان ثبت درخواست پیدا کردند. بررسی وضعیت این افراد نیز در دستور کار قرار گرفت و با تعیین‌تکلیف ثبت‌نام کنندگان، مقرر شد برای آنهایی که بین دهک اول تا نهم قرار گرفتند یارانه تیرماه به همراه دو یارانه معوق اردیبهشت و خرداد واریز شود که احتمالا تا روزهای آینده این پرداخت انجام خواهد شد.

باید توجه داشت که ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، برای ثبت نام ضروری است.

افراد می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را با شماره تلفن همراه به‌نام خود، شماره‌گیری کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45a979