پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/01 02:31
ساعد سهیلی | ساعد سهیلی و هامون | ساعد سهیلی و گلوریا هاردی | گلوریا هاردی و هامون
کد خبر: 19957

ببینید| نظافت سرویس بهداشتی توسط ساعد سهیلی | صحبت های ساعد سهیلی و سختیای زندگیش

سختی های ساعد سهیلی برای بازیگر شدن. چای می‌ریختم و سرویس‌ها را نظافت می‌کردم

به گزارش رصد ورزشی: ساعد سهیلی بازیگر سینما و تلوزیون ایرانی است. ساعد سهیلی متولد 30 بهمن ماه 1366 در مشهد است. ساعد سهیلی از خانواده ای هنرمند زاده شده است و تمام اعضای خانوادش در هنر فعالیت دارند. ساعد سهیلی با گلریا هاردی ازدواج کرده است و حاصل ازدواجشان یک پسر است. ساعد سهیلی پس از بازی در فیلم لاتاری که به موضوع قاچاق جنسی در دبی می پرداخت به امارات متحده عربی ممنوع الورود شد. ببینیم صحبتای ساعد سهیلی راجب سختی های بازیگر شدنش را.

از کودکی عاشق بازیگری بودم و برای تست دادن به دفترهای مختلف سینمایی مراجعه می‌کردم، اما نقش‌های خیلی کوتاه به من پیشنهاد می‌دادند. سال ۱۳۸۷ برای سربازی به نیشابور اعزام شدم. در آنجا با یک فرد تهرانی آشنا شدم و جای خود را برای سربازی عوض کردم و به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفتم.  

او افزود: مسیر من تا آنجا خیلی دور بود. روزانه ۶ ساعت در راه بودم و کارم آنجا این بود که گردگیری انجام دهم، چایی بریزم، زباله‌ها را آتش بزنم و سرویس‌های بهداشتی را نظافت کنم.  یک روز که باید زباله‌ها را وسط بیابان آتش می‌زدم، نمی‌دانستم که در زباله مواد منفجره قرار دارد. یکدفعه آتش منفجر شد و حس کردم که صورتم سوخته است.

فرمانده اجازه داد که برای درمان از آنجا خارج شوم اما هیچ ماشینی آنجا من را سوار نکرد که به بیمارستان بروم و فریاد کشیدم که چرا هیچکس من را نمی‌بیند. پس از خدمت برای نقش اول یک فیلم انتخاب شدم. گمان می‌کنم که آن روز که با صورت سوخته فریاد زدم خدا صدایم را شنید. برای فیلمی که بازی کردم بهترین بازیگر جشنواره شدم و پس از آن فیلم گشت ارشاد را بازی کردم.

ساعد سهیلی

زندگی شخصی ساعد سهیلی

ساعد سهیلی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 30 بهمن 1366 در مشهد است. او دانشجوی انصرافی رشته گرافیک از دانشگاه آزاد می باشد.

خانواده ساعد سهیلی

ساعد سهیلی فرزند نویسنده و کارگردان سینما سعید سهیلی است. نام مادر ایشان مهناز منتظمی است که فعالیت هنری ندارد، او دارای یک برادر به نام سینا با نام هنری «سینا مهراد» و دو خواهر با نام های صبا و سارا است که هر سه از بازیگر سینما و تئاتر هستند.

سعید سهیلی متولد 1338 در خراسان، کارگردان است و فیلم های معروفی چون گشت ارشاد، چارچنگولی، کلاشینکف، شب برهنه و... از ساخته اوست.

ازدواج ساعد سهیلی

ساعد سهیلی چند سالی است که ازدواج کرده و متاهل است. او در سال 1391 وقتی به فستیوالی در پاریس دعوت شده بود با گلوریا هاردی آشنا شد و با هم ازدواج کردند. گلوریا هاردی از مادری شیرازی و پدری فرانسوی متولد و بزرگ شده پاریس و سوئد است. خانم هاردی اگرچه به راحتی فارسی حرف می‌زند، اما این زبان را پس از ازدواج فرا گرفته است.

بیوگرافی مختصری از همسر ساعد سهیلی

گلوریا هاردی متولد 11 بهمن دهه 60 در فرانسه، بازیگر و همسر ساعد سهیلی است. او ملیتی ایرانی، فرانسوی دارد و فارغ‌التحصیل مدرسه عالی خصوصی در رشته موسیقی است.گلوریا هاردی پس از ازدواج در ایران به کلاس های بازیگر رفته و برای اولین بار در سریال کیمیا به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرد. ساعد سهیلی 6 سال از گلوریا هاردی کوچک دارند با این حال زندگی موفق و عاشقانه ای دارند.

