چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/23 06:01
ریزش مو
کد خبر: 22967

با این روش ریزش موهای خود را درمان کنید | راه حل موثر درمان ریزش مو

دسته‌بندی‌های مختلفی برای ریزش مو وجود دارد. ریزش موها را به طور کلی می‌توان به انواع مزمن، حاد، التهابی و غیرالتهابی تقسیم‌ کرد. شناسایی سریع ریزش مو بسیار مهم است و می‌توان با درمان صحیح، کمک کرد ریزش مو باعث از بین رفتن دائمی موها نشود.

یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اکثر افراد در هر سنی، ریزش مو می‌باشد. ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد، البته برای درمان مناسب، ابتدا نیاز به شناخت صحیح علت ریزش مو دارید. از دست‌دادن مو و ریزش آن تا حدودی طبیعی است. اقتصاد آنلاین در این راستا با خانم دکتر عاطفه فرامرزی، متخصص پوست و مو به مصاحبه پرداخته است.

دکتر فرامرزی درمورد انواع ریزش موها توضیح داد: دسته‌بندی‌های مختلفی برای ریزش مو وجود دارد. بطور کلی آن‌ها را می‌توان به انواع مزمن، حاد، التهابی و غیرالتهابی تقسیم‌ کرد. در ریزش موهای مزمن، شایع ترین نوع، ریزش موی ارثی یا هورمونی یا آندوژنتیک است که تحت تاثیر ژنتیک، هورمون‌های مردانه بر کف سر تاثیر می‌گذارند و به تدریج باعث نازک شدن و کم شدن و تغییر حالت موها و وز شدن آن‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: در ریزش موی حاد یکی از شایع ترین انواع آن‌ها، ریزش موی استرسی است که معمولا به فاصله ۲ الی ۳ ماه از استرسی که به بدن وارد می‌شود و می‌تواند فیزیکی یا روانی باشد، اتفاق می‌افتد. یکی از موضوعاتی که این روزها درگیر آن هستیم، ریزش موی ناشی از کرونا است که در این دسته از ریزش مو قرار می‌گیرد و معمولا به طور خود به خود بعد از چند ماه برطرف می‌شوند مگر این که یک عامل زمینه‌ای ریزش مو در برخی افراد وجود داشته باشد مثلا کسی که ریزش موی ارثی دارد و دچار ریزش موی استرسی هم‌ می‌شود و به علت زمینه‌ای که داشته است ممکن است ریزش موی او طولانی‌تر از حالت عادی شود. در دسته ریزش‌ موهای حاد، ریزش موهای بعد از بارداری و زایمان را نیز می‌توان مثال زد که یک ریزش موی طبیعی و بسیار شایع است و علت آن تغییر سطح هورمون‌ها بعد از زایمان است و معمولا خود به خود درمان می‌شود و جای‌ نگرانی ندارد مگر در افرادی که زمینه ریزش موی ارثی دارند و قطعا در این افراد نیاز به درمان داریم.

او افزود: در دسته بندی دیگری که ریزش موها به دو گروه التهابی و غیرالتهابی تقسیم‌ می‌شوند، در ریزش موهای غیرالتهابی معمولا التهاب نقشی در ریزش مو ندارد و معمولا با درمان، مشکل حل می‌شود و ریزش برطرف می‌شود. البته در صورت عدم درمان و با تداوم ریزش موها، ممکن است این ریزش ها به ریزش موهای غیرقابل بازگشت تبدیل شوند. در ریزش موهای التهابی، التهاب و سیستم ایمنی بدن نقش اصلی را در ایجاد التهاب اطراف ریشه‌های مو دارد و باعث ریزش موی غیرقابل بازگشت می‌شود.

شناسایی سریع این نوع از ریزش مو بسیار مهم است و می‌توانیم با درمان صحیح، کمک کنیم این نوع از ریزش مو باعث از بین رفتن دائمی موها نشود.

دکتر فرامرزی تاکید کرد: در بالین این ریزش موها بسیار بهم شبیه هستند و تشخیص نادرست و عدم درمان به موقع ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیری در نواحی رشد موها شود و افراد بطور دائمی موهای خود را از دست بدهند.

وی درمورد نحوه درمان ریزش موها توضیح داد: درمان‌ ریزش مو براساس علت آن‌ها انجام می‌گیرد. مثلا علت ریزش موی ارثی هورمونی، تاثیر هورمون‌ها بر کف سر است و درمان بر این اساس انجام می‌شود. در افرادی که بالانس هورمونی نامناسبی دارند و علاوه بر ریزش موی زیاد، چاقی و آکنه و جوش و همچنین موهای زائد و قائدگی‌های نامنظم نیز دارند، درمان براساس علت انجام می‌گیرد. بطور کلی اگر رژیم غذایی فرد نرمال باشد و شامل سبزیجات، پروتیین‌ها، میوه‌ها، چربی‌ها به مقدار متعادل باشد، مصرف هیچ ماده غذایی برای جلوگیری از ریزش مو یا درمان آن توصیه نمی‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v56rb