دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/29 03:42
سریال پایتخت
کد خبر: 19903

بازیگر سریال پایتخت زیبایی اش را به رخ کشید | بازیگر محجوب سریال پایتخت خودنمایی کرد | رونمایی فهمیه سریال پایتخت از ماشین لاکچری و چند صدمیلیاردیش

بازیگر محجوب سریال پایتخت اخیرا سر و صدایی در فضای مجازی با انتشار عکس های خود به راه انداخته که همه را شوکه کرده است.

سریال پایتخت یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم که تهیه‌کنندگی سریال پایتخت را الهام غفوری به دست داشت. سریال پایتخت در شش فصل از شبکه یک پخش شده‌است. بازیگران  اصلی سریال پایتخت ​محسن تنابنده ، ریما رامین‌فر ، علیرضا خمسه ، احمد مهران‌فر ، نسرین نصرتی بوده است.

نسرین نصرتی متولد 1355 در تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. او با بازی در سریال پایتخت به شهرت رسید.

شروع بازیگری

حضورش در عرصه بازیگری بصورت کاملا اتفاقی صورت گرفت به پیشنهاد یکی از دوستانش از سال 80 بعنوان منشی صحنه وارد تئاتر شد در یکی از روزها در نبود بازیگر آن نقش، بجای وی بازی کرد و مورد اقبال قرار گرفت و همینطور برای بازی در یک نمایش از او دعوت کرد که موجب تغییر سرنوشت وی شد.

نخستین تجربه حرفه ای

بعد از چندین سال تست در دفتر بازیگری سیروس الوند در نهایت با انتخاب دسیتار وی برزو نیک نژاد به سریال تا ثریا سیروس مقدم در سال 1390 معرفی شد و بازی کرد.

سریال پایتخت

شهرت با پایتخت

نسرین نصرتی با بازی در نقش فهمیه در سریال پایتخت به شدت محبوب شد و به شهرت رسید، حضور وی از فصل دوم این مجموعه شروع شد و تا آخرین فصل ادامه دارد

ازدواج و همسر نسرین نصرتی

نسرین نصرتی در سال 1388 با سام پاک پیکار ازدواج کرد، آشنایی اش در یک مهمونی خانوادگی شروع شد و بعد از 10 سال ارتباط در نهایت به خواستگاری و ازدواج ختم شد.

سریال پایتخت

دختر نسرین نصرتی

این زوج در آبان سال 95 صاحب یک دختر بنام سوفی شد.

حمایت همسرم

همسرم بازیگر نیست و فعالیت حرفه ای اش در مورد هنر نیست اما او مخاطب جدی هنر است و به حوزه کاری من اشراف کامل دارد؛ همین موضوع باعث می شود با یکدیگر در نهایت عشق و احترام زندگی کنیم.

او بهترین مشاورم است و بی تردید اگر لطف و حمایت های او نبود، نمی توانستم به بازیگری ادامه داده و پرتوان کارم را انجام.

سریال پایتخت

هر نقشی را بازی نمیکنم

من آدم کم کاری هستم و دلم می خواهد نقش هایی را که بازی می کنم انتخاب کنم به همین خاطر بازی در هر نقشی را نمی پذیرم و ترجیحم این است در آثاری حضور پیدا کنم که از هر جهت آن را دوست داشته باشم.

زندگی ساده ای دارم

زمانی که سر کار نیستم، در خانه به زندگی شخصی و روزمره ام می پردازم، من زندگی شخصی بسیار ساده و در عین حال صمیمی دارم و از این سبک زندگی بسیار لذت می برم.

سریال پایتخت

بازیگری

پایتخت 5

محمد رسول الله (فیلم)

پایتخت 4

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

پایتخت3

پایتخت 2

تا ثریا

زخم شانه حوا

پانزده و یک روز

روشنایی های شهر

و خداوند عشق راآفرید

رو به آسمان

آینه

کارآگاهان

شهر زیبا

شانس زندگی

حمکت پنهان

عطش

معصومه

سی امین روز

سیب سنجد سمنو

درآغاز یک روز

دستیارکارگردان

نمایش سکوت 1385

نمایش اتاق رؤیا 1381

تئاتر

نمایش من خیال تو نیستم 1392

نمایش خداحافظی نکن 1390

نمایش لابی 1389

نمایش رازماهی آکواریوم آقای ژان 1387

نمایش جنایات قلب 1387

نمایش دودلقک و نصفی1385

نمایش خانه پدری1386

نمایش کاکتوس1387

نمایش تنها راه ممکن1384

نمایش فاخته ها 1384

نمایش نجواهای نانوشته 1383

نمایش قهوه تلخ 1382

نمایش نامه خوانی

ازبیت المقدس تااریحا 1392

روایت های ساده از زندگی روزمره 1391

مصاحبه با نسرین نصرتی

خانم نصرتی لطفأ کمی از چگونگی همکاری با آقای سیروس مقدم در پایتخت 4 برایمان بگویید؛ اینکه حضور شما در 3 بخش این سریال چگونه تا قسمت چهارم تداوم پیدا کرد؟

قطعا بدانید کاری را که دوست داشته باشم همکاریم در آن مجموعه ادامه پیدا می کند. تمام عوامل این پروژه از گروه کارگردانی گرفته تا گروه پشت صحنه آنقدر برایم دوست داشتنی بودند و هستند که برای پرورش دادن نقش«فهیمه» همواره انگیزه داشته و با تمام وجودم با این مجموعه کار کرده ام.

*به غیر از مجموعه دوم در قسمت سوم و خصوصا فصل چهارم این سریال به نظر میرسد نقش و حضور شما پررنگ تر شده است؟

من معتقدم حضور در یک سکانس پایتخت هم برای بازیگران بی دلیل نیست. این را می خواهم بگویم که همه چیز کاملا بر اساس اصول نگارش و قصه پیش می رود اگر چند با صحبت شما چندان موافق نیستم و به این مسئله فکر هم نکرده بودم. آنچه برایم ارزش دارد اینکه به نقش فهیمه تعلق خاطر دارم. بازی در شخصیت فهیمه به من انگیزه می دهد که لحظه به لحظه به نقش فکر کنم تا بتوانم هرچه بهتر آن را پرورش دهم.

*وقتی نقش فهیمه از ابتدا به شما پیشنهاد شد برای بهتر شدن شخصیت و پرورش آن، خودتان هم پیشنهاد به کارگردان می دادید؟

من هیج وقت فکر نمی کردم بازیم در قسمت های سوم و چهارم ادامه پیدا کند. اصولا وقتی ضبط کاری تمام می شود با گروه خداحافظی می کنم اما وقتی به کار دعوت شدم از سر شوق و علاقه با گروهی که بسیار دوشتشان دارم و از همه مهمتر اینکه به گروه اعتماد کامل دارم کارم را با شور و شوق بیشتر شروع کردم.

سریال پایتخت

*منظورم این بود که با آقای مقدم و تنابنده چقدر تعامل داشتید؟

ببینید در قسمت دوم که نقش به من پیشنهاد شد همان موقع شخصیت فهیمه شکل گرفت. من با آشنایی کامل از خصوصیات و رفتار فهیمه در قسمت های بعد حاضر شدم. سعی می کردم در قسمت های بعد نقش را پرورش دهم تا درست تر از کار دربیاید. اینکه هر بار بحث و نظری در مورد خصوصیات نقش با آقای مقدم و تنابنده داشته باشیم خیر. همه فضا را می شناسیم. می دانیم از کار چه می خواهیم. باور کنید فرصت بحث هم وجود ندارد همه چیز سریع بدون کوچکترین خستگی جلو می رود.

*خانم نصرتی فکر کنم با لهجه خوبی که ارائه می دهید باید اهل شمال و استان مازندران یا گلستان باشید؟

خیر! بر عکس من شمالی نیستم و اهل تهرانم.

*پس چگونه توانستید به خوبی در جایگاه یک زن شمالی بازی کنید و لهجه این منطقه را به خود بگیرید؟

بازیگری شغل ماست خانم رامین فر در فیلم یه حبه قند با لهجه یزدی بازی داشتند اما آیا ایشان یزدی هستند؟ خیر؛ ما باید به عنوان یک بازیگر ریسک کنیم نقش را بپذیریم و آن را بشکافیم. با نقش کلنجار برویم تا شخصیت را بتوانیم خلق کنیم. من همیشه عاشق بازی کردن در چنین نقش های متفاوت بودم. نقش هایی که به هیچ عنوان به شخصیت من نزدیک نباشد و از من فاصله زیادی داشته باشد.

*با مردم شهرهای مازندران زیاد مراوده داشتید تا اینکه بتوانید در قالب نقش قرار بگیرید؟

خوبی سریال پایتخت این است که ما در لوکیشن شمال قرار داریم. در کنار مردم شمال ، آداب و خصوصیات زندگی آنها را از نزدیک می بینیم و لمس می کنیم. همه چیز در این سریال در خدمت بازیگران است. باور کنید عاشق کار کردن در فضای سریال پایتخت هستم .

*بسیاری از منتقدین معتقدند بازی شما یکی از بازی های خوب این سریال است که به خوبی به چشم می آید نظر شما چیست؟

سریال پایتخت

منتقدین نسبت به من لطف دارند. از صبح تا شب ما سر کار هستیم و هنوز فرصت اینکه نظر یا نقدی را بخوانیم نداشتیم اما هر آنچه که بوده تلاش دست جمعی همه بازیگران و تعامل ما با یکدیگر در کنار کارگردانی درست آقای مقدم بوده است. پایتخت 4 ماحصل تلاش همه عوامل است که شما می بینید. این را هم به صحبت هایم اضافه کنم که من برای بازی در کلیه نقش هایی که بر عهده من بوده یکسان کار می کنم. برای همه نقش ها به یک اندازه وقت و انرژی می گذارم و نکته دیگر اینکه قطعا نظرات دوستان منتقد برایم ارزشمند است و به من انگیزه ادامه مسیر را می دهد اما اصولا نه با تعریف ها خوشحال می شوم و نه از نقدها ناراحت و دلگیر.

*اما این نقد هم به بازی شما وارد است که کمی در بیان دیالوگ ها و لهجه دچار اغراق می شوید؟

اولین نفری هستید که این نقد را در مورد بازی من دارد. ولی صحبت شما را رد هم نمی کنم. سلیقه همه برایمان محترم است. قرار نیست همه سریال پایتخت را دوست داشته باشند.

*در طول این مدت بعضی صحنه های سریال عملا از ریتم می افتد و به عبارتی کش پیدا می کند و بخش کمدی در طول کار نمی بینیم. به نظر شما علتش چیست؟

زندگی همه ما انسانها هم با طنز همراه است و هم با غم و ناراحتی. ما نمی توانیم در لحظه لحظه سریال برای مردم ادا در بیاوریم تا بخندند. داستان این سریال برگرفته از زندگیست که جریان دارد. لزوما از ابتدا ساخت این سریال برای خنداندن مردم ساخته نشده و زندگی یک عده آدم با فراز و نشیب هایش در شهر شمال روایت می شود.

*مردم شمال چه نظری در مورد این سریال دارند؟

رفتار مردم محترم و دوست داشتنی این خطه از کشور نسبت به ما سراسر لطف و خوبی است. ثانیه ای حاضر نمی شوند اوکیشن را ترک کنند. به آنها می گوییم سریال الان از تلویزیون پخش می شود بروید از تلویزیون ما را ببینید، نمی روند و لوکیشن را به هیچ عنوان ترک نمی کنند. یکی از محاسن کار این است که در کنار شمالی های عزیز این سریال را ضبط میکنیم و این بسیار برای من خوشحال کننده است.

*با کودک بازیگر نقش «بهروز» به راحتی کنار می آیید؟ کار با بچه برای گروه سخت نیست؟

«بهروز»اینقدر شیرین و دوست داشتنی است که نمی توانم وصفش کنم قطعا برای بچه خیلی سخت است اما آقای مقدم بسیار به فکر بچه است و بهترین شرایط را برای کار با او فراهم می کند.

اولین بار شما با سریال «تا ثریا» با سیروس مقدم همکاری کردید...

ـ بله اولین بار من در سریال «تا ثریا» در خدمتشان بودم. نقش کوتاهی در سریال «پایتخت 2» داشتم. خدا را شکر اگرچه حضورم در این سری کوتاه بود، امّا زمینه ای شد تا در سری سوم نیز در خدمتشان باشم.

خیلی زود در سری دوم «پایتخت» به همراه مهران احمدی، جنس بازی تان را به این تیم نزدیک کردید. در واقع از فرصت و شانس حرفه ای تان نهایت سود را بردید.

ـ بله درست می گوئید. در «پایتخت 2» آنقدر جمع صمیمی بود و هم جلو، هم پشت دوربین اعضای پروژه «پایتخت» ارتباط خوبی برقرار کردند که من هم توانستم خودم را به شخصیت فهیمه و خانواده پایتخت نزدیک کنم.

در سری سوم ایفاگر نقش زنی بودید که باردار است و قرار است همراه با خانواده و همسرش بهبود درگیر ماجراهای مختلفی شود؟

ـ بله، جالب اینکه او باردار بود و در شرایط سختی از جمله پائین آمدن سقف خانه، قصه بهبود و... سعی کرد بچه اش را حفظ کند. خدا را شکر ما در سریال «پایتخت» با کارگردانی طرف هستیم که جدا از توان و قدرت کارگردانی در کارش، یک جامعع شناس است. ایشان برای من حکم آن پدر را دارند که جیب پر پول دارد و بچه نگران نیست از اینکه پدرش بیرون می رود. همراهی با آقای مقدم یک خیال آسوده برای بازیگر دارد. تو در کار با آقای مقدم فقط موظفی نقش خودت را خوب و با انرژی، بازی کنی، همین!

فهمیه از ابتدا قرار بود یک شخصیت خوب و مثبت باشد. در سریال «پایتخت 3 » نقش های خوب زیاد بود، شخصیت های مثبت و خوب از جمله اوس موسی که هدایت هاشمی نقش او را بازی کرد یا مهران احمدی که نقش بهبود فریبا را بازی کرد، همگی شخصیت های بسیار خوبی بودند منتها فهیمه نقشی پررنگ در میان خانواده معمولی داشت و بازی در نقش خواهر، خواهر شوهر و همسر باعث شد که نقش من پررنگ تر شود.

لهجه فهمیه خیلی قابل باور و منطقی از آب در آمده بود چگونه با اینکه خودتان اهل تهران هستید به این لهجه رسیدید؟

- مادر من گیلانی است، ولی واقعا مازندرانی نیستم و کسی هم در اطرافم نبود که مازندرانی صحبت کند. راستش را بخواهید من سریال پایتخت را بسیار دوست داشتم مخصوصا وقتی سری اول را دیدم. صداقت و پاکی که در این سریال بود برایم بسیار دلنشین بود. علاقه من به پایتخت باعث شد وقتی آقای مقدم مرا برای بازی در پایتخت دعوت کرد، بلافاصله قبول کنم، ولی با لهجه مشکل داشتم. خاطرم هست که این مشکل را با محسن تنابنده در میان گذاشتم و او گفت، نسرین نصرتی فقط شبکه طبرستان را ببین و سعی کن یاد بگیری.

شخصیت فهیمه خیلی زود جای خود را در دل سریال باز کرد و باعث شد شما حضوری پررنگ و لعاب والبته تأثیرگذار در سری سوم داشته باشید؟

-این را به حساب شانس و اقبال گذاشتم و لطفی که آقای تنابنده و آقای مقدم به من داشتند که در کنار بازیگرانی چون ریما رامین فر، احمد مهران فر، مهران احمدی، علیرضا خمسه و ... حضوری جدی تر داشته باشم.

من به خاطر شرایط زندگیم اصولا کم کار می کنم.

شاید سالی یک بار یک تئاتر بازی کنم. بازی در هر کاری و پرکاری دغدغه من نیست. ولی من فهیمه را با اعتقاد و علاقه قلبی بازی کردم. در این سریال احساس می کردم نقش یک زن قدرتمند را بازی می کنم. زنی که بین برادرش و شوهرش یک رابطه متناسب برقرار می کند و دلش نمی خواهد خیلی چیزها خراب شود.

به نظر من فهیمه زنی فهیم و قدرتمند بود و مردم چنین زن هایی را دوست دارند. فهمیه زنی راسخ است و در بیشتر قسمت هایی که حضور دارد، زنی قدرتمند نشان داده می شود؛ به ویژه در دافعه هایی که دارد یا جدل هایی که می کند. فهیمه ادعاهایی دارد که روی آنها پافشاری می کند و حتی جاهایی مقابل نظر بقیه می ایستد و اعتراض هایی هم می کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4887za