پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/08 02:15
کتایون ریاحی | ماجرای کتایون ریاحی
کد خبر: 20105

کتایون ریاحی به افشا تجاوزی که بهش شده پرداخت | ماجرای کتایون ریاحی چیست

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلوزیون کشورمون به افشا گری موضوع تجاوزی که بهش شده است پرداخت

به گزارش رصد ورزشیکتایون ریاحی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از سعید پورصمیمی در اینستاگرام خود، این بازیگر و کارگردان پیشکسوت را به صورت تلویحی به سوء استفاده یا آزار جنسی متهم کرد، اگر چه به طور مستقیم اشاره ای به نام و این اتهام نکرده است. کتایون ریاحی بعد از انتشار این عکس ها با انتشار استوری دیگر از تمام زن ها خواست تا حامی او باشند.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی

در ماه‌های گذشته زنان سینماگر ایران نام‌های بزرگی را با اتهامات سوء استفاده یا آزار جنسی گره زده‌‌اند. در تازه‌ترین افشاگری در این راستا، کتایون ریاحی عکسی از سعید پورصمیمی را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد که روی آن ضربدر بزرگ قرمز رنگی کشیده بود و صفحه ۸۰۰ زن را رویش تگ کرده بود. این صفحه اینستاگرامی به فعالیت‌های ۸۰۰ زن امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت جنسی و جنسیتی در سینما و تئاتر ایران می‌پردازد.

این تصویر بدون هیچ توضیحی در صفحه خانم ریاحی منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. این در حالی است که سعید پورصمیمی این روزها در کنار ترانه علیدوستی، یکی از پنج زن سینماگری که نمایندگی جنبش زنان علیه تجاوز و آزار در سینمای ایران را بر عهده گرفته است، برای بازی در فیلم برادران لیلا در جشنواره کن حضور دارند. از طرفی فرهاد اصلانی، یکی دیگر از بازیگران این فیلم نیز از متهمان به آزار جنسی است.

سعید پورصمیمی که همواره در نقش های مکمل سینمایی خوش می‌درخشد، برای بازی در فیلم «برادران لیلا» آخرین ساخته سعید روستایی، در جشنواره کن حاضر شده و هنوز واکنشی به این اتهام نشان نداده است.

ماجرای استوری ترانه علیدوستی با فرهاد اصلانی

یکی دو روز پیش ترانه علیدوستی در جریان اکران فیلم برادران لیلا در جشنواره کن تصویری از صفحه فرهاد اصلانی را در استوری اینستاگرامش بازنشر کرد که با واکنش‌های منفی از سوی کاربران مواجه شد. علیدوستی سپس پستی در صفحه‌اش منتشر کرد و به خاطر این عکس از راویان، فعالان و مخاطبین این جنبش عذرخواهی کرد.

کتایون ریاحی

ترانه علیدوستی در پست عذرخواهی خود نوشت:

می‌دانم بازنشر این استوری که در واقع «تصویر بلیط و اعلان‌ روزانه فیلم برادران لیلا» است و صرفا روایت تصویری از فستیوال کن بوده است، موجب آزردگی برای راویان، امضاکنندگان بیانیه و بسیاری از دغدغه‌مندان برابری جنسیتی شده است.

ضمن پایبندی بر اصول مندرج در بیانیه و درک وظیفه سنگینی که بر دوش من نهاده شده است امیدوارم عذرخواهی من را پذیرا باشید. من با مسئولیت پذیری تمام آماد‌ه‌ام که هر خسارت روحی که به راویان وارد شده را جبران کنم.

کتایون ریاحی

بیوگرافی سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی متولد اسفند ۱۳۲۲ در تهران، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر است. او در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده و از سال ۱۳۴۰ وارد عرصه بازیگری شد. پورصمیمی به استاد بازی در نقش دوم معروف است و به باور بسیاری از منتقدان بازی او در این نقش‌ها چنان درخشان است که گاها بازی نقش اول فیلم را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. او همچنین به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی شناخته می‌شود. سعید پورصمیمی تاکنون برای بازی در فیلم‌ های ناخدا خورشید، پرده آخر و تحفه ها موفق به کسب سه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده است.

ماجرای خانوم طباطبایی

کتایون ریاحی با انتشار عکسی از 25 سال پیش خود این ماجرارو شروع کرد و خانوم طباطبایی نیز با انتشار عکسی از خود مهر تاییدی بر صحبت های خانوم ریاحی زد و خودش را نیز قربانی جنایت خطاب کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ay8ek