پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/20 07:27
یارانه
کد خبر: 22708

زمان واریز یارانه های معیشتی مشخص شد | فردا منتظر یارانه ها باشید

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی سه‌شنبه ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

سازمان هدفمندی یارانه‌ ها اعلام کرد که یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی سه‌شنبه ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.پرداخت مبالغ نقدی یارانه از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است. به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز مبلغ نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد.

با اقدام دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک مورد با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد. در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است. برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

 

دولت در هر ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت نقدی جدید هزینه پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت باید به صورت کالابرگ باشد. اما این موضوع هنوز نهایی نشده و فعلا پرداخت نقدی ادامه دارد.

در این میان، سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان را اعلام نکرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3eknda