ساعد سهیلی

فرزند ساعد سهیلی

ثمره ازدواج گلوریا هاردی و ساعد سهیلی، این دو چهره ی محبوب و مشهور، پسری است به نام هامون، با اینکه هامون سهیلی هم اکنون بیش از 4 سال دارد اما این زوج هنری خبر بچه دار شدن خود را تا سال 1400 منتشر نکردند و از فرزند خود به یکباره رونمایی کرده و او خیلی سریع در فضای مجازی صاحب هزاران دنبال کننده شد.

حواشی زندگی ساعد سهیلی

دولت امارات متحده عربی پس از اکران فیلم جنجالی و پرفروش لاتاری که به موضوع باندهای قاچاق جنسی در دبی می‌پرداخت، ساعد سهیلی را به دبی ممنوع الورود کرد.

علاقمندی های ساعد سهیلی

ساعد سهیلی به موسیقی علاقمند است اما سبک خاصی را دنبال نکرده و آهنگ‌ هایی که مردم با آن‌ ها ارتباط برقرار می‌ کنند را دوست دارد، این هنرمند علاقمند به ورزش فوتبال بوده و گاه به صورت تفریحی فوتبال بازی می‌ کند. او در میان بازیگران به بازی کارهای‌ ابوالفضل پورعرب را خیلی دوست دارد.

آغاز فعالیت بازیگری ساعد سهیلی

ساعد سهیلی از کودکی با هنر بازیگری آشنا بود. او در مشهد سر تمرین تئاتر‌های پدرش حضور می‌یافت و علاقه اش به این کار روز به روز بیشتر می‌شد.

ساعد نخستین بار در سال 1380 وقتی 14 ساله بود در فیلمی به کارگردانی پدرش با نام «شب برهنه» جلوی دوربین رفت و به ایفای نقش پرداخت.

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی درباره پدر کارگردان خود می گوید:

از بچگی، سر تمرین تئاترهای پدرم در مشهد می رفتم و همیشه هم افتخار می کردم که کارهای موفقی می ساخت پدرم قهرمان من بوده و هست به هر شکلی دوست دارم زیر سایه اش باشم.

شهرت ساعد سهیلی در سینما

ساعد سهیلی در سال 87 با بازی در فیلم چارچنگولی و باز هم به کارگردانی پدرش، دومین تجربه بازیگری را از سر گذراند. از آن پس با کارگردان‌های دیگر نیز همکار کرده و در عین حال در بیشتر فیلم‌های پدرش نیز نقش داشته است.ساعد سهیلی در چهارمین تجربه بازیگری خود فیلم گشت ارشاد پدرش در سال 1390 به شهرت رسید، و به تدریج با حضور در فیلم های کلاشینکف، 50 کیلو آلبالو و … شهرت او بیشتر و بیشتر شد.

درخشش ساعد سهیلی در تلویزیون

در سال 1389 به پیشنهاد یکی از دوستانش در تست بازیگری سریال بهروز شعیبی به نام «میان ماندن و رفتن» حاضر شد و توانست در این فیلم بازی کند.

ساعد سهیلی در روز صفر

روز صفر اولین ساخته سینمایی سعید ملکان به نویسندگی مشترک بهرام توکلی و سعید ملکان است. امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی و... بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.این فیلم روایتی متفاوت از اتفاق ملتهب معاصر می باشد که ساعد سهیلی در آن نقش عبدالمالک ریگی ایفای کرده است. در این فیلم، یک مامور اطلاعاتی امنیتی ایرانی موظف می‌شود تا عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالله را دستگیر کند.

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در گشت ارشاد

گشت ارشاد فیلمی به کارگردانی سعید سهیلی است که در سال 1390 ساخته شده است. گشت ارشاد ماجرای سه جوان جنوب شهری با نام‌های عطا، حسن و عباس را که برای بدست آوردن پول و گذراندن زندگی دست به کارهای خلاف می‌زنند، روایت می کند. قسمت دوم این فیلم در سال 1396 و گشت ارشاد 3 با تغییر بازیگران در سال 1400 اکران شد.

در گشت ارشاد 3 همچون دو فصل گذشته پولاد کیمیایی در نقش عطا و ساعد سهیلی در نقش حسن حضور داشتند و برخلاف دو فصل قبل خبری از حضور حمید فرخ‌نژاد در فصل سوم این فیلم سینمایی نیست و امیر جعفری و بهنام بانی خواننده پاپ به عنوان بازیگران جدید به این مجموعه اضافه شدند.

ساعد سهیلی در اتاق تاریک

اتاق تاریک فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌الله حجازی است. این فیلم توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم هانوی در سال 2018 و جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی کرالا هند در سال 2018 را نیز دریافت کند. در فیلم اتاق تاریک بازیگرانی چون علیرضا میرسالاری، مروارید کاشیان، ساعد سهیلی، ساره بیات و... به ایفای نقش پرداخته اند.

