یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/12 05:15
قیمت طلا | قیمت دلار | وضعیت بازار
کد خبر: 22154

اوج گرفتن دوباره قیمت ارز و طلا | تأثیر مستقیم مذکرات با قیمت های داخل | وضعیت بازار چگونه می شود؟

قیمت‌ دلار و طلا امروز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش رصد ورزشی: بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۵۳ تومان اعلام شد. دلار در بازار آزاد از روز گذشته وارد کانال جدید شده است و همچنان در این کانال نوسان دارد. نرخ دلار اکنون از کف قیمتی دیروز بیشتر و از سقف قیمتی، کمتر است. البته برخی منابع معتقدند که کانال‌های تلگرامی نرخ ارز را بیشتر از کف بازار اعلام می‌کنند. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۲۸ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۲۵۵۴۷ تومان رسیده است.

قیمت ارز وطلا

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۱۲ تومان رسیده است. این رقم نسبت به همین ساعات در روز گذشته پایین‌تر است.

اما قیمت سکه کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند صعودی دارد و به ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به همین ساعات در روز گذشته تغییری نکرده است.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱,۸۰۹٫۹۱ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. با وجود مدتی توقف در مذاکرات هسته‌ای، هفته گذشته مذاکرات برجام در دوحه قطر برگزار شد. با وجود امیدواری‌‌های ابتدایی، اما در نهایت گفتگوها بدون نتیجه به پایان رسید.

شروع اولین مرحله از مذاکرات با گفتگوی «علی باقری» مذاکره کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد.

اطلاعات رسیده از اتاق مذاکرات حاکی بود که در اولین روز، گفتگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شد (نورنیوز).

در این میان نگاه‌های متفاوتی نسبت به آینده مذاکرات هسته ای وجود دارد. بریخی از شکست گفتگوها سخن می‌گویند و گروهی معتقدند هنوز امیدواری برای به نتیجه رسیدن آنها  وجود دارد.

قیمت ارز وطلا

برجام به نتیجه نمی‌رسد

به گفته یک مقام آمریکایی چشم انداز برجام پس از دوحه بدتر از قبل از دوحه است و روز به روز بدتر می‌شود.

او مدعی شد: «شما می‌توانید دوحه را در بهترین حالت به عنوان آب در حال حرکت و در بدترین حالت به عنوان حرکت به سمت عقب توصیف کنید. اما در این مرحله حرکت آب برای تمام اهداف عملی حرکت به سمت عقب است.»

مذاکرات شکست نخورده است

در مقابل رضا نصری، کارشناس مسائل بین‌الملل، معتقد است: برخلاف برخی گزارشات جهت‌دار، مذاکرات شکست نخورده است.

او توضیح داد: حساسیت عمومی نسبت به نتیجه مذاکرات نشان می‌دهد اگر مذاکرات شکست بخورد، دلیل این شکست باید برای افکار عمومی دلیلی موجه و قانع‌کننده باشد. دشواری کار آقای باقری همین‌جاست.

ادامه گفتگو چه می‌شود؟

بلومبرگ به نقل از منابعی مدعی شده گفتگوها برای رفع تحریم‌های ایران در دوحه احتمالا «پس از سفر رئیس‌‌جمهور آمریکا به منطقه در اواخر ماه جاری میلادی از سر گرفته شود».

همچنین تسنیم گزارش داد، دو دیپلمات اروپایی گفتند تلاش‌‌ها برای احیای برجام ممکن است پس از تاریخ پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری ادامه یابد.

بازارهای دلار، طلا و سکه از این موارد اثر می‌پذیرند و نوساناتی را تجربه می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4byvae