پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/01 06:21
مدیر مجموعه هفت ایوان شیراز مطرح کرد:
کد خبر: 21499

هفت ایوان؛ باغ ارم دیگری در شیراز

مدیر مجموعه هفت ایوان با بیان اینکه نوسان‌های رو به افزایش نرخ ارز و کاهش سفرهای خارجی موجب بهبود ظرفیت‌های گردشگری داخلی شده است،‌ گفت: هفت ایوان باغ ارم دیگری در شیراز است و با درختان زیبا و مساحت زیاد و سرسبزی زیاد محیطی خانوادگی است که می‌تواند در کنار موزیک زنده لحظاتی مفرح را برای افراد خانواده‌ها فراهم کند.

 

نادر اصغری، مدیر مجموعه هفت ایوان در نشستی خبری با بیان اینکه ساخت هفت ایوان حدود 5 سال به طول انجامیده است، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا موجب شد تا راه‌اندازی این مجموعه به تعویق بیفتد و اکنون حدود یک ماه است که راه‌اندازی شده است. ایده‌ها و برنامه‌های زیادی هم برای ارتقای هفت ایوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هفت ایوان و لوکیشن مختلف در مجموعه «هفت ایوان» ساخته شده است، تصریح کرد: انواع غذاهای مختلف در ایوان‌های مختلف این مجموعه سرو می‌شود و هدف ما از ساخت این مجموعه آن بوده است که گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از محیط مفرح این مجموعه استفاده کنند. می‌توان گفت هفت ایوان باغ ارم دیگری در شیراز است و با درختان زیبا و مساحت زیاد و سرسبزی زیاد محیطی خانوادگی است که می‌تواند در کنار موزیک زنده لحضاتی مفرح را برای افراد فراهم کند.

هفت ایوان شیراز

نادر اصغری با اشاره به نوسان‌های نرخ دلار و سایر ارزها و تاثیراتی که بر میزان سفرهای خارجی خانوارها داشته است، خاطرنشان کرد: این فرصت ظرفیتی برای گردشگری داخلی است و مجموعه هفت ایوان نیز می‌تواند پذیرای خانواده‌ها باشد تا از فضای زیبای این مجموعه استفاده کنند و ما نیز از این شرایط خرسند هستیم.

برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران خارجی

مدیر مجموعه هفت ایوان تصریح کرد:‌ برنامه‌های جذابی نیز برای گردشگران خارجی پیش‌بینی کرده‌ایم که به تدریج اجرایی می‌شود.کارکنان مجموعه هفت ایوان حدود 100 نفر هستند که برخی از آنها به زبان‌های مختلف تسلط دارند تا بتوانند راهنمای گردشگران خارجی باشند.

وی ادامه داد: طی این مدت مهمانان خارجی بسیاری از مجموعه ما بازدید کرده‌اند که تصاویر و فیلم‌های مختلفی از مجموعه ما تهیه کرده‌‌اند. فرصت چشیدن غذاهای سنتی ایران در این مجموعه برای گردشگران خارجی فراهم شده و اعلام کردند که در کل طول سفرشان در ایران، لذیذترین غذاها را در این مجموعه میل کرده‌اند.

رونق گردشگری داخلی موجب بی‌نیازی به سفرهای خارجی می‌شود

نادر اصغری با تاکید براینکه رونق گردشگری داخلی موجب بی‌نیازی مردم به سفرهای خارجی می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ به منظور ارتقای این مجموعه برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است و آقای عبدالرضا ستوده شریک و مدیر دیگر این مجموعه هم با کمک باکیفیت‌ترین مواد اولیه بهترین و خوش‌طعم‌ترین غذاها را تهیه می‌کنند. ما مایل هستیم که 100 نفر شاغل مستقیم و 500 شاغل غیرمستقیم این مجموعه شغل پایدار داشته باشند واین همان تاکیدی است که مقام معظم رهبری بر موضوع اشتغال و کارآفرینی در کشور دارند.

وی درباره مهمترین ویژگی‌های مجموعه هفت ایوان گفت:‌ هر گردشگر مطابق با ویژگی و طبعی که دارد نوعی از نشیمن را در مجموعه‌های گردشگری می‌پسندد. برخی نشستن روی زمین یا آلاچیق را بیشتر قبول دارند و مطابق با تفاوت‌های سنی افراد خانواده امکان استفاده از نشیمن کلاسیک و سنتی یا مبلمان در این مجموعه فراهم است.

هفت ایوان شیراز

هفت ایوان فرصتی برای پیاده‌روی و سلامت بیشتر افراد خانواده

نادر اصغری با اشاره به راهروها و پیاده‌روهای بزرگ این مجموعه گفت: برخی از افراد ممکن است تنها برای پیاده‌روی و نوشیدن چای به این مجموعه بیایند و در این فرصت این امکان را دارند که به منظور سلامتی خود قدمی هم بزنند و پیاده‌روی روزانه خود را انجام دهند.

مدیر مجموعه هفت ایوان تصریح کرد:‌ برای جذب روحیه مخاطب، هفت ایوان این مجموعه مطابق با علایق و سلایق یا سبک زندگی مختلف افراد، طراحی و اجرا شده است. کودکان بیشتر مایل به استفاده از فست فود و بزرگسالان مایل به خوردن غذای سنتی هستند و هفت ایوان چه به لحاظ غذایی و چه به واسطه فضا، تنوع زیادی دارد و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی درباره تخفیف‌های احتمالی برای گروه‌های خاص مانند دانش آموزان یا دانشجویان و سالمندان عنوان کرد: ما دعوتی از افراد خانه سالمندان با تخفیف‌های مناسب را در این مجموعه داشته‌ایم و از نظر امور خیریه فعالیت‌هایی انجام شده است.

نادر اصغری درباره طرح توسعه مجموعه هفت ایوان اظهار کرد:‌ طرح توسعه ما پینت‌کلاپ و طراحی تفریحاتی برای خانواده‌ها است تا خانواده‌ها که از صبح به این مجموعه آمده‌اند، بتوانند ساعات زیادی را حضور داشته باشند و با محدودیت زمانی هم مواجه نباشند. برخی از رستوران‌ها تایم 40 تا 90 دقیقه را برای حضور مشتریان در نظر می‌گیرند اما در مجموعه ما محدودیت زمانی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین افتتاح پارک بازی کودکان نیز در دستور کار است و چند لوکیشن نیز در این مجموعه وجود دارد که هنوز برای آن برنامه‌ریزی نشده است و با گذشت زمان مطابق با پیشنهادات مشتریان و دوستان توسعه این مجموعه اجرایی خواهد شد.

مدیر مجموعه هفت ایوان اظهار کرد:‌ تنها 40 روز است که هفت ایوان افتتاح شده اما بسیاری از همشهریان ما این مجموعه را می‌شناسند و نظر ما این است که تمرکز بیشتری برای جذب گردشگر خارجی صورت گیرد تا بتوان ایران و به ویژه شهر شیراز را به عنوان پایگاه فرهنگی به خارجی‌ها شناسایی کنیم.

وی با اشاره به حضور مهمانانی از قطر و سایر کشورها اظهار کرد:‌ ما نگاه ملی به این مجموعه داریم و به دنبال آن هستیم تا گردشگران خارجی هفت ایوان را به عنوان ظرفیت گردشگری ایران بشناسند و در جایی که بسیاری به زیان ایران سخن می‌گویند تلاشی برای جذب گردشگر به ایران باشیم. بسیاری از گردشگران در بازگشت به کشورهای خود تجربه‌های خوشایند خود را در فضای مجازی بازگو می‌کنند و تبلیغ دیگری برای ایران هستند.

وی درباره قرارداد با سازمان هواپیمایی و جذب گردشگر اظهار کرد: از مهمانانی که به مجموعه ما می‌آیند پیشنهاداتی دریافت می‌کنیم که می‌تواند در توسعه این مجموعه کارساز باشد و اکنون پیشنهاد شما نیز این جرقه را در ذهن ما روشن کرد که می‌توان به سراغ دفاتر هواپیمایی برویم و با آنها همکاری داشته باشیم.

اصغری خاطرنشان کرد:‌ حتما تبلیغات وسیعی برای جذب گردشگران ایرانی و خارجی خواهیم داشت. شیراز به واسطه تخت جمشید و حافظیه و شاهچراغ مقصد گردشگران خارجی است.

وی از مذاکراتی با سازمان گردشگری خبر داد و افزود: به زودی هفت ایوان این مجموعه به نام مکان‌های معروف شهر شیراز نام‌گذاری خواهد شد.

مدیر مجموعه هفت ایوان میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه را در فاز نخست و با احتساب دلار 14 هزار تومانی، 13 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با محاسبه دلار 30 هزار تومانی، سرمایه‌گذاری این مجموعه حدود 60 میلیارد تومان است و روزانه سیر شاهد صعودی مشتریان به این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه برندینگ این مجموعه نیز در حال انجام است از تبلیغات محیطی و شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام خبر داد و افزود:‌ فضای مجازی دامنه گسترده‌ای دارد و در تلاش هستیم تا در زمینه شناسایی این مجموعه از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم و اقداماتی مهمی انجام دهیم.

نادر اصغری از آموزش نیروهای انسانی نیز خبر داد و افزود: برخی از کارکنان مطابق با کاری که در هفت ایوان انجام می‌دهند تحت آموزش قرار می‌گیرند.

عبدالرضا ستوده یکی دیگر از مدیران مجموعه هفت ایوان نیز در ادامه این نشست عنوان کرد:‌ یکی از اقدامات ما در مجموعه هفت ایوان قدردانی از کادر سلامت بوده است و طی مراسمی از 500 نفر از این عزیزان در این مجموعه قدردانی صورت گرفت.

وی درباره نوع غذاهایی که در هفت ایوان سرو می‌شود، اظهار کرد: غذاهای سنتی،‌شاندیزی و فست‌فود انواع غذاهایی هستند که در این مجموعه سرو می‌شوند و البته برنامه‌هایی برای سرو انواع غذاهای خارجی نیز وجود دارد.

هفت ایوان می‌تواند یکی از مجموعه‌های تفریحی و گردشگری مهم در کشور بدل شود

عبدالرضا ستوده با بیان اینکه این مجموعه حدود 12 هزار متر مربع است و بزرگترین مجموعه رستورانی در جنوب کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد:‌ رستوران سنتی،‌استیج، بخش‌های تفریحی از جمله بخش‌های هفت ایوان است که اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد این مجموعه می‌تواند یکی از مجموعه‌های تفریحی و گردشگری مهم در کشور بدل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این مجموعه تا چه میزان می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند، تصریح کرد:‌ این مجموعه آمادگی زیادی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و با وجود افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های موجود ما تاکنون در جذب گردشگر موفق بوده‌ایم.

عبدالرضا ستوده درباره سرانه سبز بالای مجموعه هفت ایوان گفت:‌ در جنوب کشور ممکن است مشابه این مجموعه وجود داشته باشد اما سبک آن متفاوت است و ما برنامه‌هایی برای استفاده از فناوری‌ها در این مجموعه داریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488zak