ساعد سهیلی در این فیلم نقش فرهاد را ایفا می کند، فرزند او به نام امیر در بیابانی نزدیک خانه گم می‌شود و پس از آن دچار رفتارهای نظیر پرخاشگری، شب‌ادراری و درد شکمی و غیره می‌شود. اما گاهی به پدر و مادرش هاله با بازی ساره بیات می‌گوید که آن شب کسی او را در بیابان اذیت کرده و این رفتارهای او باعث خشم پدر و مادرش و مشاجره آنها با یکدیگر می شود…

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در لاتاری

لاتاری پرمخاطب‌ترین فیلم سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی است. ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر، حمید فرخ‌نژاد، نادر سلیمانی و جواد عزتی بازیگران اصلی فیلم لاتاری را تشکیل میدهند.

در این فیلم به نویسندگی ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان، ساعد سهیلی نقش جوانی به نام امیرعلی را ایفا می کند که قصد ازدواج با دختری به نام نوشین (زیبا کرمعلی) را دارد. امیر علی و نوشین یک رؤیای مشترک برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا را دارند، اما نوشین به واسطه دوست یکی از آشنایان برای کار ترجمه به دبی می‌رود و....

ساعد سهیلی در چند متر مکعب عشق

چند متر مکعب عشق فیلمی به کارگردانی جمشید محمودی در ژانر عاشقانه خانوادگی می‌باشد. در این فیلم ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، علیرضا استادی و مسعود میرطاهری به هنرمندی پرداخته‌اند.

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در این فیلم نقش صابر را ایفا می کند، جوانی که عاشق مرونا(حسیبا ابراهیمی) دختر عبدالسلام ( نادر فلاح) یک مهاجر افغان می شود که در یک کارگاه مشغول کار و زندگی است.بعد از مدتی که مرونا قصد رفتن از ایران را دارد صابر بالاخره موضوع را با عبدالسلام در میان می‌گذارد و با مخالفت شدید او مواجه می‌شود و....ساعد سهیلی با ایفای نقش در این فیلم تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در هفدهمین دوره جشن خانه سینما از آن خود کرد.

فیلم‌شناسی ساعد سهیلی

فیلم های سینمایی ساعد سهیلی

شهرک:علی حضرتی،1400

گشت ارشاد 3:سعید سهیلی، 1399

روز صفر:سعید ملکان، 1398

لاتاری :محمدحسین مهدویان،1396

اتاق تاریک:روح‌الله حجازی، 1396

ماهورا:حمید زرگرنژاد،1395

گشت ارشاد 2:سعید سهیلی،1395

50کیلو آلبالو :مانی حقیقی، 1394

مالاریا:پرویز شهبازی، 1394

پل خواب :اکتای براهنی، 1393

رخ دیوانه:ابوالحسن داودی، 1393

کلاشینکف :سعید سهیلی، 1392

چند متر مکعب عشق:جمشید محمودی،1392

متروپل :مسعود کیمیایی، 1392

پات:امیر توده روستا، 1392

همه چیز برای فروش:امیر ثقفی، 1392

او خوب سنگ می‌زند:هادی محقق، 1391

بشارت به یک شهروند هزاره سوم:محمدهادی کریمی، 1391

گشت ارشاد:سعید سهیلی، 1390

یک خیانت منصفانه:امیراطهر سهیلی،1388

چارچنگولی:سعید سهیلی، 1387

شب برهنه:سعید سهیلی، 1380

ساعد سهیلی

سریال های تلویزیونی ساعد سهیلی

میان ماندن و رفتن:بهروز شعیبی، 1389

قفسی برای پرواز:یوسف سیدمهدوی، 1389

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در نمایش خانگی

نهنگ آبی :فریدون جیرانی، 1397

جوایز و افتخارات ساعد سهیلی

نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد درام بخش تلویزیونی نوزدهمین جشن تصویر دنیای هنر برای فیلم نهنگ آبی در سال 1397

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم هانوی ویتنام برای فیلم اتاق تاریک در سال 1396

نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن تصویر دنیای هنر برای فیلم لاتاری در سال1396

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای فیلم گشت ارشاد 2 در سال1395

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم رَباط مراکش برای فیلم چند متر مکعب عشق در سال1392

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای فیلم چند متر مکعب عشق در سال 1392

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای فیلم رخ دیوانه در سال 1393

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای فیلم گشت ارشاد در سال 1390

برنده تندیس بهترین بازیگری مرد در بخش فیلم‌های ویدئویی از جشنواره بین‌المللی فیلم کیش برای فیلم میان ماندن و رفتن در سال1389

ساعد سهیلی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdgvx