چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/09 10:43
غلامرضا نیکخواه | شعبده بازی غلامرضا نیکخواه | همسر جوان غلامرضا نیکخواه
کد خبر: 22014

حرکات باور نکردنی غلامرضا نیکخواه | معجزه غلامرضا نیکخواه در جوکر

غلامرضا نیکخواه کمدین و بازیگر مطرح ایرانی است که در رئالیتی شو جوکر غوغا کرد

غلامرضا نیکخواه بازیگر مطرح سینمای ایران است. غلامرضا نیکخواه متولد 1 فروردین 1327 در شهر بوشهر است. غلامرضا نیکخواه یکی از هنرمندان بی حاشیه سینمای ایران است که 27 سال با همسرش بی حاشیه زندگی کرده است وی در مصاحبه ای بیان کرده که ازدواج جالبی داشته به دلیل مخالفت پدر همسرش 13 سال طول کشیده تا بتواند خواستگاری کند.

بیوگرافی رضا نیکخواه و همسرش 

غلامرضا نیکخواه متولد 1 فروردین 1340 در بوشهر، بازیگر است

فارغ التحصیل لیسانس رشته علوم سیاسی از تهران است، برخلاف رشته تحصیلی اش که فضای جدی دار از طنازهای سینما و تلویزیون می باشد، ازدواج کرده و دخترش  نیز به جمع بازیگران زن ایرانی وارد شده است

شروع فعالیت

کار بازیگری را با ایفای نقشی در تئاتر در سال ۱۳۴۵ در 5 سالگی و در زادگاهش بوشهر آغاز نمود و سپس در 27 سالگی در سال ۱۳۶۷ با یک نقش کوتاه در شبکه ۲، بازیگری در تلویزیون را نیز تجربه کرد

او بعد از چندین سال زندگی در بوشهر، برای تحصیل به تهران مهاجرت کرد

غلامرضا نیکخواه

آشنا با کاردان و مهران مدیری

من در ابتدا کارم را با بازی در آثار جدی آغاز کردم، مانند برنامه‌ای که در سال 67 به اتفاق اسماعیل پوررضا آن را ساختیم که یک کار مناسبتی برای مخاطب کودک و نوجوان بود. تا این که در سال 71 با معینی یاسینی کاری انجام دادیم که آن هم مناسبتی بود و با علی عمرانی و مهران مدیری در آنجا آشنا شدم

نوروز 77 و شخصیت متفاوت

قرار بود داریوش کاردان یک برنامه مناسبتی برای ایام نوروز بسازند که فکر می‌ کنم برنامه نوروز 72 بود. علی عمرانی از من برای بازی در این کار دعوت کرد و مهران مدیری هم از طریق داریوش کاردان دعوت شدریال من تا آن روز کار طنز نکرده بودم و هیچ طنازی‌ ای هم در خودم نمی‌ دیدم،‌ اما وقتی چند قسمت از کار را ضبط کردیم متوجه شدم که شخصیت من جلوی دوربین و پشت دوربین خیلی با هم متفاوت است

بازگشت به شغل اول

حقوق ما در ابتدا زیاد نبود مثلا برای 2 ماه کار در نوروز 72، تنها 20 هزار تومان گرفتیم

برای این که بتوانم از عهده مخارج زندگی بربیایم مجبور شدم به کار اولم یعنی بازرگانی برگردم، مدتی به این کار مشغول بودم تا بالاخره خرج و دخلم به هم نزدیک شد و دیگر مشکل زیادی به لحاظ مالی نداشتم و بعد دوباره مشغول به کار شدم

شغل اصلی وی کارشناس خودرو در گمرک است

غلامرضا نیکخواه

بازگشت با مرد هزار چهره

بعد از چند سال دوری از بازیگری در سال 81 با سریال مرد هزار چهره در نقش کوتاهی به این عرصه بازگشتم

