پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/03 01:43
یارانه نقدی
کد خبر: 20007

خبر فوری و مهم از یارانه نقدی | اتباع خارجی منتظر یارانه باشند

آیا اتباع خارجی یارانه دریافت می کنند؟

افزایش یارانه نقدی، بخشی از اجرای طرح جوانی جمعیت است. یارانه نقدی اردیبهست ماه مردم به زودی پرداخت می شود. یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. خانواده‌هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند، یارانه نقدی ۳برابری دریافت می‌کنند.

یارانه نقدی

«حجت الله عبدالملکی»، در نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برای اجرای سیاست‌های کلی دولت در خصوص آخرین وضعیت نحوه تخصیص یارانه‌ها گفت: رئیس جمهور در تمامی جلسات دولت با وزرا بر رفع مشکلات و تأمین معیشت مردم تأکید و اعلام کرده‌اند که در این راه آبروی خود را برای مردم می‌گذارند.

یارانه نقدی

 

به گفته وی، وزارت کشور ایران در حال بررسی اطلاعات افراد و حتی اتباع خارجی در این کشور است تا یارانه نان در اختیار همه قرار بگیرد.

وزیر کار در ادامه گفت: دولت هنوز درباره نان به تصمیم نهایی نرسیده و این موضوع به‌صورت آزمایشی در استان زنجان در حال بررسی است و براساس تصمیم دولت، یارانه نان هیچ شخصی حتی اتباع خارجی قطع نخواهد شد.

یارانه نقدی

این در حالی است که بر اساس سیاست جدید اقتصادی و اجتماعی دولت جمهوری اسلامی ایران، با حذف دلار دولتی با نرخ تقریبا ۷ برابر کمتر نسبت به ارزش واقعی آن، قیمت بسیاری از مواد غذایی به خصوص آرد و نان، روغن، لبنیات و... و همچنین غیرغذایی به صورت سرسام‌آوری افزایش یافته است.

دولت اعلام کرد که در قبال این اقدام، یارانه‌ای که به کالا‌های اساسی می‌دهد و آن را مستقیما به حساب خانواده‌ها در ایران، به خصوص خانواده‌های نیازمند واریز می‌کند. در دور اول اجرای این سیاست جدید، برای بیش از ۷۳ میلیون نفر در سراسر ایران، کمک هزینه نقدی تا سقف ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه (بیش از ۱۳ دالر) به حساب‌های بانکی سرپرست خانواده‌ها واریز شده است.

یارانه نقدی

 

با اجرای این سیاست جدید، جدای از یارانه عمومی که دولت ایران در بخش آرد و نان و همچنین دارو پرداخت می‌کند، بالا رفتن قیمت‌ها در سایر بخش‌ها در ایران، بیش از پیش زندگی مهاجرین افغانستانی در این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxbnm