پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/16 06:36
افزایش حقوق بازنشستگان
کد خبر: 20329

معوقات افزایش حقوق بازنشستگان کی پرداخت می‌شود؟

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از خرداد ماه اعمال و پرداخت خواهد شد .

به گزارش رصداقتصادی : افزایش حقوق بازنشستگان سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است . افزایش حقوق بازنشستگان حرف و حدیث های زیادی نیز داشته است . افزایش حقوق بازنشستگان سوالاتی نیز داشت که در ادامه می خوانید .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام این خبر که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از خرداد ماه اعمال و پرداخت خواهد شد، درباره زمان پرداخت معوقات دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه نیز گفت: خرداد ماه احکام جدید صادر می‌شود و در تیر، معوقه فروردین و در مرداد، معوقه اردیبهشت را پرداخت خواهیم کرد.

عبدالملکی در ادامه به مقایسه روند افزایش حقوق‌ها در سنوات گذشته پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته رعایت عدالت در حقوق‌ها رخ نمی‌داده است به عنوان مثال حقوق فردی که ۲۰ میلیون تومان بوده دریافتی اش با افزایش سنواتی به ۲۵ میلیون تومان می‌رسیده، اما حقوق فردی که سه میلیون تومان دریافتی داشته کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کرده است.

وی درباره افزایش مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: آنهایی که حداقل بگیر هستند که مشخص شد و ۵۷.۴ درصد افزایش می‌یابد و حق عائله‌مندی و غیره هم به آن افزوده می‌شود. اما برای کسانی که از حداقل بالاتر هستند عدد ۱۰ درصد افزایش را داریم، اما چون بازنشستگان تأمین اجتماعی میزان دریافتی‌شان از صندوق‌های دیگر کمتر است دولت تصویب کرد علاوه بر آن ۱۰ درصد، یک مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان نیز درنظر گرفته شود که مختص کسانی است که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. مثلاً کسی که حقوقش با افزایش ۱۰ درصدی به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده، ۱۵۰ هزار تومان دیگر افزوده می‌شود تا به ۱۰ میلیون تومان برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ay9wy