فیلمی که دوست داشتم

فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی داریوش مهرجویی، این فیلم را خیلی دوست دارم باور کنید در این فیلم یک جاهایی از دست در می رفت و لحظات طنزی را ایجاد می کرد

ازدواج + فرزندان

غلامرضا نیکخواه متاهل است و یک دختر بنام نیلوفر دارد، دخترش راه پدر را پیش گرفته و نقش های گذرا و کوتاهی را نیز بازی کرده است البته او ورزش والیبال رو نیز بصورت حرفه ای دنبال می کند

نقشی که آرزویش را دارم

نقش خاصی نیست، اما کاری که دلم بخواهد را هنوز نکردم و امیدوارم آن فرصت پیش بیاید. باور کنید خودم هم هنوز دقیق نمی دانم آن چیست اما هنوز رخ نداده و امیدوارم زمینه اش زودتر فراهم شود

غلامرضا نیکخواه

علت کم‌کار شدن رضا نیکخواه

رضا نیکخواه در دوره ای از بازیگریش(قبل از بازی در مرد هزار چهره) بسیار کم‌کار بود، او علت کم کاری خود را مشکلات مالی بیان کرد :

کمی دچار مشکل بودم. آن هم به لحاظ مالی. چون حقوق ما در ابتدا زیاد نبود مثلا برای 2 ماه کار در نوروز 72، تنها 20 هزار تومان گرفتیم و برای این که بتوانم از عهده مخارج زندگی بربیایم مجبور شدم به کار اولم برگردم، یعنی بازرگانی. مدتی به این کار مشغول بودم تا بالاخره خرج و دخلم به هم نزدیک شد و دیگر مشکل زیادی به لحاظ مالی نداشتم و بعد دوباره مشغول به کار شدم.

من باید جوابگوی خانواده‌ام می‌بودم، البته عشق به بازیگری در من همیشه وجود داشته و در این مدت هم بی‌اطلاع از اوضاع نبودم. با سریال مرد هزار چهره. در این سریال نقش کوتاهی داشتم، اما خوشبختانه حرکت و آغاز خوبی برایم بود.

 

مروری بر فیلم های رضا نیکخواه

رضا نیکخواه در جوکر

جوکررئالیتی شوی به کارگردانی احسان علیخانی و سیدحامد میرفتاحی و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد که در آن تعدادی از چهره های مشهور هنری، ورزشی ، اجتماعی و... در یک اتاق در بسته برای ‌خنداندن یک دیگر رقابت می کنند و خودشان نباید بخندند. 

رضا نیکخواه بازیگر پیشکسوت کشورمان با شرکت در برنامه جوکر و همراهی در رقص هندی با حامد آهنگی، رپ خوانی و شوخی‌های طراحی شده اش به چهره طناز و محبوب برنامه جوکر تبدیل شده است.

 

رضا نیکخواه در جیران 

سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی احسان جوانمرد و حسن فتحی و تهیه‌ کنندگی اسماعیل عفیفه، عاشقانه ای در دل تاریخ را روایت می کنند.  پریناز ایزدیار ایفاگر یکی از شخصیت های اصلی داستان است و نقش شخصیت جیران که همسری ناصرالدین شاه است را بازی کند. بهرام رادان نیز در نقش ناصرالدین شاه در سریال جیران حضور دارد.

رضا نیکخواه در سریال جیران ساخته حسن فتحی در نقش «عزیزآقا» خواجه مخصوص جیران، بازی می‌کند. گر چه این سریال کمدی نیست اما حضور نیکخواه در این سریال، گاه لحظات شیرینی را هم برای تماشاگر رقم می‌زند.

غلامرضا نیکخواه

 

رضا نیکخواه در ساخت ایران 3

 سریال ساخت ایران 3 محصول فیلمیو به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و به نویسندگی احسان لطفیان و شهال مهربان است.

رضا نیکخواه در سریال «ساخت ایران 3» در کنار بازیگرانی چون امین حیایی و مجید صالحی نقش هاشم را ایفا می کند، یک عشق استیو مک کوئین که بامزگی‌های خودش را دارد.

