پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/26 02:53
طناز طباطبایی | ثروت طناز طباطبایی
کد خبر: 21069

بریز و بپاش لاکچری طناز طباطبایی برای عشق جدیدش | ثروت طناز طباطبایی چقدر مگه؟

طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلوزیون با ثروتی تمام نشدنی

به گزارش رصد ورزشی: طناز طباطبایی بازیگر مطرح ایرانی است. طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران است این بازیگر لیسانس کارگزدانی تئاتر دارد. طناز طباطبایی مجرد است و ازدواج نکرده است. طناز طباطبایی علاقه زیادی به نقاشی دارد و در اوقات فراغت خود به گالری های نقاشی رفته و خود نیز نقاشی میکشد. وی نیز گیتاریست حرفه ای می باشد.

بیوگرافی کامل و زندگی هنری طناز طباطبایی

نام :طناز

نام خانوادگی :طباطبایی

تاریخ تولد :20 اردیبهشت 1362

محل تولد :تهران

تحصیلات :فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر

زمینه فعالیت :بازیگر

وضعیت تاهل :مجرد

زندگی شخصی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز می باشد.

این بانوی هنرمند در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده است، پدر ایشان در عرصه تجارت بسیار موفق بوده و در زمینه ی موسیقی نیز فعالیت دارد.

او تنها یک خواهر کوچک‌تر از خود بنام لیلا دارد که در سینما هیچ فعالیتی نداشته و مترجم زبان است. طناز طباطبایی عاشق مادرش بوده و بسیار وابسته اوست.

این بانوی هنرمند هیچ نسبتی با بهنوش طباطبایی و مرحوم علی طباطبایی ندارد.

 وضعیت ازدواج و همسر طناز طباطبایی

طناز طباطبایی ازدواج نکرده و مجرد می باشد. او قبل از سی سالگی ازدواج را موجب محدودیت فعالیت هنری و عدم موفقیت کاری می دانست اما بعد از سی سالگی به زندگی مشترک فکر می کند و ازدواج سنتی را بیشتر می پسندد.

در سال های پیش با انتشار عکسی از طناز طباطبایی ، شائبه حاملگی او به وجود آمد که این حواشی شایعه ای بیش نبوده و دروغ فضای مجازی می باشد.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در زمینه موسیقی و نقاشی 

طناز طباطبایی به جز بازیگری در عرصه موسیقی نیز تبحر دارد و گیتار می نوازد و در کنار آن نقاشی می کشد.  او در اوقات فراغت به گالری های عکاس و نقاشی می رود، کتاب می خواند و فیلم می بیند.

خانم طباطبایی همیشه پوشش ساده ای داشته و پارچه های پر زرق و برق را نمی پسندد. او دوستان اندک و گزیده ای دارد و زیاد آدم معاشرتی نیست اما در رفاقت فوق‌العاده صبور و همراه است و وفاداری را نسبت به دوستانش به حد کمال می رساند.

ورود طناز طباطبایی به عرصه هنر

طناز طباطبایی در 18 سالگی(سال 1380) با شرکت در کلاس های آزاد بازیگری هیوا برای بازی در سریال جوانی به کارگردانی سعید سلطانی انتخاب شد و اولین تجربه بازیگری حرفه ایش را بدست آورد.

این بانوی هنرمند در 21 سالگی (سال 1383) در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی به سینما راه یافت. او با سریال میوه ممنوعه در سال 85 با نقش غزاله که جز نقش های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی هایش را به چالش کشید. 

در سال 1388 اولین تندیس نقش مکمل زن از جشن منتقدان سینما را برای فیلم صداها دریافت کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی های خودش را نشان داد و با سریال پرانتز باز ، نامزد جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شد.

طناز طباطبایی با بازی درخشانش در فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند در سال 1393 برنده لوح تقدیر و جوایزی از جشنواره های بین المللی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن شد. 

تجربه تئاتر طناز طباطبایی

طناز طباطبایی تجربه بازی در تئاتر را نیز دارد.

این بانوی موفق بازیگری در مورد تئاتر می گوید :

فضای تئاتر نسبت به سینما به من اجازه تجربه بیشتری می دهد اما علاقه خودم سینماست و عاشق پرده نقره ایم.

طناز طباطبایی

مروری بر فیلم های طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در بی رویا

فیلم بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری به تهیه کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی است که در چهلمین جشنواره فجر حضور داشت. این اثر در ژانر درام اجتماعی تولید شده و مواجهه‌ رویا را با دختری بی‌نام ‌و نشان به تصویر می کشد که آغازی برای اتفاقاتی عجیب در زندگی رویا و بابک است. 

طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، رضا داودنژاد، مائده طهماسبی ، تیام کرمانیان و... در این اثر به هنرمندی پرداخته‌ اند. 

در این فیلم طناز طباطبایی در نقش رویا درخشیده است “رویا” زن جوانی است که  با همسر خود بابک (صابر ابر) قصد مهاجرت از ایران را دارند. او دو هفته پیش از مهاجرت با دختری بی‌نام و نشان مواجه می‌شود که حضور دختر در زندگی آنها به اتفاقاتی عجیب منجر شده و هویت رویا را دچار دگرگونی می‌ سازد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن در چهلمین جشنواره فیلم فجر به طناز طباطبایی برای ایفای نقش در فیلم «بی رویا» رسید.

طناز طباطبایی درهیس! دخترها فریاد نمی‌زنند

هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند فیلمی به نویسندگی و کارگردانی پوران درخشنده است. در این فیلم طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، جمشید هاشم‌پور، ستاره اسکندری، فرهاد آئیش و هادی مرزبان به هنرمندی پرداخته‌اند.

این فیلم دربارهٔ زندگی دخترک تنهایی به نام شیرین با بازی طناز طباطبایی است که بی توجهی و سهل انگاری پدر و مادرش در کودکی، واقعه ای را برای او رقم می زند که زخمش سال ها بر روح او باقی می ماند و همهٔ زندگی اش را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

شیرین در بزرگسالی بعد از دو نامزدی ناموفق عاشق مردی می شود اما زمان پیش از ازدواج مردی را می‌بیند که قصد تجاوز به دختر کوچکی دارد، شیرین دختر کوچک را فراری می‌دهد و مرد را به قتل رسانده و دستگیر می شود. 

بازی طناز طباطبایی چنان تاثیرگذار می باشد که اگر به تماشای این فیلم بنشینید، محال است آن را فراموش کنید. نشریه معتبر ورایتی ایالات متحده آمریکا از این فیلم تمجید کرده است. 

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در شنای پروانه

شنای پروانه فیلمی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی است که در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و جوایز مختلفی را از آن خود کرد.

در این فیلم امیر آقایی ، جواد عزتی ، طناز طباطبایی ، مه لقا باقری ، پانته آ بهرام و علی شادمان به هنرمندی پرداخته‌اند.

شنای پروانه، روایتگر داستان زنی به نام پروانه است که فیلم شنای او در فضای مجازی پخش شده و به دست همسرش کشته می شود. طناز طباطبایی نقش پروانه را در این اثر ایفا می کند که فیلم شنای او در فضای مجازی پخش شده و هاشم (امیر آقایی) همسر او به خاطراین اتفاق به همراه نوچه‌هایش برای انتقام‌جویی به استخر رفته و مشغول تخریب آن است.

پروانه (طناز طباطبایی) به گاراژ صافکاری برادرشوهرش حجت (جواد عزتی) می‌رود و از او می‌خواهد تا جلوی همسرش را بگیرد. در راه بازگشت از استخر، هاشم پروانه را با ضرباتی می‌کشد و... .

طناز طباطبایی برای حضور در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر شد.

طناز طباطبایی در ویلایی‌ها

ویلایی‌ها فیلمی به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که برای نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و جوایز مختلفی را کسب کرد.

این فیلم با موضوع دفاع مقدس است و برخلاف فیلم های در ژانر دفاع مقدس، تنها به رشادت های مردان در 8 سال مقاومت ایران نمی پردازد و نقش زنان و همسران رزمندگان را در دوران 8 سال دفاع مقدس به تصویر می کشد.

طناز طباطبایی در این مجموعه در نقش سیما، زنی که شوهرش در جبهه  به سر می برد، ظاهر شده است. سیما زنی است که برای پس گرفتن بچه هایش از عزیز خانم (مادر همسرش) و بردن آنها به خارج از کشور به ویلا می آید اما ماجراهایی در این مدت رخ میدهد و... .

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در خشم و هیاهو

خشم و هیاهو فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی است که در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد.

طناز طباطبایی ، نوید محمدزاده ، سعید چنگیزیان ، بهناز جعفری ، رضا بهبودی ، بهزاد عمرانی و رعنا آزادی ور بازیگران اصلی این فیلم هستند.

خشم و هیاهو داستانی جنایی و پیچیده از زندگی یک خواننده به نام خسرو را به تصویر می‌کشد. طناز طباطبایی در این فیلم نقش حنا سرافراز را بر عهده دارد، زنی که وارد رابطه پنهانی با خسرو پارسا خواننده مشهور پاپ (نوید محمدزاده) می شود. او پس از خودکشی ناموفق و قطع نخاع تینا همسر خسرو پارسا به عنوان پرستار خصوصی به خانه او وارد می شود اما مدتی بعد تینا در تخت خود به طرز فجیعی به قتل می رسد و حنا به عنوان قاتل بازداشت می شود، در حالی که می‌گوید قاتل نیست.

