یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/27 10:20
یارانه نقدی
کد خبر: 19879

فوری و مهم | ثبت‌نام یارانه برای افراد جدید و جامانده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه برای حذف‌شده‌ها پرداخت می شود.

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. افزایش یارانه نقدی، بخشی از اجرای طرح جوانی جمعیت است. یارانه نقدی اردیبهست ماه مردم پرداخت می شود. خانواده‌هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند، یارانه نقدی ۳برابری دریافت می‌کنند.

سرپرستان خانوار‌هایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی ۴۳۸۵۷*۴ را شماره گیری نمایند و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.
زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کدملی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  برای اعداد فرد از طریق این درگاه می‌باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه افرادی که تا فروردین یارانه دریافت می‌کردند، اما به‌دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود و درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آن‌ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت.

یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با بخش خبری 21 درباره دستور رئیس جمهور در زمینه واریز یارانه به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، گفت: پیرو دستور آقای رئیس جمهور، همه عزیزانی که تا فروردین یارانه دریافت می‌کردند، اما به‌دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود و آن‌ها درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آن‌ها از حدود دو، سه ساعت قبل در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: ان‌شاءالله سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به واریز یک ماه کمک‌معیشتی برای این عزیزان اقدام خواهد کرد، و البته این مبلغ مسدود خواهد ماند تا ظرف یک ماه که آقای رئیس جمهور دستور دادند بررسی نهایی درباره وضعیت دهک این بزرگواران انجام شود و کسانی که استحقاق آن‌ها تأیید شود، به این معنی که مشمول 9 دهک قرار گیرند، این مبلغ برای آن‌ها آزاد می‌شود و می‌توانند برداشت کنند.

یارانه نقدی

وی درباره زمان لازم برای بررسی شکایات مردم گفت: این کار الآن در حال بررسی است و به‌دلیل این‌که ما بانک‌های اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی این خانواده‌ها باید در همه این بانک‌ها مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و به‌طور طبیعی فرصتی برای انجام این کار مورد نیاز است، به همین جهت آقای رئیس جمهور از ما خواستند که ظرف یک ماه این بررسی‌ها انجام شود.

یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در جریان این بررسی، تعاملی با سرپرستان خانواده‌هایی که تقاضای تجدیدنظر داده‌اند صورت خواهد گرفت و ظرف چند روز آینده پیامکی برای آن‌ها ارسال و خواسته می‌شود که مجدداً به سایت مراجعه کنند و نسبت به هرکدام از بند‌ها که اعتراض داشتند، مشخصاً در آنجا ثبت کنند و این فرآیند رفت‌وبرگشتی و تعامل بین همکاران ما و سامانه با عزیزانی که درخواست تجدیدنظر داده‌اند، در نهایت جمع‌بندی خواهد شد که عضو 9 دهک هستند و یا نیستند.

عبدالملکی گفت: در صورتی که عضو 9 دهک تشخیص داده شوند، ظرف همین یک ماه اجازه برداشت مبلغ واریزشده را خواهند داشت.

یارانه نقدی

وی افزود: دو درگاه برای ثبت درخواست تجدیدنظر وجود دارد؛ یک درگاه سامانه حمایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و درگاه دیگر شماره تلفن گویا به‌شماره 09200006369 است که عزیزان می‌توانند با تماس با این شماره تلفن کد ملی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنند و به فرد اعلام می‌شود که در چه‌دهکی قرار دارد و این‌که آیا برای ایشان مبلغی واریز شده است یا خیر؛ و در این تماس تلفنی از فرد خواسته می‌شود که اگر تجدیدنظر دارد دکمه موردنظر را بزند و با این کار تلفن گویا اعلام خواهد کرد که درخواست تجدیدنظر ثبت شده است و پیامکی هم برای سرپرست خانواده مبنی بر انجام ثبت درخواست ارسال می‌شود.

یارانه نقدی

عبدالملکی گفت: این دو درگاه همچنان فعال هست و عزیزانی که فکر می‌کنند ذی‌حق هستند و باید بررسی مجدد شود می‌توانند مراجعه کنند و درخواست تجدیدنظر دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxbrw