جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/29 10:43
قیمت بنزین
کد خبر: 21273

آخرین خبر از قیمت بنزین | بنزین گران می شود؟

قیمت بنزین تغییر نمی کند. دولت هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین ندارد.

در طرح جدید و آزمایشی سهمیه بندی بنزین، نرخ بنزین ثابت می ماند. زیرا افزایش قیمت بنزین قیمت کالاهای دیگر را نیز بالا می برد. بنزین چند سالی است که از سوی دولت به صورت سهمیه بندی در کارت سوخت واریز می شود.

«علی فروزنده» در رابطه‌ با اینکه وزارت نفت برنامه‌ای برای جمع‌کردن کارت‌های سوخت جایگاه‌داران ندارد، گفت: ما ترجیح می‌دهیم مردم با کارت سوخت خودشان بنزین آزاد را مصرف کنند.

قیمت بنزین

وی در خصوص اخبار واصله در این راستا گفت: باید بررسی کنیم که آیا گزارش جدی در تهران و کرج وجود دارد یا خیر؟.

فروزنده در واکنش به درج بنر این خبر در یکی از جایگاه‌های سوخت کرج، گفت: به جایگاه‌ها ابلاغ شده که اجازه جمع‌آوری کارت‌های سوخت را ندارند. مردم در صورت مشاهده تخلف، به شرکت پخش فراورده‌های نفتی گزارش دهند تا حتماً بررسی و رسیدگی شود.

قیمت بنزین

سخنگوی وزارت نفت همچنین در خصوص صف‌های طویلی که در مرزها برای سوخت‌گیری ایجاد می‌شود، گفت: این صف‌ها موجب آزار مردم شده است.

دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین و سهمیه ندارد

وی با بیان اینکه در مرزها به دلیل اختلاف قیمت بنزین، مردم با کارت جایگاه‌داران بنزین آزاد می‌زنند و چند کیلومتر آن‌سوتر این بنزین را به فروش می‌رسانند، بیان کرد: ممکن است شورای تأمین استان یا مراجع این چنینی برای بازه‌های محدودی خواسته باشد از کارت جایگاه به‌صورت موقت استفاده نشود.

فروزنده بار دیگر تاکید کرد موضوع عدم اجازه مردم برای استفاده از سوخت جایگاه بنزینی در کرج را نیز پیگیری خواهد کرد و مردم نیز می‌توانند با شماره تماس ۵ رقمی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

سخنگوی وزارت نفت در خصوص واقعی شدن قیمت انرژی اظهار کرد: بنزین اثرات روانی بر جامعه دارد که شامل تفاوت قیمت و تأثیر آن بر قیمت‌هاست. این مسئله حسی نامطلوب به مردم انتقال می‌دهد، لذا دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه و افزایش نرخ ندارد.

فروزنده در انتها تاکید کرد: دولت هر برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد، با مردم در میان می‌گذارد.

قیمت بنزین تغییر نمی‌کند

قیمت بنزین

وزیر نفت با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر خود به آمریکای لاتین، گفت: قطعاً در بحث صادرات نفت تحول خوبی ایجاد خواهد شد.

به گزارش مهر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در رابطه با برنامه ایران برای افزایش فروش نفت با توجه به کاهش خرید نفت از ایران توسط چین و گرایش به سمت روسیه، اظهار داشت: خوشبختانه ما کاهشی در بحث خرید نفت نداشتیم و هر روز هم پیگیر هستیم و مشتریان، بازارها و ظرفیت‌های جدید را پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سفر اخیر من به آمریکای لاتین، سفر خوبی بود و خوشبختانه در این سفر نیز بازارهای خوبی هم در بحث صادرات نفت و هم در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی و هم‌چنین استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های این کشورها پیدا کردیم و قطعاً در بحث صادرات نفت تحول خوبی ایجاد خواهد شد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، بحث افزایش قیمت بنزین وجود ندارد، گفت: همان‌طور که آقای رئیسی اشاره کردند در بحث نان، دارو و بنزین هیچ تغییر قیمتی نخواهیم داشت و در دستور کار نیست.

اوجی در پایان در رابطه با ثبت اموالش در سامانه ثبت اموال مسئولان و مدیران رده بالا گفت: من اموالم را ثبت کرده‌ام، اما این‌که قابل رؤیت هست یا نه را نمی‌دانم.

تغییری در قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت

سید مسعود میرکاظمی گفت: هیچ تغییری در قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سنوات گذشته برای کاهش هزینه‌ها خلقِ پول می‌کردند که استقراض باعث افزایش نقدینگی و ایجاد تورم می‌شود که جلوی آن را گرفتیم و از لحاظ مصارف و مخارج اجازه خلق پول نداریم.

به گفته او، هیچ تغییری در قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت.

سید مسعود میرکاظمی می گوید نان سنتی هم همان شکل سابق ادامه خواهد یافت، اگر طرحی در جایی اجرا می‌شود، به معنی این نیست که در کل کشور اجرا می‌شود.

او به تامین یارانه دارو اشاره کرد و گفت: در این راستا، ارز مورد نیاز در اختیار واردکنندگان دارو و گندم قرار می‌گیرد و در خصوص سایر نهاده‌ها هم ارز نیمایی داده می‌شود و در زمینه واردات محدودیتی نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در دیدار با مردم و فعالان اقتصادی اردستان، نکات و مشکلات آنان مطرح شد و تلاش می‌شود، گفت: مهمترین مسئله این شهرستان بهبود وضعیت راه ها، تأمینِ آبِ شربِ پایدارِ روستایی و ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان است.

به گفته او اینجا در خصوص اشتغال، کسی مراجعه نکرد، در صورتی که در شهرستان‌های دیگر، بخش زیادی از وقت به بحث درخواست اشتغال اختصاص می‌یابد.

حضور در جلسه شورای اداری اردستان از دیگر برنامه‌های سفر نماینده عالی دولت به این شهرستان است.

اصلاح قیمت بنزین اصلا مطرح نیست

محمد مخبر گفت: بحث اصلاح بنزین اصلا مطرح نیست و خسارت متروپل نیز از محل توقیف اموال مالک جبران می شود.

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح قیمت بنزین در دستور کار است گفت که این کار اصلا انجام نخواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36exd9