طناز طباطبایی در یاغی

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی،یکی از سریال های جدید در نمایش خانگی است که در طناز طباطبایی و پارسا پیروزفر از بازیگران اصلی آن می باشند.

طناز طباطبایی

فیلم های سینمایی طناز طباطبایی

دیشب باباتو دیدم آیدا:رسول صدرعاملی،1383

چهارانگشتی :سعید سهیلی، 1385

دماغ :فرزاد مؤتمن،1386

جعبه موسیقی :فرزاد مؤتمن، 1386

شب زده:فرزاد مؤتمن،1386

میزاک:حسینعلی لیالستانی، 1387

پسر تهرانی:کاظم راست‌گفتار،1387

صداها:فرزاد مؤتمن،1387

شیرین:عباس کیارستمی،1387

طهران تهران:مهدی کرم پور،1388

مرهم :علیرضا داودنژاد،1389

سرسپرده    :بهمن گودرزی،1389

پریناز:بهرام بهرامیان، 1389

گزارش یک جشن:ابراهیم حاتمی کیا ، 1389

نارنجی پوش:داریوش مهرجویی ،1390

هفتم:مسعود قراگزلو،1390

هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند:پوران درخشنده، 1390 

قطعه‌ای از سکوت:آریانا رستمی،1392

ساکن طبقه وسط:شهاب حسینی،1392

پنجاه قدم آخر:کیومرث پور احمد،1392

آرایش غلیظ :حمید نعمت‌الله،1392

رخ دیوانه:ابوالحسن داوودی ،1393

مرگ ماهی :روح‌الله حجازی ،1393

بیست هفته :مسعود قراگزلو،1394

خشم و هیاهو:هومن سیدی ،1394

اروند:پوریا آذربایجانی،1394

اردتمند؛ نازنین، بهاره و تینا :عبدالرضا کاهانی،1395

ویلایی‌ها:منیر قیدی،1395

میلیونر میامی :مصطفی احمدی،1395

طلا:پرویز شهبازی،1397

روسی:امیرحسین ثقفی،1398

شنای پروانه :محمد کارت،1398 

خورشید :مجید مجیدی، 1398

بی‌رویا :آرین وزیردفتری،1399

طناز طباطبایی

سریال های تلویزیونی طناز طباطبایی

ذبیح :عباس مرادیان، 1379

جوانی :سعید سلطانی، 1380

رانت خوار کوچک:حسین سهیلی زاده، 1382

در چشم باد:مسعود جعفری جوزانی، 1385

میوه ممنوعه:حسن فتحی، 1386

پرانتز باز :کیومرث پوراحمد، 1388

کلاه قرمزی 92:ایرج طهماسب، 1392

نیما رئیسی و طناز طباطبایی

نیما رئیسی و طناز طباطبایی در سریال میوه ممنوعه

طناز طباطبایی در نمایش خانگی

قلب یخی (فصل سوم):سامان مقدم، 1391

شاهگوش :داوود میرباقری، 1392

یاغی:محمد کارت، 1400

طناز طباطبایی در شاهگوش

طناز طباطبایی و علیرضا جعفری در شاهگوش

طناز طباطبایی در تئاتر

درس:داریوش مهرجویی، 1390

کمی بالاتر:آروند دشت آرای، 1390

تن‌تن و راز قصر مونداس:آروند دشت آرای، 1391

باغبان مرگ:آروند دشت آرای، 1392

نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه:کیومرث مرادی، 1395

تروما:افسانه ماهیان،1397

جنایات و مکافات:رضا ثروتی، 1398    

طناز طباطبایی

جوایز و افتخارات طناز طباطبایی

نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر،صداها،1387

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در سومین جشن منتقدان، صداها،1388

نامزد بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی، پرانتز باز (سریال)،1388

برنده دیپلم افتخار از سوی پنجمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، مرهم،1390

برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در سنندج، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1391

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در کرمانشاه، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1391

برنده لوح تقدیر و جوایزی از سوی جشنواره زنان مستقل آمریکا به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1392

برنده لوح تقدیر و جوایزی از جانب جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1393

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر،رخ دیوانه، 1393

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، خشم و هیاهو،1394

برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن انجمن منتقدان سینمای ایران، ویلایی ها، 1396

برنده تندیس بهترین بازیگر زن برای فیلم ویلایی ها در جشنواره فیلم یزد، ویلایی ها، 1396

برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شنای پروانه ، 1398

برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، بی رویا، 1400


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xq6bz