 

رضا نیکخواه در طهران تهران

طهران تهران فیلم دو اپیزودی است که کارگردان اپیزود نخست به‌نام «طهران:روزهای آشنایی» داریوش مهرجویی و کارگردان اپیزود دوم به‌نام «تهران:سیم آخر» مهدی کرم‌پور است. پانته‌آ بهرام، قربان نجفی، مهتاج نجومی، غلامرضا نیکخواه، کتایون امیرابراهیمی، فریده سپاه‌منصور و ... بازیگران اپیزود اول هستند.

رضا نیکخواه درباره این فیلم گفته است:

این فیلم را خیلی دوست دارم باور کنید در این فیلم یک جاهایی از دست در می رفت و لحظات طنزی را ایجاد می کرد.

 

رضا نیکخواه در قهوه تلخ

قهوه تلخ یک مجموعهٔ نمایش خانگی به کارگردانی مهران مدیری و به تهیه‌کنندگی مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان در ژانر طنزتاریخی است که در زمان پخش خود، به عنوان موفق‌ترین و پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت.

رضا نیکخواه که در آثار زیادی با مهران مدیری همکاری کرده است، در این سریال نقش نستر آقا خان، داموس الملک، خوابگذار و خزانه دار را ایفا کرده است.

غلامرضا نیکخواه

فیلمشناسی رضا نیکخواه

در ادامه این بخش از فرهنگ وهنر نمناک، به معرفی کامل آثار رضا نیکخواه در عرصه هنر می پردازیم.

فیلم های سینمایی رضا نیکخواه

رحمان 1400:منوچهر هادی، 1397

آینه بغل:منوچهر هادی، 1396

طهران تهران:داریوش مهرجویی، 1388

سریال های تلویزیونی رضا نیکخواه

چای نت:آرش تیمورنژاد، 1399

میانبر 2:1399

میانبر1:یزدان فتوحی وامیر نوری، 1398

دنگ و فنگ روزگار:جواد مزدآبادی، 1398

راه و بیراه:داود بیدل ، 1397

پنچری:برزو نیک‌نژاد ، 1396

قرعه:برزو نیک‌نژاد، 1395–1394

آقا و خانم سنگی :شاهد احمدلو، 1394

در حاشیه:مهران مدیری، 1394

روزهای بد، به‌در:سعید آقاخانی، 1392

نقطه سر خط:سعید آقاخانی، 1390

راه دررو:سعید آقاخانی، 1389

تله‌فیلم «خواب‌فروش»:شهاب عباسی، 1388

مرد دوهزارچهره:مهران مدیری ، 1387

بزنگاه:رضا عطاران، 1387

مرد هزارچهره:مهران مدیری ، 1386

آرزوهای شیرین:سیدوحید حسینی، 1386

زیر آسمان شهر - سری سوم:مهران غفوریان، 1381

زیر آسمان شهر سری دوم:مهران غفوریان، 1380

به‌همین سادگی:حامد عنقا، 1379

آغوش‌های خالی:وحید نیکخواه آزاد، 1378

جنگ 77:مهران مدیری، 1376

پرواز 57:مهران مدیری ، 1372

نوروز 72:داریوش کاردان، 1372–1371

غلامرضا نیکخواه

 

رضا نیکخواه در شبکه نمایش خانگی

ساخت ایران 3:بهمن گودرزی، 1401

جیران:حسن فتحی ، 1400

جوکر:احسان علیخانی، 1400

نیسان آبی:منوچهر هادی، 1400

عطسه:مهران مدیری ، 1394

شوخی کردم:مهران مدیری، 1392

ویلای من:مهران مدیری، 1391

چشماتو نبند:مجتبی چراغعلی، 1390

قهوه تلخ:مهران مدیری، 1390–1389

کت تنگ:آرمین و آبتین حشمتی، 1389


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9g6x