پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/20 07:38
سارقان بانک ملی
کد خبر: 20614

دستگیری هیجانی سارقان بانک ملی | اموال مسروقه مردم کجاست؟

دادستان تهران، گفت: ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی که ۱۰ نفر از آن‌ها در داخل و ۳ نفر خارج از کشور بودند، دستگیر شدند.

سارقان بانک ملی دستگیر شدند. سارقان بانک ملی 13 نفر بودند. سارقان بانک ملی ۱۰ نفر از آن‌ها در داخل و ۳ نفر خارج از کشور بودند. سارقان بانک ملی مقادیر زیادی از اموال مسروقه را به خارج از کشور بردند.

سارقان بانک ملی

علی صالحی دادستان تهران گفت: ۱۳ نفر از متهمان سرقت بانک ملی دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از متهمان در تهران و شمال کشور دستگیر شدند، عنوان کرد: ۳ نفر از سارقان متواری در کشور همسایه دستگیر شدند.

سارقان بانک ملی

دادستان تهران عنوان کرد: مقادیر زیادی از اموال مسروقه در فرودگاه امام خمینی (ره) در ماشینی که توسط متهمان تهیه شده بود و مقادیری در تهران کشف شد.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران جزییاتی بیشتر از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی را تشریح کرد و گفت: از ساعات اولیه روز دوشنبه پلیس مطلع شد که این سرقت به وقوع پیوسته و بلافاصله بعد از اطلاع و بازدید از صحنه، کار پلیس شروع شد.

و با تشکیل چند تیم ویژه از مجرب‌ترین کاراگاهان طرح عملیات ویژه ما برای به دست آوردن ردپای سارقان، شناسایی آنها، نحوه سرقت و دستگیری آغاز شد.

سارقان بانک ملی

وی با بیان این‌که با تلاش شبانه‌روزی پلیس در کمتر از ۴۸ ساعت سارقان شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: یک الی دو روز است که این افراد دستگیر شده‌اند که البته تعدادی از آن‌ها در داخل کشور و تعدادی به خارج کشور متواری شده بودند که دستگیر شده‌اند.

رحیمی اضافه کرد: بخش اعظمی از اموال مسروقه مردم با لطف خدا و تلاش ماموران پلیس کشف شد و البته کار ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: پلیس با اقتدار، توانمندی و استفاده از تجارب در کمترین زمان ممکن سارقان و مرتبطان آن‌ها را دستگیر و بخش زیادی از اموال مسروقه را کشف کرد که البته کار ادامه دارد.

نحوه سرقت از بانک ملی

وی در مورد نحوه سرقت نیز گفت: متاسفانه یکی از مشکلات این است که همه دستگاه‌ها به خصوص بانک که عملیات‌های سنگین بانکی هم دارد در برخی موارد کمترین توجه را به سامانه‌های ایمنی می‌کند. و یکی از عواملی که سبب تحریک سارقان شد که دست به این اقدام خبیثانه بزنند زمینه‌ای بود که از بابت بی‌توجهی به ایمنی و امنیت فراهم شده بود.

رحیمی اضافه کرد: یک ماه قبل کارشناسان پلیس از این بانک بازدید کردند و تمام موارد عدم امنیت را ثبت، صورت جلسه و به مدیران‌اش تذکر داده بودند، اما اقدامی در این زمینه نشد.

عوامل بانک جزو دستگیرشدگان نیستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا از کارمندان بانک نیز جزو دستگیرشدگان بودند، اظهار کرد: تا الان خیر و عوامل زحمت‌کش بانک دخالت مستقیمی در این زمینه نداشتند، اما قصور‌هایی در خصوص مباحث امنیتی داشتند که دو نفر از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

وی در پایان افزود: به شهروندانمان اعلام می‌کنم که پلیس بدون کمترین سرنخی کارش را آغاز کرد و در کمتر از ۴۸ ساعت به تمام زوایای پیدا و پنهان این سرقت دست یافت و اگر چند روزی بیشتر طول کشید به دلیل این بود که باید عوامل دستگیر و اموال کشف می‌شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9bov